Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

Vandaag naar t toilet bij de Hema, dat was altijd 0,70 en dan kreeg je een bon voor 0,50 cent korting in de winkel.
Toilet bezoek was dus eigenlijk 0.20.
Nu krijg je geen bon meer en kost toilet bezoek dus 0,70
Dat is een stijging van 350%(dat reken ik toch goed uit?).
Maar ja als je moet dan moet je 

Groentetuin schreef op 23-07-2026 om 14:39:

Vandaag naar t toilet bij de Hema, dat was altijd 0,70 en dan kreeg je een bon voor 0,50 cent korting in de winkel.

Dat zal dan verschillend per hema zijn denk ik, hier krijg je wel een bonnetje. 

Groentetuin schreef op 23-07-2026 om 14:39:

Hier krijg je ook geen bonnetje meer, maar tegelijkertijd wordt ik met kinderen (2 en 4) ook regelmatig doorgelaten + is de Hema een van de weinige winkels met een wc dus ik heb het maar geaccepteerd. 

Gisteren was ik op station Utrecht en betaalde daar €1,10 voor het toilet. En het rook echt niet eens schoon. Vond het echt bizar duur! 

Ik heb nog nooit een bonnetje bij de Hema gehad…

Pizza's in de supermarkt, man eet vanavond alleen en wilde een pizza dus wij naar Ah maar daar vonden we ze behoorlijk aan de prijs. Waren ook nog in de bonus maar wij hoeven geen 3 pizza's. Uiteindelijk heeft hij er een bij lidl gekocht uit de koeling 

Netherfield schreef op 31-07-2026 om 06:54:

Ik ook niet.

De laatste keer is alweer een tijd geleden, de toiletten roken niet bepaald fris, de bril en vloer waren onder gespetterd. Toen ik daar iets van zei, kwam meneer aanzetten met een prop toiletpapier waarmee hij over de bril ging. Daarmee is het nog steeds niet schoon, ben weggegaan. 

Netherfield schreef op 31-07-2026 om 06:54:

Hier kreeg je een bonnetje uit de automaat bij de ingang van het toilet, als je betaalde kwam er een bonnetje uit ( 70 ct betalen voor t toilet, bonnetje voor 50 ct korting in de winkel, 2 maanden geldig, in had er vaak een paar in mijn portemonnee zitten) nu dus niet meer , dus de prijs voor toilet bezoek is van 20 ct naar 70 ct gegaan.

Vind ik een flinke prijsstijging .

Groentetuin schreef op 31-07-2026 om 16:26:

[..]

Hier kreeg je een bonnetje uit de automaat bij de ingang van het toilet, als je betaalde kwam er een bonnetje uit ( 70 ct betalen voor t toilet, bonnetje voor 50 ct korting in de winkel, 2 maanden geldig, in had er vaak een paar in mijn portemonnee zitten) nu dus niet meer , dus de prijs voor toilet bezoek is van 20 ct naar 70 ct gegaan.

Vind ik een flinke prijsstijging .

Ik ook. En enkele jaren geleden zat er hier nog een mevrouw met een schoteltje. Kostte toen wel ook 40ct. Maar zij maakte dan ook echt schoon. Nu zie ik nooit iemand. 

lientje69

lientje69

01-08-2026 om 20:22 Topicstarter

Ik vind vlees echt duur geworden. We gingen vandaag barbecueen en dan ben je toch best wat geld kwijt bij de kassa.

Zoals hier al vaker genoemd; de horeca.

Twee belegde broodjes en twee koffie 24 euro 

kerst schreef op 01-08-2026 om 22:27:

Zoals hier al vaker genoemd; de horeca.

Twee belegde broodjes en twee koffie 24 euro

Horeca is verschrikkelijk duur, wij gebruiken t weinig , maar als we t doen dan met social deal

Dan ben je afhankelijk van de horeca die meedoet natuurlijk, maar t scheelt wel veel

Vorige week dagje uit met Social Deal code(=extra korting) op een terras 2 heerlijke broodjes gegeten +2 x smootie voor 9 euro ( alleen de broodjes waren normale prijs al 8,50 en 8,75 per stuk nu dus 4 dingen voor samen 9 euro)

Maar je kan dus alleen daar gaan waar ze meedoen, en we konden wel uit alle broodjes kiezen.maar zaten vast aan de smoothie ( vinden wij lekker dus dat was geen probleem)

Man ging met 2 kinderen lunchen, 3 patat met mayonaise, 
1 koffie en 2 frisdrank. Hij was 22 euro kwijt. Vonden we niet al te gek voor tegenwoordig, maar de patat waren echt kleine porties.  

Brachiosaurus schreef op 07-08-2026 om 18:14:

Man ging met 2 kinderen lunchen, 3 patat met mayonaise,
1 koffie en 2 frisdrank. Hij was 22 euro kwijt. Vonden we niet al te gek voor tegenwoordig, maar de patat waren echt kleine porties.

Als dit ergens op een terras of bij een eetcafé oid was dan was het echt heel goedkoop. Frisdrank en koffie kost al gauw 3,50 ofzo. Dan is de patat ca 3,80 per portie. Daar kun je toch ook geen grote portie voor verwachten? 

Als ze gewoon naar de snackbar zijn gegaan is het mss wel wat aan de prijs aangezien een flesje fris daar wellicht wat goedkoper is. 

Ik ben gewend dat een cappuccino al minstens 3.50 Kost. Van de week was ik 9 euro kwijt voor een appeltaart, appelsap en cappuccino. Vond het erg goedkoop en was een best toeristisch plekje ook nog

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.