Gezondheid en welzijn
Naminokurashi
12-11-2025 om 18:14
Hartfalen fase iv
ik weet nu sinds kort dat ik hartfalen fase iv heb. Wat ze eerst dachten dat ik een longaanval had, wat dus niet zo was.. longaanval en hartfalen hebben veel overeenkomsten.
Dit gaat dus nooit meer over. Ik heb verschillende testen gehad, waaronder: fietstest, longfunctie test.
Fase iv houd in dat je ernstige klachten hebt ook in rust en inspanning
Klachten zijn
Oververmoeid
Kortademig
Weinig tot geen eetlust
Vocht vasthouden in enkels, benen en buik
Hartkloppingen
Koude handen en voeten.
Piepende ademhaling en aanhoudende hoest
Ik weet niet wat ik wil met dit topic
Dit gaat overigens nooit meer over, zit nu ook aan de pillen
Moyrrie
20-12-2025 om 10:36
Oef, Namino, het is allemaal veel zo. Ik wens je veel beterschap en sterkte🍀
Naminokurashi
21-12-2025 om 12:14
Poison schreef op 21-12-2025 om 12:01:
hoe is je nacht geweest?
Goed. Ik krijg nu een slaap tabletje.
Nog steeds koorts. Doe nu ook regelmatig vernevelen. Vanochtend paniekaanval. Kwam niet in ademhaling. Paar keer ook bloed opgehoest. Dat word in de gaten gehouden
Schemerlampje
21-12-2025 om 14:50
Naminokurashi schreef op 21-12-2025 om 12:14:
[..]
Goed. Ik krijg nu een slaap tabletje.
Nog steeds koorts. Doe nu ook regelmatig vernevelen. Vanochtend paniekaanval. Kwam niet in ademhaling. Paar keer ook bloed opgehoest. Dat word in de gaten gehouden
ToetieToover
21-12-2025 om 14:53
Wat ernstig Namino. Ik kwam even hier checken hoe het met je gaat en zo te lezen heb je het zwaar. 
Schemerlampje
23-12-2025 om 16:00
Hoe is het nu? Ik begrijp uit een ander draadje dat je met kerst in ieder geval nog in het ziekenhuis bent. Ik wens je toch goede dagen toe! Vaak probeert het personeel er ook wel mooie dagen van te maken voor iedereen die met kerst moet blijven.
Yumi
23-12-2025 om 19:12
Vervelend om met de Kerst in het ziekenhuis te liggen, maar alleen thuis en ziek lijkt mij erger, nu wordt er tenminste voor je gezorgd.