Huis, tuin en keuken
Nikki1973
31-12-2025 om 16:41
Hier ook al een paar dagen flink geknal 😕
Had gehoopt dat we er volgend jar vanaf spuiden zijn maar nu lees ik dit https://www.nu.nl/politiek/6381207/landelijk-vuurwerkverbod-is-in-aantocht-maar-nog-niet-definitief.html
Ik had geen idee, wisten jullie dit?
rionyriony
31-12-2025 om 17:02
Ik hoor het wel maar men steekt niets af vlak bij mij dus ik hoor het als gezellig achtergrondgeluid, dus vertrouwd voor deze tijd. Als het om twaalf uur losbarst ga ik wel even kijken (ik moet de belangrijkste ramen nog schoonvegen) en als ik later geen bezoek meer verwacht dan ga ik vanuit mijn bed wat liggen kijken. Om half twee is het altijd weer een stuk stiller.
Dus dat kan verschillen met de ervaringen van anderen.
Nikki - ik kan me inderdaad herinneren dat de VVD voorbehoud maakte voordat ze ervoór stemden. Dus dit jaar zeker niet maar het volgend jaar; dat zou er vanaf hangen.
PS - inmiddels de ramen schoongesopt voor een betere view.
Anna76
31-12-2025 om 17:05
Hier wordt eigenlijk wel altijd vuurwerk afgestoken, maar vandaag gaan ze echt los. Ik hoor de hele dag al geknal en nu het donker wordt, wordt het steeds meer. Het begint nu wel te irriteren, maar ja, voorlopig zal het nog niet stoppen natuurlijk.
Hemke
31-12-2025 om 17:31
Nikki1973 schreef op 31-12-2025 om 16:41:
Hier ook al een paar dagen flink geknal 😕
Had gehoopt dat we er volgend jar vanaf spuiden zijn maar nu lees ik dit https://www.nu.nl/politiek/6381207/landelijk-vuurwerkverbod-is-in-aantocht-maar-nog-niet-definitief.html
Ik had geen idee, wisten jullie dit?
Ja, ik wist het, volgend jaar hebben wij nog steeds vuurwerk.
Netherfield
31-12-2025 om 17:46
Hier klinkt het alsof iedereen het vuurwerk voor de komende 10 jaar vanavond in 1 keer moet afsteken.
Bakblik
31-12-2025 om 17:55
Een buurman schreeuwde naar een paar jongens die aan het knallen waren of ze niet effe konden stoppen.
Nee meneer dan krijgen we het noooit op voordat we naar bed moeten!
Het knalt en knettert hier constant.
En nu ook zware knallen echt ik heb het helemaal gehad met dat geknal.
kerst
31-12-2025 om 18:21
Ook best veel hier.
Mijn poes onder de tafel.
Tv hard aan staan in vuurwerk lawaai te maskeren.
Slecht idee om het vuurwerk dit jaar nog legaal te laten, maar misschien maakt een vuurwerkverbod niet het verschil. Dat wordt afwachten.
Tjilp
31-12-2025 om 18:37
Hier is het al dagen druk qua knal.
ik heb niet perse een hekel aan vuurwerk, het is vaak prachtig.
Als ik huisdieren had, was ik vast minder mild. Ik vind het zo ongelooflijk veel de laatste jaren. Elk jaar meer. Waarom? Waarom zoveel. Kun je niet genieten van andermans vuurwerk en moet je perse alles zelf afsteken om er plezier aan te beleven? Is het een wedstrijd met buurtgenoten wie het meest heeft? Kinderachtig dan.
En waarom is het zo gewoon geworden regels per definitie niet te respecteren? Als er een vuurwerkverbod komt, wordt dat niet anders. Handhaving kan onmogelijk overal zijn.
Vuurwerk betekent ook nog eens een enorme luchtvervuiling, slecht voor al wat leeft en in het bijzonder voor bepaalde patiëntengroepen. Reden genoeg om kwaliteit boven kwantiteit te stellen.
Nikki1973
31-12-2025 om 18:43
Hemke schreef op 31-12-2025 om 17:31:
[..]
Ja, ik wist het, volgend jaar hebben wij nog steeds vuurwerk.
Dan heb ik ergens niet goed opgelet 😕
Zilver_gray
31-12-2025 om 18:43
Hier is het nog vrij rustig op af en toe een paar knallen na. Poes heeft er geen zin in, is helemaal uit haar doen mijn arme lieverd.
Ben ook bang dat het straks erger los gaat dan ooit te voren omdat dit (hopelijk) het laatste jaar is!
Schoondochter
31-12-2025 om 18:53
er knalde hier net iets zo vlak voor het huis dat vriend en ik allebei direct opsprongen. Stond al klaar om de hulpdiensten te bellen, maar het was 'gewoon' vuurwerk. Had je gezegd dat er een auto ontploft was had ik je ook geloofd.
Ik ben er zo klaar mee.
Yumi
31-12-2025 om 19:06
Volgens mij is er in het hele land geen vuurwerk meer te koop, en is alles opgekocht door een aantal sukkels in mijn buurt. Hier geldt voor het derde jaar een vuurwerkverbod en sindsdien wordt het elk jaar meer. 
Serengeti
31-12-2025 om 19:16
Hier wordt behoorlijk geknald, helaas. Katten zijn erg gestrest en verstoppen zich steeds en als het even iets rustiger wordt dan komen ze weer voorzichtig tevoorschijn.
Ik heb wel het idee dat het ietsjes minder erg is dan vorig jaar. Maar dat klop ik maar snel weer af.
Ik ben deze avond en nacht (vorig jaar werd er tot 5 uur 's ochtends heftig geknald voor mijn huis) echt aan het uitzitten. Ik haat vuurwerk 🙁.
Zilver_gray
31-12-2025 om 19:20
Misschien een tip voor degenen met angstige katten; hier thuis draait kind in de (rustigste) kamer klassieke muziek voor onze bange poes, het lijkt haar rustiger te maken. Ik weet niet voor hoe lang het werkt, maar voor nu gaat het goed