Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

Groentetuin schreef op 01-04-2026 om 16:58:

[..]

Ik snap dat ook niet. Ik zou mij bekeken voelen.

Dan liever lekker anoniem bij een van der Valk oid.(Ook duur geworden trouwens)

Maar als je het tv programma mag geloven zijn er hele volksstammen die t wel leuk vinden.

Ik dacht dat ik de gekkie was die niet aan een B&B moest denken en die heel blij wordt van een anoniem hotel. Maar kennelijk heb ik medestanders hier 

Broodjebrie schreef op 01-04-2026 om 12:13:

[..]

Ook gekeken bij voordeeluitjes of social deal?

Jawel 

Groentetuin schreef op 01-04-2026 om 16:58:

[..]

Ik snap dat ook niet. Ik zou mij bekeken voelen.

Dan liever lekker anoniem bij een van der Valk oid.(Ook duur geworden trouwens)

Maar als je het tv programma mag geloven zijn er hele volksstammen die t wel leuk vinden.

Ja ik snap dat ook dus niet zo. 

Meesje schreef op 01-04-2026 om 21:46:

[..]

Ik dacht dat ik de gekkie was die niet aan een B&B moest denken en die heel blij wordt van een anoniem hotel. Maar kennelijk heb ik medestanders hier

Zeker weten!

Meesje schreef op 01-04-2026 om 21:46:

[..]

Zeker!  Ooit 2 nachten in een B&B geweest in Canada en ik vond het niet leuk. Ik heb er geen zin in om bij het ontbijt verplicht met vreemden te praten. Onze kamer was van onder tot boven met tutsels, frutsels, kunstbloemen,  bloemenstof en -behang ingericht. Onze sneakers en metallic koffers stonden er als een anachronisme tussen.  Geef mij maar een anonieme, zakelijk ingerichte hotelkamer.

Ik heb 2 keer in Denemarken geboekt via airbnb. Bij de eerste hebben we de hele bewoners niet gezien. Was gewoon een los huisje met een sleutelkastje. Geld voor stroom/water moesten we zelf berekenen en in een pot doen. 
Bij de 2e hadden we een aparte kamer die aan het huis vast zat, grenzend aan de garage. Kwam uit op een soort binnenplaats en in die kamer was een badkamer, een bed en een slaapbank met tv en tafeltje. We hadden in de tuin nog de beschikking over een heel groot tuinhuis met daarin een keuken, zithoek, eettafel en buiten een bbq en hangmat en zitje enz. Dochter kon in een klein tuinhuisje slapen waar nog 5 bedden waren 😁 de bewoners liepen er soms rond, we maakten een keer een praatje en ze nodigden ons uit om de vogelspinnen die hij had te komen bekijken. Interessant gesprek gehad, maar verder dus weinig mee te maken gehad. Was echt heel leuk! Maar echt bij iemand in huis zou ik ook niet zo snel doen. Dit was beide gewoon prima.

Vorig jaar in een b&b moesten we de badkamer delen en de kamer was gewoon niet zo fijn, gammel bed en krap.  En ook zonder ontbijt.
Later dit voorjaar gaan we terug naar eentje waar we vaker zijn geweest, die kamer is ruim en eigen badkamer en nog onder de 90€ per nacht.
Vind het nog wel prijzig maar de locatie is goed.We zien de eigenaresse alleen bij aankomst. Ontbijt zit er niet standaard bij en kost 7,50 pp maar we zitten op paar honderd meter van de jumbo dus dat halen we zelf wel.
En zoiets zoek ik dus weer voor een ander weekend en andere locatie maar krijg ik gewoon niet gevonden. 
En het is geen must om weg te gaan maar ik blijf me echt verbazen over de prijzen.

Er is een btw verhoging per 1 januari 2026. Dat kwam nog uit het kabinet Schoof. Dus niet zo gek dat die kamers allemaal zo duur worden

lientje69

lientje69

02-04-2026 om 09:26 Topicstarter

Vroeger waren de B en b's ook aangenaam geprijsd. Tegenwoordig kan je bijna voor hetzelfde bedrag in een hotel. Dan zit ik persoonlijk ook liever in een hotel. 

Maar B&B betekent toch Bed and Breakfast? Hoe kan daar nou geen ontbijt bij zitten? 

Blondie5 schreef op 02-04-2026 om 10:19:

Maar B&B betekent toch Bed and Breakfast? Hoe kan daar nou geen ontbijt bij zitten?

dat vind ik ook stom idd

Je kan het erbij boeken, ik vind het ook stom. Heet het  zonder dan niet een pension officieel of is dat weer iets heel anders?

Ik kwam er trouwens tegen waar het ontbijt 25 € pp was. Helemaal van de pot gerukt die prijs.

lientje69

lientje69

02-04-2026 om 12:18 Topicstarter

Dolfje schreef op 02-04-2026 om 11:15:

Ik kwam er trouwens tegen waar het ontbijt 25 € pp was. Helemaal van de pot gerukt die prijs.

Jeetje... dat kost het in een hotel niet eens

lientje69 schreef op 02-04-2026 om 12:18:

[..]

Jeetje... dat kost het in een hotel niet eens

Hangt van je hotel af.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.