Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?

Ik bespaar tegenwoordig wel water want ik scheer me nu aan de wasbak ipv onder de douche.

Ik zie alweer tegen donderdag en vrijdag op met de hete weersverwachting .

Ik ook, Kerst. Ik moet weer werken donderdag en op ons kantoor is het op sommige plekken lekker koel en op andere niet te harden. Wij lopen de hele dag rond en gaan de hele dag van warm naar fris, wat het extra ellendig maakt. En ik moet ongesteld worden, dus dan wil ik helemaal geen hitte. 

Water besparen vind ik erg belangrijk en ik douche zo kort mogelijk, maar als ik mijn haar moet wassen, sta ik er toch wel 10 minuten onder. Maar goed, dat doe ik maar twee keer per week. Ik douche ook niet elke dag en als ik mijn haar niet was, ben ik in drie minuten klaar. Ik heb geen tuin, dus sproeien doe ik sowieso niet. Aan de wastafel scheren vind mijn huid niet zo fijn. Die is al heel gevoelig dus mijn benen scheer ik met doucheolie onder de douche, anders krijg ik rode bultjes.  

34 graden hier nu. En dan woon ik nog in Noord-Holland.  Net even naar de brievenbus, ik denk dat het in mijn tuin waar de zon vastloopt wel 50 graden is. Snel maar weer naar binnen.  Daar is het nu een aangename 25 graden. Denk dat dat tegen de avond wel richting 26,5 gaat

Hier ook 34 graden boven de rivieren.
Buiten op balkon geeft thermometer 55 graden aan, maar hoger kan hij ook niet.

38 graden hier. Zeeland.

Haren wassen doe ik in een halve minuut, scheren maximaal twee, dus op dagen dat ik het hele programma moet, ben ik alsnog in vijf minuten klaar. Wat doen jullie allemaal met je haar dat het 10 minuten moet duren?

MMcGonagall schreef op 14-08-2026 om 19:14:

Haren wassen doe ik in een halve minuut, scheren maximaal twee, dus op dagen dat ik het hele programma moet, ben ik alsnog in vijf minuten klaar. Wat doen jullie allemaal met je haar dat het 10 minuten moet duren?

Goed uitspoelen, anders word mijn haar droog. 

ik zie dit topic nu pas voor het eerst voorbijkomen  , maar wat is dat inmiddels al ontspoord gezien de originele vraag……

had het er vandaag nog over met mijn zus en moeder, deze zomer incl. temperaturen, maar ik klaag nog steeds niet. Ben dan ook een enorm zomermens (dat moge duidelijk zijn), maar een heerlijke heftige regenbui zou ook ik niet schuwen nu!  

dus hier niet echt een medestander, wel vwb een verfrissende regenbui

Nou hebben jij en ik niet zo heel veel haar dat scheelt. Mensen met lang dik jaar hebben gewoon wat meer tijd nodig.........

Ik. Ben. Zo. Klaar. Met. De. Zomer.

Ik wil herfstttttt. 

Als ik terug ben van vakantie zal ik het eens timen  Maar het is toch inzepen, uitspoelen. Shampoo gaat wat sneller. Maar dan komt de conditioner. Ansich zo erin. Maar voordat je het goed hebt uitgespoeld. En daarbij kun je je niet veroorloven wat te laten zitten. Dan wordt mijn haar vettig. Zonder conditioner ben ik net een poedel.

Ik heb lang en dik haar. En ik moet mijn shampoo 2 minuten in laten trekken plus de conditioner. Dus dan sta je zo al 8 minuten, zeker na goed uitspoelen. Toen ik nog kort haar had, was ik ook zo klaar. Nu niet meer. Soms doe ik nog een haarmasker op de punten ook, dus dan sta ik er nog langer onder. Mijn waterverbruik is lager dan gebruikelijk voor een eenpersoonshuishouden, dus ik vind het prima zo. 

Bij mij is het douchen ook snel gebeurd. Nat maken dan douche uit terwijl ik me inzeep, douche aan en kort afspoelen. 
Met een haarmasker die 5 min in moet trekken gaat de douche uit en scheer ik me ondertussen aan de wastafel. 

Omdat het hier op de camping 4,5 minuut douchen per muntje is, weet ik nu dat ik in die tijd mijn haar kan wassen inclusief conditioner, m’n oksels en bikinilijn kan scheren en m’n lijf kan wassen. Als ik ook mn benen wil scheren dan heb ik langer de tijd nodig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.