Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Man heeft gekozen voor tagliatelle carbonara met snijbonen. Zoon blij, want we eten "sliertjes". 

afrodite05 schreef op 13-06-2026 om 12:16:

Het worden aardappelbolletjes met broccoli. Zoon en ik nemen er zalm bij (in aluminiumfolie in de oven), man krijgt een del.

Man krijgt een del??? Ik kan er ook echt niks van maken! 

Zaterdag stond hier friet met kroket en excuussla op het menu wegens allebei geen zin in koken of een restjesmaal. Gisteren aten we bij mijn zus en zij had zich uitgesloofd met zelfgemaakte ravioli met een vulling van gerookte paling. Ik was wel verbaasd, want zus is eigenlijk in alles meestal zeer duurzaam en bewust. Maar ik heb daar maar even mijn mond over gehouden. Er was venkel bij (uit de winkel) en peultjes uit de moestuin. Maar de ingelegde verse ansjovisjes vooraf vond ik nóg lekkerder. Daar was rucola bij en tomaten.

Vandaag eten we de restjes dus wél - en dat is zeker ook geen straf! Er is nog curry, rijst, flatbread, bonenspread, hummus, rabarber, ... En ook wij hebben hier van alles waar een heerlijke salade mee in elkaar te draaien valt dus dat komt er vast bij.

Moosey ook nog van mij voor je nichtje. Ik nam net als afro dat dat slecht nieuws afgelopen donderdag maar 1 ding kon zijn, maar dat is natuurlijk grote onzin.

En @GB: Ik heb nog nooit een frikadel gegeten (....hmm afro, bedoelde je frikadel?) want ik wil altijd een kroket maar als het van kikkerererwten was zou ik dat wel doen!

Vandaag een omelet met prei en kastanjechampignons en hamblokjes en een kom groentesoep.

anijsblokje schreef op 15-06-2026 om 13:17:

[..]

Man krijgt een del??? Ik kan er ook echt niks van maken!

...

En @GB: Ik heb nog nooit een frikadel gegeten (....hmm afro, bedoelde je frikadel?) want ik wil altijd een kroket maar als het van kikkerererwten was zou ik dat wel doen!

Yup, een frikadel! 

Oh KV, dat klinkt bijzonder. Wist je vantevoren dat dit het menu zou zijn. Ik zou er zelf dan niet voor gekozen hebben maar ik geloof je meteen dat een goede chef er fantastische gerechten van kan maken. 

Hier vanavond ook AVG, aardappeltjes  uit de airfryer,  broccoli en gemarineerde kipfilet 

Tagliatelle met zalm en roomsaus. Komkommer salade erbij

MijnNaamIsHaas73 schreef op 15-06-2026 om 17:10:

Oh KV, dat klinkt bijzonder. Wist je vantevoren dat dit het menu zou zijn. Ik zou er zelf dan niet voor gekozen hebben maar ik geloof je meteen dat een goede chef er fantastische gerechten van kan maken.

Hier vanavond ook AVG, aardappeltjes uit de airfryer, broccoli en gemarineerde kipfilet

Dat het een streetfoodmenu zou zijn wist ik. Maar hij kookt altijd met veel Aziatische en Indonesische smaken dus ik dacht dat het dat soort gerechten zouden zijn. Dit zette ons wel op het verkeerde been maar juist leuk dat het niet voorspelbaar was

Vandaag de overgebleven kip met salade opsmikkelen

Koreveen schreef op 15-06-2026 om 18:22:

[..]

Dat het een streetfoodmenu zou zijn wist ik. Maar hij kookt altijd met veel Aziatische en Indonesische smaken dus ik dacht dat het dat soort gerechten zouden zijn. Dit zette ons wel op het verkeerde been maar juist leuk dat het niet voorspelbaar was

Vandaag de overgebleven kip met salade opsmikkelen

Ja zeker leuk, super verrassend, bij streetfood had ik dit ook niet verwacht idd

Vandaag wordt voor ons een hectische dag. In de ochtend is het een reguliere dinsdag, maar in de middag is de oplevering van ons nieuwe huis. We hebben oppas voor de oudste, jongste gaat in draagzak mee. Daarna halen we oudste op, dan mag hij voor het eerst de binnenkant van het nieuwe huis zien en vooral ook zijn toekomstige kamer. Het zal dan al wel wat later zijn, dus heb ik k&k pannenkoeken gehaald, even heel makkelijk en vooral lekker voor zoon. Morgen maak ik wel weer iets gezonders.

Oef, en dan zijn we vanaf vandaag even heel decadent bezitters van twee huizen. Gek hoor. Deze week staan een paar klusjes op het programma zodat de stukadoor volgende week aan de slag kan. Daarna als de vloer erin ligt, kunnen we langzaamaan steeds wat spullen verhuizen als we toch daarheen gaan. Gelukkig valt de afstand tussen de huizen mee. 

Wat fijn Afro! We krijgen vandaag een tweede Architekt op bezoek….Wat we willen is duidelijk; maar het prijskaartje moet passen en een stuk Land vinden is moeilijk: Man kijkt al oude boerderijen om op te knappen….

Vanavond eten we zoete aardappelfrites, met een sausje van knoflook, Verse krijgen en creme fraiche. Daarbij köfte en wat groene sla.

Spannend Afro, oplevering! 
Ik ben blij dat de tijdspanne met twee huizen bij ons beperkt is (twee weken, we gaan in het nieuwe huis alleen de wanden schilderen) ik weet nog van de vorige verhuizing hoe stressvol ik die periode vond, huurhuis opleveren, ons klushuis een beetje fit to live in krijgen.. De hele tijd op een neer aan het rijden.. gelukkig heb ik nu vakantie in die periode, liggen de twee huizen niet een dik uur maar een half uur rijden van elkaar verwijderd en is het nieuwe huis zeker geen klushuis, dus dat scheelt allemaal hopelijk. Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal een beetje soepel verloopt!

Gisteren aten we bij bejaarde vriendin, pasta cacio e pepe (waar ik me duidelijk nog ns in moet verdiepen want de cacio e pepe bleven vooral aan de pan en de lepel kleven en niet aan de pasta) met een gebakken doradefilet en salade. 
Vanavond verzint lief iets, het zal mij benieuwen want we hebben geloof ik alleen maar peentjes in de koelkast. 

Ik ben een aangebroken pak volkoren tarwemeel ( en daarna staan er nog minstens drie kilopakken van) aan het opmaken. Dus voorlopig eet ik veel volkoren pannenkoeken met appel. Als ik per dag 50 gram eet (klein pannenkoekje anders zet dat zo aan) dan doe ik er 70 dagen over. Natuurlijk kan je die 3x 89 cent ook wegknikkeren maar daar staat een remming op. Mijn ouders hebben nog de oorlog meegemaakt (nou ja toen ze nog in de rooiekool zaten); in ieder geval hebben ze schaarste meegemaakt; de tijd dat zo'n pak best waardevol was om het te kunnen redden tot het einde van de week.

Maar zo goedkoop kán het zijn om je te voeden, op zich. En heel gezond ook. 

Wij eten vanavond Honing-mosterd kip uit de oven - Keukenatelier met aardappeltjes en bloemkool. 
Afro, spannende dag vandaag, veel plezier!

Om onverklaarbare redenen heb ik ineens zin in mosterdsoep. Terwijl er nog 2 andere soorten soep in de koelkast staan. Ik negeer die eventjes en maak mosterdsoep met uitgebakken spekjes (manlief) en gerookte zalmreepjes (mijn portie). En Zadencrackers met leverworst en tuinkers erbij. Yummm ik heb er nu al zin in. Sowieso goede eetlust de laatste tijd. Fijn. 

Vanavond groene groentenmix met pindasaus, gekookte eitjes, kipdijspies, kimbaprolletje. O en broccolikers. 

Heb laatst weer wat kiemgroenten gezaaid. Gewoon in een terracotta schotel met kokospotgrond eronder. Niks watten, wat we vroeger deden. Dit is veel makkelijker en gaat op de composthoop na afknippen. 

afrodite05 schreef op 16-06-2026 om 06:44:

Vandaag wordt voor ons een hectische dag. In de ochtend is het een reguliere dinsdag, maar in de middag is de oplevering van ons nieuwe huis. We hebben oppas voor de oudste, jongste gaat in draagzak mee. Daarna halen we oudste op, dan mag hij voor het eerst de binnenkant van het nieuwe huis zien en vooral ook zijn toekomstige kamer. Het zal dan al wel wat later zijn, dus heb ik k&k pannenkoeken gehaald, even heel makkelijk en vooral lekker voor zoon. Morgen maak ik wel weer iets gezonders.

Oef, en dan zijn we vanaf vandaag even heel decadent bezitters van twee huizen. Gek hoor. Deze week staan een paar klusjes op het programma zodat de stukadoor volgende week aan de slag kan. Daarna als de vloer erin ligt, kunnen we langzaamaan steeds wat spullen verhuizen als we toch daarheen gaan. Gelukkig valt de afstand tussen de huizen mee.

Ik stuur wat innerlijke rust naar je toe 🧘🏼‍♀️ en wens jullie veel plezier met het nieuwe huis!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.