Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Sterkte Leatje en Lientje . Hier gaat het ook niet denderend. Vandaag ga ik een consult aanvragen bij de orthopeed om de operatie te bespreken. Het is geen doen, de spuiten zijn uitgewerkt en ik realiseer me dat ik er moet aan geloven. Zie er zo tegenop, maar ik heb geen keus.

Lientje, ik heb eens ergens gelezen dat jij was gestopt met de AD die je nam tegen de pijn.  Je schreef toen dat je eindelijk begon te vermageren. Vermager je nog steeds?  Ik ben op een jaar tijd erg verdikt door troost eten. Gewoon doordat ik door van de trap te vallen gedwongen was om maanden in de zetel te zitten. En daarna diende de heupproblemen zich aan. En altijd troost ik me met eten. Ik moet daar mee stoppen. Knop om en stoppen!

Casandra schreef op 28-04-2025 om 10:56:

Sterkte Leatje en Lientje . Hier gaat het ook niet denderend. Vandaag ga ik een consult aanvragen bij de orthopeed om de operatie te bespreken. Het is geen doen, de spuiten zijn uitgewerkt en ik realiseer me dat ik er moet aan geloven. Zie er zo tegenop, maar ik heb geen keus.

Ik hoop echt dat het je verlichting gaat brengen Casandra.  

Casandra schreef op 28-04-2025 om 11:07:

Lientje, ik heb eens ergens gelezen dat jij was gestopt met de AD die je nam tegen de pijn. Je schreef toen dat je eindelijk begon te vermageren. Vermager je nog steeds? Ik ben op een jaar tijd erg verdikt door troost eten. Gewoon doordat ik door van de trap te vallen gedwongen was om maanden in de zetel te zitten. En daarna diende de heupproblemen zich aan. En altijd troost ik me met eten. Ik moet daar mee stoppen. Knop om en stoppen!

Nee helaas  is dat gestopt.  En ben ik door heel veel stress en spanning weer  gaan troosteten.  Ik heb dat dus ook.  Sowieso de hele dag honger momenteel.  Vermoeiend en niet nodig maar zet die knop maar eens om idd. Om toch een daad te stellen  heb ik net de fiets buiten gezet om zo een stukje te fietsen. Voor morgen  staat er zwemmen op het programma.  Woensdag en donderdag werk ik dus dan beweeg ik wel genoeg.

Gek is dat hé, troost zoeken in eten. Eigenlijk is het troostsnoepen bij mij. En het helpt ook nog. Voel me daarna zoveel beter. In 2023 heb ik negen maanden niet gesnoept. En ik vermagerde een kilo per maand! Blij dat ik was. Dat wil ik terug. Gisteren nam ik mij voor van ik ga niet meer snoepen en heb dat dus niet gedaan. Ik weet bij mij zijn de eerste 14 dagen het moeilijkst. Daarna is de trek weg. Nu nog volhouden. 

Geniet van je fietstochtje. 

Ik heb gisteren  een kleine 12 km gefietst.  Meer ging niet door de pijn. Ook vandaag weer stevig pijn, het zit hier potdicht van de mist en op een of andere rare manier geeft dat altijd veel pijn in mijn rechter arm en been. Wil over een uur wel gaan zwemmen eigenlijk. Het is warmwaterdag op dinsdag en hopelijk helpt dat iets.
Gisteren ben ik in de avond  nog mee geweest naar haar paard om deze te longeren dus toen ook nog wat extra beweging gehad .

lientje69 schreef op 25-04-2025 om 17:16:

Alcedo is de jongste meeschrijfster hier. Die is in de 30 idd. Ik ben halverwege de 50 en op weg richting 60. Mijn bouwjaar staat achter mijn naam.

BB is sowieso nog jonger dan ik ben

Fijn dat je pijnrevalidatie krijgt Milala.

Verder wel even teruggelezen. Veel over pijnrevalidatie. Ik heb nooit een multidisciplinair traject gehad maar heb zelf hulp gezocht voor alle onderdelen. @Lientje, dat is misschien nog iets van jou, mocht je dat willen en je huisarts ook nu geen heil ziet in pijnrevalidatie (of pijngeneeskunde).
Ik heb er echt veel aan gehad. Het bracht me het inzicht dat ik de lat echt veel te hoog legde voor mezelf waardoor ik alleen maar pijnpieken had en mezelf steeds slechter ging voelen. Het is rot om dingen op te moeten geven maar fysiek voelt het beter aan nu ik die heftige pieken niet vaak meer heb. Mijn algehele niveau gaat wel achteruit, dat was ook voorspeld, maar ik voel me minder slecht dan toen ik alleen maar doorbuffelde omdat ik niet wilde toegeven aan mijn lijf. 

Vorige week op vakantie geweest. Helaas vooral slecht weer gehad, maar het was wel gezellig. En vermoeiend. 
Deze week ook nog een drukke week, maar daarna wordt het hopelijk wat rustiger.

Vandaag nog een telefonische afspraak met de hoofdpijnverpleegkundige over de toename in aanvallen en het vervolg van de behandeling. 

Nog een financiële tegenvaller gehad. Hopelijk dat 2026 beter wordt

Alcedo schreef op 29-04-2025 om 08:15:

[..]

BB is sowieso nog jonger dan ik ben

Oja broodjebrie is in de 20 volgens mij.

Wij zeggen elk jaar met oud en nieuw: hopelijk wordt dit een beter jaar dan het afgelopen.  Helaas wil dat tot nu toe nog niet erg lukken. 😅

Ik heb gezwommen.  Getankt, boodschappen gedaan en nieuwe werkklompen gekocht.  Zag ook in een keer mijn bankrekening  naar beneden klappen in een uurtje tijd. Wat is alles duur geworden zeg.  Morgen ook nog de kapper. En vrijdag mijn sollicitatiegesprek.  Ben erg benieuwd of het wat wordt.  Zenuwachtig ben ik gek genoeg tegenwoordig niet echt meer voor dit soort dingen.  Terwijl ik dat wel zou moeten zijn , want vanaf 15 mei zit ik zonder werk. Maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat het wel goed komt en ik per 1 juni wel weer ergens aan de slag zal zijn. Geen idee waarom ik zo denk .

Vanmiddag nog even op de fiets naar schoonzus op verjaardag.  Dan heb ik mijn portie beweging wel weer gehad voor vandaag  vind ik. Er ligt ook nog een volle wasmand strijkgoed op me te wachten.  Moet ook vandaag nog gebeuren.  Zit daar nu met een bak koffie even moed voor te verzamelen. 

lientje69 schreef op 29-04-2025 om 11:02:

[..]

Oja broodjebrie is in de 20 volgens mij.

Ho ho, ik ben 33 hoor 

Broodjebrie schreef op 29-04-2025 om 14:07:

[..]

Ho ho, ik ben 33 hoor

Oh had je jonger geschat

lientje69 schreef op 29-04-2025 om 15:46:

[..]

Oh had je jonger geschat

Nou dank je wel haha

Broodjebrie schreef op 29-04-2025 om 14:07:

[..]

Ho ho, ik ben 33 hoor

We forummen allemaal al een tijdje dus toen jullie elkaar leerden kennen was je in de twintig

Ik ben vandaag bij mijn hoofdpijnverpleegkundige geweest. Gepraat over het vervolg en vast wat afspraken ingepland. Zo fijn dat ze meedenkt en pro-actief is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.