Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Even een beetje geklaag van mijn kant. Ik ben verkouden. Ik dacht dat het wel meeviel maar ik voel me nu echt een beetje ziek ervan. Gelukkig heb ik deze week niet zoveel, dus hopelijk ben ik volgende week weer beter als we vertrekken. Deze week maar zo rustig mogelijk doen. 

Alcedo schreef op 09-02-2026 om 07:44:

Even een beetje geklaag van mijn kant. Ik ben verkouden. Ik dacht dat het wel meeviel maar ik voel me nu echt een beetje ziek ervan. Gelukkig heb ik deze week niet zoveel, dus hopelijk ben ik volgende week weer beter als we vertrekken. Deze week maar zo rustig mogelijk doen.

Oei , sterkte  Alcedo! Hopelijk  knap je weer op tijd op. Verkoudheid kan zo lang door etteren soms.

rustig aan maar alcedo, ik hoop voor je dat je snel opknapt...niks aan en zeker niet als je op reis gaat..

Ik heb zo weinig energie.  Het  is echt vervelend.  Zowel geestelijk als fysiek  zit ik snel aan mijn tax. Had vanmorgen  eerst een afspraak  bij de ergo. Daarna  stukje gewandeld.  Vanmiddag naar het ziekenhuis  naar de psycholoog.  Thuis wou ik wat rusten , maar pleegkind kwam onverwacht  langs. Die was jarig en kwam een gebakje brengen. Stuur je niet  weg natuurlijk.  Toen nog eten gekookt  en nu compleet  af. 
Als ik dan kijk wat ik concreet  qua iets heb gedaan is dat dus een stukje wandelen  en eten koken. En voor dat wandelen heb ik mezelf  nog moeten dwingen... pff
Hoop toch echt dat ik nog wat vooruitgang hoor want als dit het is , is het wel erg weinig voor de rest van mijn leven.

Je beschrijft een hele drukke dag. Het is logisch dat dat nog niet gaat. De bloedingen zijn nog maar zo kort geleden.
Ik snap dat het allemaal heel frustrerend is, maar vooruitgang zie je niet in een dag of week. Daar gaat echt tijd overheen. 

Man lijkt ook verkouden te worden, hopelijk krijgt hij het niet heel erg. Meestal is hij degene die flink verkouden is maar nu zijn de rollen omgedraaid. Helaas voor mij, mazzel voor hem. 
Ik moet vandaag naar de fysiotherapeut en dat laat ik wel doorgaan, omdat ik straks een paar weken zonder moet. Ik ga echter niet sporten.
De tijd gaat hard!

Ik had ook gehoopt iets te horen over een nieuwe afspraak bij de neurochirurg, maar helaas.

Succes  bij de fysio  Alcedo! Kom er ook net vandaan. 10 kg meer ge- leggpressed dan vorige week. Intensieve training.  Daarna nog even door naar de bieb. En groenteboer  , want ik eet veel te weinig fruit.  Nu bekaf op de bank. Wankel op de benen  en duizelig.  
Heb rest van de dag weinig meer. Misschien  een wasje. Of wat wandelen maar dat betwijfel  ik.  Eten koken. En heb nog iets online liggen voor de psycholoog.  Dat schuif ik maar naar morgen. Is veel te veel allemaal.  

hoe is het nu alcedo?  Hier nu ook flink aan het hoesten en gezinsleden die omstebeurt griep hebben. Ik ben nog wel op de been, maar voel me niet echt lekker. Lijkt of mijn luchtwegen helemaal vol zitten. Morgen Heb ik een gesprek voor een vrijw. functie.  Ik heb er veel zin in, maar hoop wel dat ik mijn hoest kan onderdrukken..Anders is het niet zo'n fijne indruk😨

@Leatje: ze snappen echt wel dat je niets aan je hoest kunt doen.

Ik ben aan de beterende hand maar man heeft nu wel last helaas.

Slechte nacht gehad met veel pijn. Heb gisteren  ietsje verder gelopen.  Het ging best goed. Té goed naar nu bleek. Kan dus ( nog steeds ) niet. Vandaag weer op gesprek op werk. Ik loop er moeilijk  van. Dat is misschien weer een pluspunt . Kan ze zien dat ondanks dat je weinig van de buitenkant aan me ziet, ik echt niks fake.
Hoe hebben jullie dat met onzichtbaar letsel? Ik ben altijd bang dat ze zeggen dat mijn klachten nep zijn of dat ik niet WIL werken. Terwijl  ik zó graag zou willen dat alles weer " normaal  " was. Ik vrees echter dat dat nooit meer zo gaat worden. 3 x een CVA is wel de nekslag voor mijn lijf. Of 2x keer als je de dubbele als één  telt.   Na mijn eerste kon ik geen 40 uur meer werken.  En nu.... ik heb geen idee of het ooit nog gaat lukken.  Vind dat erg moeilijk. 

het schuldig voelen en bang zijn om weggezet te worden als een faker herken ik heel erg. Maar je bént geen faker, en er is duidelijk letsel. Mij heeft de pijntherapie wel doen inzien dat ookal heeft het geen naam (en dat heeft het wel, want chronische pijn is ook pijn)  toch is het er wel. Bij mij ging er toen wel een knop om en ben ik het ook chronische pijn gaan noemen. En daarbij merkte ik ook dat als je het zelf met overtuiging brengt dat mensen dan vragen gaan stellen ter verduidelijking, maar het ook wel van je aannemen. (Wat ze denken weet ik natuurlijk niet, maar dat doet er eigenlijk ook niet toe. We hebben geen goedkeuring nodig van derden) dus eigenlijk denk ik ook dat de acceptatie van onszelf zo belangrijk is. En de acceptatie van de pijn en de beperkingen. Want als we het zelf geaccepteerd hebben wat doet de mening van een ander er dan toe?

Ik moet er wel bij zeggen dat dit me niet elke dag lukt en dat je soms wel de deksel op je neus krijgt. Dat blijft wel moeilijk. 

Dat zelf accepteren  daar zit bij mij de crux ook. Ik wens het gewoon niet te accepteren.  Tot mijn hersenbloedingen  wilde ik er ook niet aan toe geven. Bak pijnstillers  erin  en doorgaan.  Bepaalde  momenten hielpen die niet meer  en dan gaf ik maar ( even ) toe. Tot ik weer op een " aanvaardbaar  " pijnniveau zat en dan ging ik er weer voor.
Nu werkt dat gewoon  niet. Mijn lijf wil niet. Mijn hoofd wil niet. Wat ik er ook aan medicatie ingooi, het gaat gewoon  niet.  Om te janken. En dat accepteren  daar ga ik dus therapie  voor krijgen. ACT therapie.  De a staat voor acceptatie....

Gesprek  op werk gehad. Besloten aan te sturen op ziek uit dienst.  Op tijd reïntegreren gaat me niet lukken.  Ik ben er verdrietig om. Maar weet dat het niet anders kan.

En duidelijkheid is misschien ook wel helpend. Ook al is het niet de boodschap die je wilt krijgen natuurlijk

lientje69 schreef op 12-02-2026 om 11:16:

Gesprek op werk gehad. Besloten aan te sturen op ziek uit dienst. Op tijd reïntegreren gaat me niet lukken. Ik ben er verdrietig om. Maar weet dat het niet anders kan.

Wat een akelig besef Lientje, dat het echt niet gaat lukken om voor die tijd te reïntegreren. Moet je nu nog steeds zo vaak op gesprek of mag dat minder vaak?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.