Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Echte warme handschoenen (scootmobiel)

ik ben op zoek naar handschoenen waarin mijn vingers echt warm blijven.
Ik rij op een scootmobiel en als ik smorgens de hond ga uitlaten doen mijn vingers zo’n pijn, ik heb nu mijn ski handschoenen  aan maar zelfs daarin heb ik koude vingers.
En deze zijn eigenlijk ook te dik, want ik moet ook nog een riem vasthouden.

van die warmhouders helpen niet, want dan blijft alleen de palm van mijn hand warm.

Wie heeft de tip voor mij?

Misschien handschoenen van Uggs of Warmbad?

Ik  heb er zelf geen eevaring mee, maar tegenwoordig bestaan er handschoenen met een verwarmings element erin. Ik heb ze bij de ANWB gezien, maar ik denk dat een sportwinkel ze ook heeft  zijn wel duur. Misschien helpt dat, want ik kan mij voorstellen dat her s'morgens ijskoud is op een scootmobiel.

Wanten zijn over het algemeen warmer dan handschoenen, maar je mist dan wel de flexibiliteit van handschoenen. 

Malibu2 schreef op 30-12-2025 om 08:23:

Wanten zijn over het algemeen warmer dan handschoenen, maar je mist dan wel de flexibiliteit van handschoenen.

Inderdaad, gewatteerde goedkope wanten zijn het allerwarmste. Andere redelijk succesvolle handschoenen zijn mijn peperdure Bijenkorf nappaleren handschoenen en ook wel die van Action van 2 euro twee paar. Als het de bedoeling is dat je vingers niet verstijven zijn ze alledrie wel geschikt maar echt warme handen heb ik alleen in de wanten en in de nappaleren zachtgevoerde handschoenen.

Denk dat het probleem is dat je je niet goed kan bewegen, anders zou je wat heen en weer kunnen lopen voordat je ze aantrekt, i.v.m. de bloedsomloop. Misschien kan je wat andere dingen doen die je interne kachel wat aanjagen, met andere spieren. 

Ik had ook altijd verschrikkelijk pijnlijke koude vingers. 
Nu niet meer; verwarmde handschoenen met accu + oplader van dit merk;
https://www.ekoi.com/nl/1543-verwarmde-producten

Misschien onder handschoenen en daarover heen wanten?

RavIvaR schreef op 30-12-2025 om 08:20:

Misschien handschoenen van Uggs of Warmbad?

Ik heb de handschoenen van warmbat. Heerlijk warm maar als het echt koud is buiten krijg ik op de fiets nog wel wat koude vingers. Misschien dat verwarmde handschoenen nog iets beter zijn voor TO.

Mijn eega heeft bij het motorrijden verwarmde handschoenen op accu.  3 standen zijn mogelijk.  Gekocht bij motorzaak. 

2 paar handschoenen aantrekken. Eerst dunne handschoenen en daaroverheen wat dikkere. Door de laagjes blijft het warmer. 

Ciska78

Ciska78

30-12-2025 om 11:21 Topicstarter

Probleem mer de meeste handschoenen met verwarmingselement erin is dat ze best dik zijn, dan kan ik en niet meer goed gas geven en de riem niet meer goed vasthouden.

Dunnen handschoen en handschoen erover werkt niet, dit heb ik al uitgeprobeerd, kan ik bijna niet meer mijn vingers bewegen en zijn mijn vingers alsnog ijskoud.

Die mofs, geen idee of die ook op een scootmmobiel kunnen, ik moet ook nog gas kunnen geven en dat geeft alsnog een probleem met de riem vasthouden

heel eerlijk, ik vrees dat dit niet bestaat. Het is heel naar maar je zit stil maar verplaatst je wel, dus koude wind. Als je geen hele dikke handschoenen of wanten, al dan niet met verwarmingselementen, aan kan omdat je dan de riem niet meer vast kan houden en/of niet goed gas kan geven, dan vrees ik dat er geen oplossing is. Heel vervelend, maar dan zie ik nog als optie om het te accepteren, of iemand te zoeken die het van je over kan nemen als het echt te koud is

Ciska78 schreef op 30-12-2025 om 11:21:

Probleem mer de meeste handschoenen met verwarmingselement erin is dat ze best dik zijn, dan kan ik en niet meer goed gas geven en de riem niet meer goed vasthouden.

Dunnen handschoen en handschoen erover werkt niet, dit heb ik al uitgeprobeerd, kan ik bijna niet meer mijn vingers bewegen en zijn mijn vingers alsnog ijskoud.

Die mofs, geen idee of die ook op een scootmmobiel kunnen, ik moet ook nog gas kunnen geven en dat geeft alsnog een probleem met de riem vasthouden

Mijn collega gebruikt al jaren moffen op haar elektrische fiets. Geen gas geven, maar wel schakelen.

Misschien kun je er eens naar vragen bij een fietsenhandel? Dan kunnen ze direct meekijken naar de (on)mogelijkheden.

dunne handschoenen met zilvergaren erdoor? En dan evt daar nog handschoenen overheen. Mijn schoonzus heeft ze ivm raynaud en werkt goed. 

wanten zijn warmer dan handschoenen, omdat je vingers bij elkaar blijven, om hun warmte met elkaar te delen. Leer helpt tegen de wind.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.