Gezondheid en welzijn
Mick87
22-05-2026 om 10:34
Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?
oké, kom maar door.
Wie heeft er nog meer een hekel aan de zomer? Nu de zomerse dagen weer voor ons liggen kan ik er niet omheen: ik HAAT het.
Die kutzon de hele dag, inclusief hoge zonkracht. Het lange licht. De hitte. En dan nog alle prikkels: schreeuwende kinderen in een zwembadje, barbecues, feestjes en dan nog het gejubel over het heerlijke weer waar je van MOET genieten. Echt sodemieter op. Gelukkig is het over 15 weken alweer september.
Medestanders ?
zwaankip
23-05-2026 om 11:08
Rockstar schreef op 23-05-2026 om 00:12:
[..]
Er is hier geen lawaai tot 's avonds laat.
Er is hier geen lawaai 's ochtends vroeg.
Er komen geen insecten binnen want ik heb gewoon een hor.
Ik ruik geen zweet want ik zit niet in het OV.Voor zover mijn input als zomermens.
De titel van dit topic is: "wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer"?
Ik ga ook niet in een topic over vegetariërs schrijven dat ik graag vlees eet. Of in een topic over mensen die geen kinderen wensen dat ik "zo blij ben met mijn 3 kinderen".
Mick87
23-05-2026 om 11:19
Ik heb vorig jaar de Gekoelde matrastopper van Climson gekocht. Ja, was best duur. (Ik geloof iets van 400 euro) maar dat ding is met plaknachten echt mijn redding. Vorig jaar in een hittegolf gewoon lekker geslapen met pyjama aan. Het ding maakt wel wat geluid dus oordoppen in.
Ik denk dat ik hem vanavond weer ga gebruiken.
Auwereel
23-05-2026 om 11:30
Mijn zoon was op huizenjacht. Hij woont nu in een klein huurappartement met energielabel A+++, op het oosten, dus geen middagzon. Het koopappartement waar hij zijn oog op had laten vallen was een label B op het zuidwesten. Toen hij het appartement bezichtigde, was het een koele lentedag. Ik vroeg me af, kan je in zo'n situatie niet beter een huis bezichtigen met hoogzomer, zodat je voelt hoe heet het wordt?
Enfin, hij is flink overboden en de conclusie is dat alleen label D (en lager) een grotere woning oplevert. Hij denkt nu, ik zit eigenlijk wel goed zo.
MissBobby
23-05-2026 om 12:17
ik hou ook wel van de wisseling van seizoenen en ben het ook eens met een schrijfster hier dat de seizoenen daardoor ‘meer waard’ zijn. Dus ik heb een voorstel: we hebben wel de seizoenen maar doen niet meer aan boven de 25 graden!
Auwereel
23-05-2026 om 12:27
Felle zonneschijn ben ik ook geen fan van, ik blijf smeren en dan lees ik nog dat ik meer moet smeren....
MeganRapinoe
23-05-2026 om 12:55
Mede-hater hier! Nou ja, van alles boven de 23 graden. Daar onder vind ik het prima, als het ook maar af en toe regent. Maar niet zoals dit, verschrikkelijk. Haat aan de hitte, haat aan de opblaaszwembaden, haat aan de blaffende hond van de buren die in de zomer steeds buiten is, haat aan BBQ-feestjes met JBL-speakers. Mag het snel weer winter zijn??? #zoektnaareenhuisjeinlapland
Auwereel
23-05-2026 om 14:18
Mijn dochter is op wandelvakantie in Schotland, 13 graden, beetje zon, beetje regen. Ook een optie dus.
Net zoals bij ons vorige week... 🤔
Isook
23-05-2026 om 15:17
Als het eerder donker zou zijn en de temperatuur in de avond en nacht naar de 5 graden zakt zou het te doen zijn.
Plus overdag niet warmer dan 23/24 graden.
En een gekoelde matrastopper lijkt me ook wel wat!
Roos57
23-05-2026 om 16:42
zwaankip schreef op 23-05-2026 om 11:08:
[..]
Ik ga ook niet in een topic over vegetariërs schrijven dat ik graag vlees eet. Of in een topic over mensen die geen kinderen wensen dat ik "zo blij ben met mijn 3 kinderen".
😂😂😂😂 lijkt me heerlijk 🤔
ik hou ook niet van hitte . Net wel even gefietst in stukje bos . Dat was wel lekker. Daarbuiten wat minder .
Isook
23-05-2026 om 22:41
rionyriony schreef op 23-05-2026 om 17:32:
Ik slaap gewoon met een dikke deken hoor.
Zou wel willen, maar dat is veel te warm voor mij. Vannacht het deken van me afgegooid, maar zo zonder iets over me heen slaap ik ook weer niet zo goed. Dadelijk de dekens weg en alleen een laken proberen.
Rockstar
23-05-2026 om 22:55
[..]
Daarom beantwoord ik ook alleen de vraag die aan zomerliefhebbers gevraagd wordt. Verder lees ik stilletjes mee. 
Miepjecody
23-05-2026 om 23:10
zwaankip schreef op 22-05-2026 om 16:19:
Ik heb ook een grafhekel aan de zomer. Zelfs aan de lente aangezien de veel te hoge temperaturen vandaag en de komende dagen.
Wat mij stoort :
- weermannen/vrouwen die met een brede glimlach "mooi weer" aankondigen en dan zeggen dat we moeten genieten. Hoezo genieten? En hoezo mooi weer? Waarom bepalen anderen dat voor mij? Rot toch op zeg....
Ik voel me echt ziek bij temperaturen van 22-23+.
Zware hoofdpijn, misselijk en ellendig.
Ook die overdaad aan daglicht (van 5u tot 22u!) maakt dat ik totaal overprikkeld ben. Wat ik mij ook afvraag: wat vinden de zomermensen fijn aan:
- Lawaai 's tot avonds laat
- Lawaai 's ochtends vroeg
- Allerlei insecten binnen (muggen, motten...)
- Zweetgeuren overal - vooral in OV
???
Geen lawaai hier
Geen insecten binnen
Ik ruik bijna nooit zweetlucht bij mensen
Miepjecody
23-05-2026 om 23:12
[..]
Je vraagt het zelf hoor, wat wij er aan vinden