Huis, tuin en keuken
KnorrendKitten
12-06-2026 om 12:20
Herbruikbare broodzakken voor in de diepvries
Aangezien wij maar weinig brood eten gaat er brood in (ongeveer) halve halfjes in de diepvries. I.p.v. steeds vragen om extra zakken was ik op zoek naar iets dat herbruikbaar is.
Ik heb deze gekocht van de Action maar ben daar niet tevreden over.
https://www.action.com/nl-nl/p/3205464/day-herbruikbare-vershoudzakken/
Wat gebruiken jullie?
Poezenmeisje
12-06-2026 om 23:20
Stimpie schreef op 12-06-2026 om 20:20:
[..]
Wat eet jij voor waardeloos brood als dat na een dag al 'oud' is?
Zelfs brood van de supermarkt kan tegenwoordig wel een paar dagen mee!
Thuisbroodbakker meldt zich.
Echt brood zonder 'verbetermiddelen' droogt gewoon sneller uit. Ik bewaar het in een ouderwetse Brabantia broodtrommel.
rionyriony
13-06-2026 om 03:51
Ik hergebruik alles wat er binnenkomt aan verpakkingsmateriaal als daar tenminste geen sporen op zitten van vorige etenswaren.
Brood koop ik nooit, mocht ik trek krijgen dan bak ik zelf een broodje (volkoren tarwe) in de airfryer. Of ik bak een pannenkoek. Maar niet als standaard voedsel. Er moet vrij veel zout in tarwemeel om het smakelijk te maken. Voorkeursgraan is havermout. Daar hoeft geen zout in. Is niet flauw zonder.
Ik doe heel lang met diepvrieszakjes. Want ik gebruik ze alleen als er verder niets is. Soms komt er met een nieuwe aanschaf een giga hoeveelheid plastic mee; die knip ik in stukjes en gebruik ik om eten in te wikkelen. Dat is leuk; een soort sport. Om naar milieuregels te leven die anderen voor je verzinnen vanuit een ivoren toren en daar een enorm salaris voor opstrijken (plus andere voordeeltjes en inkomsten), is níet leuk.
Tuinfluiter
13-06-2026 om 11:32
Bak regelmatig zelf brood wat er overblijft doe ik de volgende dag in het tosti ijzer. Vind zo'n knapperend sneetje erg lekker.
Brood van de bakker vries ik in in de zak waarin ik het koop.
TineWinkel
13-06-2026 om 20:06
Mijn zelfgebakken brood met alleen de basis ingredienten (dus zonder broodverbeteraar en conserveermiddelen, zoals aanwezig in vrijwel alle gekochte broden) is op dag 2 al heel veel minder lekker dan op dag1. Geroosterd of als tosti nog goed te doen - en dan is het (gelukkig) op. Toen de kinderen thuis woonden, ging er met gemak 1 brood per dag door. Als de kinderen het hadden over vriezerbrood, dan kon ik de eerste R regelmatig niet horen...
MissBobby
14-06-2026 om 10:01
hier gaat brood met 6 sneetjes tegelijk in een ziplockzak in de vriezer. Ik ben altijd vroeg op en haal er 1 zakje uit, dan hebben we alledrie brood om mee te nemen. Het zakje draai ik binnenstebuiten zodat het kan drogen en dat gebruik ik opnieuw.
Ik vind die van de Lidl fijn en die van Toppits ook.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.