Financiën en recht
lientje69
15-03-2025 om 17:55
Wat vind jij ( te ) duur geworden?
Het is een goedlopend topic op Viva. Hier kon ik hem zo gauw niet vinden. Of ik zoek niet goed natuurlijk maar gezien de berichten in de media over de extreme prijsstijgingen de laatste jaren ( sommige dingen zijn verdriedubbeld in prijs terwijl de kosten om iets te maken of de grondstoffen maar 20 procent gestegen zijn ) , leek het mij leuk dit topic te openen.
Dus. Barst los. Wat vinden jullie ( te ) duur geworden?
Rockstar
10-07-2026 om 09:52
Femke09 schreef op 10-07-2026 om 07:10:
vergeet niet de oudere die al sinds jaar en dag huurt en altijd in hetzelfde huis is blijven wonen. Die huurprijs is relatief laag, ze betalen niet over hun huis als vermogen. Soms een geluk, bj een krap pensioen. Soms belachelijk, zoals twee mensen die uit het onderwijs komen, riant pensioen, opgeknapt huurhuis met gratis zonnepanelen (huurprijs ging niet omhoog). Die feesten ervan.
Huur gaat wel gewoon elk jaar omhoog hoor.
MMcGonagall
10-07-2026 om 09:57
Ik heb ook goed verdienende kennissen die al jaren huren. Ze zitten nu inmiddels wel op pakweg € 1400 euro per maand, maar wonen dan wel in een ruim huis op een prachtige plek. En geen onderhoudskosten, ik zou ervoor tekenen. Maar goed, de minima worden door hen niet verdreven uit hun huurhuis, dus hier kan toch moeilijk iemand een probleem mee hebben.
Overigens had dit stel best willen kopen, maar toen hij eenmaal van zijn alimentatieverplichtingen af was, waren ze te ‘oud’ en konden ze niet een vergelijkbaar huis kopen voor dezelfde kosten.