Gezondheid en welzijn
Mick87
22-05-2026 om 10:34
Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?
oké, kom maar door.
Wie heeft er nog meer een hekel aan de zomer? Nu de zomerse dagen weer voor ons liggen kan ik er niet omheen: ik HAAT het.
Die kutzon de hele dag, inclusief hoge zonkracht. Het lange licht. De hitte. En dan nog alle prikkels: schreeuwende kinderen in een zwembadje, barbecues, feestjes en dan nog het gejubel over het heerlijke weer waar je van MOET genieten. Echt sodemieter op. Gelukkig is het over 15 weken alweer september.
Medestanders ?
MissBobby
15-08-2026 om 14:37
on topic weer. Gisteren en eergisteren vreselijk qua hitte maar aan zee wel te doen. We staan met de camper onderaan de dijk. ‘S avonds bleef het lang warm in de camper, nu waait het gelukkig. Vanaf morgen eindelijk de temperatuur naar beneden en ik hoop echt dat we het dan gehad hebben met de hitte
stokstaart
15-08-2026 om 14:44
Ik ben 28 juli ziek geworden. Die vrijdag ben ik begonnen met een klein beetje hoesten. Zaterdag een feestje gehad op een buiten terrein in het stof en met ontzettend veel rokers. Zondag (2 aug) ben ik zonder stem en al hoestend wakker geworden.
Vorige week donderdag ben ik naar de UK vertrokken, al hoestend. In de Highlands vorige week zaterdag knapte het eindelijk op, zondag weinig last meer en maandag leek het hoesten wel over en heb maandag, dinsdag en woensdag geen hoestdrank hoeven gebruiken. 
Maarrr, nu terug in NL sinds woensdag. Ik hoest weer, mijn keel doet weer pijn en ik ben nog hondsmoe.
Ik denk dat de luchtkwaliteit en de hitte daar ook een grote rol in speelt en ben dus meer dan gelukkig met alle regen! Hopelijk geeft het mijn hoest de boost die het nodig heeft om te stoppen. (Dat en hoestdrank).
Ik was de zomer al zat toen het nog moest beginnen, want een grafhekel aan de zomer. Maar ik ben er al een paar weken wanhopig klaar mee.
kerst
15-08-2026 om 18:43
Ik heb deze zomer zorgen aan mijn hoofd over mijn gezondheid. En dan werden de vele tropische dagen mij wel eens teveel op mijn flat (zonder tuin)
Toch heb ik dit weer liever dan de eindeloze donkere dagen in herfst en winter.
(Wel erg dat het steeds warmer lijkt te worden en er te weinig neerslag valt..)
Haren wassen moet ik helaas om de dag doen. Twee maal achter elkaar met speciale shampoo voor seboirhoisch exceem en dan nog een keer met antiklit
In het zwembad laat ik de douche vaak uit, als ik mijn haar aan het inzepen ben.
Ik hoop nog op een lange nazomer.
CharlieB
15-08-2026 om 19:12
Ik hoop dat het nu wel echt klaar is en dat we gauw de herfst in gaan. Mijn leven weer terug. Ik heb vakantie gehad, het was lekker om in vakantieritme te zitten, maar ik vond er verder toch weinig aan eerlijk gezegd. De aangename dagen om lekker iets te ondernemen waren op één hand te tellen. Binnen was het ook veel te warm, dus vluchten voor de hitte kon ook niet. En gisteren heb ik echt domweg zitten wachten totdat de dag voorbij ging, nou genieten zeg.
Gelukkig wordt het wel steeds vroeger donker, dat helpt wel echt. Ik vind dat zo lekker; mijn avonden weer terug en beter slapen.
lavande!
15-08-2026 om 19:56
vandaag was het ook dramatisch warm, ook veel luchtvochtigheid. Ik was zo blij dat er wat regen is gevallen, en hoopte dat het hierdoor zou afkoelen....maar het was een ellende, zo warm
Dorestad
15-08-2026 om 20:43
het was hier niet warmer dan 21 graden. En bewolkt. Ik merk dat ik deze zomer veel beter tegen de warmte kan dan andere jaren. Waar ik andere jaren ook beneden af en toe de airco aan had is dat nu helemaal niet gebeurd.
Mick87
15-08-2026 om 21:06
Dorestad schreef op 15-08-2026 om 20:43:
het was hier niet warmer dan 21 graden. En bewolkt. Ik merk dat ik deze zomer veel beter tegen de warmte kan dan andere jaren. Waar ik andere jaren ook beneden af en toe de airco aan had is dat nu helemaal niet gebeurd.
Dat heb ik dus gek genoeg ook. Oké in mei toen ik dit topic opende was daar nog geen sprake van. Maar ben er inmiddels aan gewend of zo. En de gekoelde matrastopper sleept me echt deze zomer door.
kerst
15-08-2026 om 21:10
Mick87 schreef op 15-08-2026 om 21:06:
[..]
Dat heb ik dus gek genoeg ook. Oké in mei toen ik dit topic opende was daar nog geen sprake van. Maar ben er inmiddels aan gewend of zo. En de gekoelde matrastopper sleept me echt deze zomer door.
Fijn!
CharlieB
15-08-2026 om 21:15
Mick87 schreef op 15-08-2026 om 21:06:
[..]
Ja daar ben ik ook wel echt heel blij mee. Ik denk dat ik 'm zelfs na de hitte nog wel regelmatig zal aanzetten voor ik ga slapen. Een lekker gekoeld bed, heerlijk.
Mick87
15-08-2026 om 22:11
CharlieB schreef op 15-08-2026 om 21:15:
[..]
Ja daar ben ik ook wel echt heel blij mee. Ik denk dat ik 'm zelfs na de hitte nog wel regelmatig zal aanzetten voor ik ga slapen. Een lekker gekoeld bed, heerlijk.
Ja en ik ben bijna 40 dus straks met het gore perimenopauzale nachtzweten ook fijn 😉