Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Al (over)last van vuurwerk?

Hier word het al een stuk rustiger 
Veel siervuurwerk en de harde knallen waren zeer minimaal 

Zit even 112 meldingen te kijken maar echt bizar zó veel branden.  Niet normaal zeg.

Stacaravan, busje, vrachtwagenbak, containers....

Hopelijk zijn er genoeg brandweerauto's.

Prachtig vuurwerk weer gezien. Ik steek het zelf nooit af, maar ik vind het wel altijd geweldig om te zien. Hopelijk volgend jaar weer.

Hier lopen ze nog steeds te knallen. Ben er helemaal klaar mee, wil nu toch echt wel slapen. 

Hier zijn ze weer begonnen met knallen 

Auwereel schreef op 01-01-2026 om 00:41:

[..]

Dat was mijn ergernis in het ergernistopic! Bij de instellingen, meldingen, mobiele noodmeldingen, noodmeldingsgeschiedenis (past dat op een Scrabblebord?), maar er staat nu ook een uitroepteken links bovenin mijn startscherm.

Heb ik niet eens. Ik schrok me gisteren ook kapot, maar te laat bij telefoon en heb dus niks gezien. Ook nu niet terug te vinden.

Heb half uurtje vuurwerk gekeken met de hond, die daar echt gek op is. Hij stond meteen bij t raam en kijken maar! De overburen staken veel af. Daarna oordop in en welterusten. Ik ga niet goed op laat naar bed en heb heerlijk geslapen. Zelfs zoon en vriendin niet horen binnen komen die bij ons kwamen slapen na hun feest.

lientje69 schreef op 31-12-2025 om 21:50:

Vind het zo sneu. Buren zijn op vakantie, hun kat van nog geen 7 maanden loopt buiten en krijgt eten onder een carport van iemand.. Zo gauw hij ons buiten hoort of ziet komt hij kroelen, komt duidelijk aandacht tekort. Nu begint het hier te knallen en zie hem nergens. Wil hem eigenlijk in huis halen, vind dit zo begrotelijk.

Nee toch??? Hoe is het nu met katje?

Al mijn honden vonden vuurwerk ook leuk of waren hooguit lichtelijk verontrust en wisten ook altijd dat ze iets lekkers kregen. Hoe meer vuurwerk, hoe lekkerder de treats.

Ik was dit jaar te moe om er iets van te merken om 12 uur dus helemaal gemist. 

Hier was het om twaalf uur heel mooi buiten met siervuurwerk en dat ging zo een drie kwartier door. Rond een uur of een ging men over op de bommen en ik heb zo rond half twee mijn ogen dicht gedaan onder hard geknal. Ben verrassend genoeg snel in slaap gevallen en nu half negen op. Wat voor mij uitslapen is. Dus het kon erger hier, qua kutnacht. Ik zie dat er wel weer twee mensen overleden zijn vannacht en hulpdiensten bekogeld zijn met vuurwerk. Ik vind dat altijd zo schandalig. Gedraag je toch normaal, stelletje aso's. 

Euphoria schreef op 01-01-2026 om 08:57:

[..]

Nee toch??? Hoe is het nu met katje?

Nog niet gezien.  Gisteren  nog meermaals op zoek gegaan.  Hoop dat hij vanmiddag weer tevoorschijn komt.

Vuurwerk tot 3.30u hoop echt dat dit de laatste keer is geweest. 

Als ik kijk naar de lange rij incidenten die het weer heeft gekost, waaronder 2 doden een jongen van 17 en een man van 38 jaar en 3 zwaargewonden......  

Het was weer raak. Doden, gewonden, hulpdiensten aangevallen, een kerk afgebrand, enorm veel schade, veel letsel onder minderjarigen waaronder een kindje van vijf....
Echt, weg met die troep. Dit kun je echt niet meer feestelijk noemen.

lientje69 schreef op 01-01-2026 om 10:22:

[..]

Nog niet gezien. Gisteren nog meermaals op zoek gegaan. Hoop dat hij vanmiddag weer tevoorschijn komt.

Vast wel. Mijn vorige kat is ook eens een hele nacht weggeweest op oud en nieuw ( hij was per ongeluk ontsnapt na een misverstandje met mijn onderburen ) en ik heb hem de hele avond en nacht lopen zoeken. Ik was totaal in paniek en wist zeker dat ik hem nooit meer zou zien. Volgende ochtend stond hij om half acht gewoon weer in de tuin op me te wachten. Wel zwaar getraumatiseerd, maar helemaal in orde verder. 

Hij had vanaf dat moment wel echt een enorme angst voor vuurwerk en zat op strikt huisarrest met oudejaarsdag. De kat heeft zich waarschijnlijk gewoon ergens verstopt de hele nacht lang en zal vast wel weer op komen draven. Mijne zat denk ik tien meter van mijn huis ergens in de bosjes verstopt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.