Financiën en recht
Beterlaat2021!
29-07-2026 om 14:23
Lang Leve Post NL ! :(
Een week ofzo geleden een kaart op de bus gedaan naar een oude dame in Groningen (vanuit Zuid Holland). Vandáág valt die zelfde kaart terug bij mij op de mat.
Het blijkt dat van de postcode één letter verkeerd was. Het adres was goed, evenals de woonplaats. (Achter op had ik mijn postcode gezet, vandaar dat hij terugkwam). Maar hij kon blijkbaar niet bezorgd worden!
Komen er geen mensenhanden en hersens meer aan te pas tegenwoordig?
Dus ik bel die dame, die vertelde dat ze vandaag gehoord had dat een door haar verstuurde kaart van Groningen naar Groningen er 14 dagen over gedaan had....!!!
Hoe moet dat verder met Post NL?
Herfstappeltaart
31-07-2026 om 13:07
Poezie schreef op 31-07-2026 om 11:34:
[..]
Dat gehak op de bezorgers vind ik ook onnodig. In mijn (verre) verleden ben ik postbezorger geweest. Ik werd er door een man van beschuldigd dat ik hun bankafschriften niet bezorgde terwijl ik 100% zeker was dat ik de dag ervoor het bij hun in de brievenbus had gestopt. Op een dag ging er bij mij een lampje branden: zijn vrouw verstopte de bankafschriften omdat ze kennelijk uitgaven had gedaan waar hij niets vanaf mocht weten.
Beterlaat2021!
31-07-2026 om 13:44
De postbode betreft geen blaam, de sorteercomputer heeft hem eruit gegooid, vermoed ik. Als hij in handen van een postbode terechtgekomen was, was het goed gekomen.
Strijkijzer
31-07-2026 om 18:00
Poezie schreef op 30-07-2026 om 22:09:
[..]
Het lijkt me handiger als de afzender de adressering "even" goed op het poststuk zet. Ik zie niet in waarom postnl dat zou moeten doen terwijl ze al een tekort aan personeel hebben.
Vandaar de ironie.
Tjilp
31-07-2026 om 18:02
Vorig jaar stuurden we vanuit Wenen vier ansichtkaarten naar vier gezinnen in Nederland op heel verschillende plaatsen. Just for fun. Drie van de vier kwamen tegelijk aan, eentje een dag later. Postzegel was flink goedkoper dan in Nederland, trouwens.
Meesje
31-07-2026 om 18:07
Tjilp schreef op 31-07-2026 om 18:02:
Vorig jaar stuurden we vanuit Wenen vier ansichtkaarten naar vier gezinnen in Nederland op heel verschillende plaatsen. Just for fun. Drie van de vier kwamen tegelijk aan, eentje een dag later. Postzegel was flink goedkoper dan in Nederland, trouwens.
Maar die worden toch ook gewoon door postNl bezorgd? En ik neem aan ook door PostNL gesorteerd. Het is niet zo dat de Oostenrijkse postbode naar Nederland komt om een kaart te bezorgen. En dan ook nog heel knap op 3 verschillende plekken op één dag.
SombraOnline
31-07-2026 om 22:32
Beterlaat2021! schreef op 31-07-2026 om 13:44:
De postbode betreft geen blaam, de sorteercomputer heeft hem eruit gegooid, vermoed ik. Als hij in handen van een postbode terechtgekomen was, was het goed gekomen.
Ja, dat was dan wel gecorrigeerd door het personeel van de sorteercentra die de wijken voorbereiden.
Vond dat altijd leuk om te doen, coderen. En toen ik met een ontstoken pees in m’n pols zat, mocht ik dat de hele ochtend doen.
SuzyQFive
01-08-2026 om 00:26
alleen post aan:
De koning
Sinterklaas
En
God
Worden bezorgd zonder adres. De rest gaat retour of wordt gewoon niet bezorgd.
En nee, het wordt niet meer met de hand gesorteerd.
Poezenmeisje
01-08-2026 om 00:28
De Schrijfpiet schrijft zelfs terug! 😲
Ik heb hem toen snel een velletje met tien postzegels gestuurd. Zó lief dat mensen al die kindertekeningen beantwoorden
🥰
SombraOnline
01-08-2026 om 09:19
SuzyQFive schreef op 01-08-2026 om 00:26:
alleen post aan:
De koning
Sinterklaas
En
God
Worden bezorgd zonder adres. De rest gaat retour of wordt gewoon niet bezorgd.
En nee, het wordt niet meer met de hand gesorteerd.
Zeker wel.