Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Veel plezier met de oplevering Afro!

Ik heb vanmiddag een borrel met oud-collegas,  daar komen vast wat hapjes bij. Voor de thuisploeg pastasaus uit de vriezer 

leuk ToetieToover.  Kiemgroenten heb ik de laatste weken ook weer in de vensterbank.  Ik heb gisteren brandnetelpesto gemaakt,  daar ga ik vandaag wat mee doen.  In ieder geval Graankracht pasta erbij maken (pasta van 6 Nederlandse volkoren (oer)granen)

Gefeliciteerd met het nieuwe huis Afro! 

https://www.lowcarbchef.nl/recept/kip-uit-de-airfryer-met-groenten  Dit eten wij.

Wij vanavond bloemkoolrijst met rul gebakken gehakt en ui en ik heb nog erwtjes /worteltjes in de diepvries die gaan er ook door. Denk ketjap en sambal erdoor. 
Ik ga dat denk ik zo al maken want ik moet vanmiddag invallen en de woensdagmiddag op de vloer is niet mijn fijnste werkmoment want druk en bij man weet je nooit hoe laat hij thuis is. Het kan maar klaar zijn. En dan vanavond een ei erbij  bakken.

Frut I kookt vanavond, een hartige taart met broccoli, cheddar en spekjes.

-foutje-

Vanavond ga ik friet kapsalon maken. Ik weet alleen nog niet hoe... moest het vlees nou boven of juist de friet? En ik weet ook niet of ik het allemaal in één grote ovenschaal gooi of toch maar voor iedereen een eigen bakje (maar geen idee of ik dat heb). Je ziet: slecht voorbereid!

afrodite05 schreef op 17-06-2026 om 12:50:

Vanavond ga ik friet kapsalon maken. Ik weet alleen nog niet hoe... moest het vlees nou boven of juist de friet? En ik weet ook niet of ik het allemaal in één grote ovenschaal gooi of toch maar voor iedereen een eigen bakje (maar geen idee of ik dat heb). Je ziet: slecht voorbereid!

Ik maak eerst de friet in de airfryer,  dan in een ovenschaal en het gare vlees en kaas erop. Als de kaas gesmolten is schaal uit de oven en rauwkost/sla en saus erover. 

Hoe was de oplevering?

Ik ging gisteren spontaan uit eten vanuit de borrel. Ik at een heerlijk plateau van verschillende voorgerechten en een caesar salade.  En in de loop van de middag en avond teveel bier en wijn 🐱

Vanavond eten we platbrood met gemarineerde kip, rauwkost,  zelfgemaakte tzatziki en gegrilde courgette 

Hoe was de overdracht?

Ik maak hörnli mit ghacktets; Macaroni met gehakt ( is geen bolognaise, maar gehakt ui wortel in rode wijn saus.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 17-06-2026 om 13:31:

[..]

Ik maak eerst de friet in de airfryer, dan in een ovenschaal en het gare vlees en kaas erop. Als de kaas gesmolten is schaal uit de oven en rauwkost/sla en saus erover.

Hoe was de oplevering?

Ik ging gisteren spontaan uit eten vanuit de borrel. Ik at een heerlijk plateau van verschillende voorgerechten en een caesar salade. En in de loop van de middag en avond teveel bier en wijn 🐱

Vanavond eten we platbrood met gemarineerde kip, rauwkost, zelfgemaakte tzatziki en gegrilde courgette

Thnx voor de tips! Ik heb kipkebab als vlees, ben benieuwd of het wat is. 

De oplevering was enerzijds heel fijn, want het huis is nu echt van ons! Anderzijds zijn er nog wel wat puntjes die opgelost moeten worden, waaronder één heel groot puntjes dat mogelijk een rechtszaak kan worden en daar hebben we allebei totaal geen zin in en/of energie voor... maar het gaat om iets aan de buitenkant wat gewoon niet klopt. Vereniging Eigen Huis was mee, gelukkig, en zij adviseerden ons ook om onze poot stijf te houden. Maarja... dus nu moeten we een dossier gaan aanleggen, contact met de notaris etc. Gedoe. En het was voor de jongens gisteren een zware en lange dag, wat resulteerde in heel hard gehuil van allebei. Man en in waren ook beide kapotmoe, ook van het vele staan en lopen (ik met de jongste in draagzak). Maar ondanks dat moest ik gisteravond nog wel een stuk wandelen met hem om hem in slaap te krijgen. Dus nu heb ik blaren op mijn blaren. Mijn voeten zitten onder de blarenpleisters 

Maargoed, genoeg geklaagd, want het huis is verder knettermooi, we hebben vandaag meteen wat stoelen en een campingtafel neergezet en er worden al schuttingengeplaatst. Maandag komt de stukadoor, dus voor die tijd moeten we het een en ander regelen zodat hij aan de slag kan. Blij als de vloer erin ligt, dan kunnen we alvast wat spullen verhuizen elke keer als we erheen gaan (en dan gaat het vast ook minder galmen, waar jongste zo heftig op reageert). 

Manlief kookt en zoals gewoonlijk kunnen we daar lang op teren. Aardappelpuree met uitgebakken spekjes en een speklapje. Ik zorg voor raapstelen met wat zoet-zure uitjes erbij. 
Verder leef ik op een maaltijdsoep uit de viezer, zo te lezen op het etiket iets met bonen. Manlief heeft andere plannen. 

Fijn dat het huis mooi is Afro! Klinkt wel als een heftige dag en balen van dat opleveren. Fijn dat je eigen huis al had ingeschakeld voor de keuring,  hopelijk kunnen ze jullie goed bijstaan en hoeft het niet teveel energie te kosten  🤞

Man heeft mbv ChatGPT een paar brieven geschreven naar de juiste instanties. Normaal schrijf ik dat soort brieven dus hij heeft wel wat mental load weggehaald op deze manier
Intussen ook heel druk met andere dingen in/om/voor het huis. Ik ben bang dat ik vanavond niet blij word van de andijviestamppot die ik op het menu heb (want relatief veel moeite na een vermoeide dag waarin we veel moeten doen maar ook de kinderen moeten vermaken). Misschien dat ik straks alvast de aardappels schil. Dus: andijviestamppot met spekjes, indien gewenst krijgen de mannen er nog knakworstjes bij. De oudste twee dan, de jongste kan een fles krijgen

He Afro; dat het huis niet helemaal „goed“ is , is wel een domper…..

We eten vanavond een eitje of zo; het is te heet vandaag om na het werken in de keuken te staan…..

Ah balen Afro, het gaat maar zelden in één keer goed… kan Eigen Huis je ook bijstaan met juridische hulp evt of heb je een rechtsbijstandverzekering? Wij hebben voor ons uitkeringsprobleem nu ook een jurist ingeschakeld (en we hadden niet de juiste module in onze rechtsbijstandverzekering helaas) was even zoeken want wat advocaten durven te vragen aan geld is echt schunnig. Het wil er bij mij niet in dat iemand het recht heeft om zoveel geld te verdienen (aan andermans problemen, ook nog) Maargoed, ik wilde maar zeggen dat met wat zoeken er ook nog andere hulp te vinden is en vooral ook dat het wel echt in je eigen stresslevel kan schelen om zoiets uit handen te geven. En dat is ook veel waard. Sterkte ermee in elk geval. 

Gister had lief in het kader van onze voorraadkast leger eten een soort burgertjes gemaakt van kidneybonen, aan elkaar geplakt met vegan ei (van greenforce) en met vegan tzatziki erbij, ook uit zo’n zakje van greenforce. De tzatziki sloeg niet echt ergens op, maar de burgertjes waren lekker. Erbij salade met paprika, gefermenteerde wortel en kikkererwten. We zijn ook bezig aan project gedroogde peulvruchten opmaken, ik had nog 4 kilo kikkererwten liggen en ik ben altijd te lui om ze te koken. Maar heb het nu op de manier gedaan die Toetie ooit vertelde (volgens mij): een hele kilo tegelijk koken, invriezen in muffinvormen en dan de losse blokken kikkererwt in een plastic zak in de vriezer. Ideaal. En lekker, toch echt lekkerder dan blik. Ga ik erin houden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.