Huis, tuin en keuken
Wieder
26-09-2021 om 14:00
Het Grote Algemene to-do-list Topic!
Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is
.
vertelsel
09-05-2022 om 10:30
Punt 1 en 2 heb ik al gedaan, op naar punt 3. Maar tussendoor nog even punt 2b:
* duimen voor de man van Mug 🤞
Zo, die kan ik ook afstrepen..
AggressiveReindeer87
09-05-2022 om 10:53
Al het een en ander gedaan, moet nog doen
-boodschappen
-broek scoren vanmiddag in stad of op internet (ik haat winkelen, zeker als ik iets zoek of nodig heb)
-in zon zitten met boek
rionyriony
09-05-2022 om 11:16
Tja die kerstboom dan hè!
Over zes maanden moeten de flets geworden hardplastic PE-takjes (de basis van de takken zijn van groen raffia en dat heeft nog wel de goede kleur) bijgekleurd worden. Er zijn geloof ik meer dan 4000 tips want het is een heel hoge boom.
Het doel (prototype) is vastgesteld, alleen twijfel ik nog over de werkmethode. Ga ik voor "langzaam maar heel mooi" of "snel en iets minder mooi".
Je wil niet twee weken takjes gaan bijkleuren.
LostJellyfish83
09-05-2022 om 11:21
rionyriony schreef op 09-05-2022 om 11:16:
![]()
Over zes maanden moeten de flets geworden hardplastic PE-takjes (de basis van de takken zijn van groen raffia en dat heeft nog wel de goede kleur) bijgekleurd worden. Er zijn geloof ik meer dan 4000 tips want het is een heel hoge boom.
Het doel (prototype) is vastgesteld, alleen twijfel ik nog over de werkmethode. Ga ik voor "langzaam maar heel mooi" of "snel en iets minder mooi".
Zo laten of een nieuwe kopen is geen optie?
Echt, waar je zin in hebt. Daar heb ik dan ook wel weer bewondering voor, ik zou het geduld niet hebben voor zoiets
vertelsel
09-05-2022 om 11:24
rionyriony schreef op 09-05-2022 om 11:16:
![]()
Ik wil niet eens nul weken takjes bijkleuren! Nee, daar zou ik echt niet aan beginnen 😄.
Ondertussen al lekker opgeschoten, nog even de eettafel een sopje geven en dan lekker met de hond naar buiten. Alles tot aan de hond uitlaten wilde ik voor 12 uur doen, dus dat lukt makkelijk. Dan naar de pedicure, dat is een afspraak dus dat moet sowieso, dus dat gaat ook nog lukken. Boodschappen doen ook, anders hebben we geen eten. En dan zorgen dat ik nog zin heb om de rest te doen 😬
AggressiveReindeer87
09-05-2022 om 11:34
Broek kan van het lijstje af, is geregeld, hoef ik lekker dus niet naar de stad met dit heerlijke weer

rionyriony
09-05-2022 om 11:48
Mug en Vertelsel: dat begrijp ik best wel hoor. Ligt er gewoon aan hoe je tegen "kerstbomen buiten kersttijd" aankijkt. Met je hoofd in het zonnetje moet die boom op zolder of in de bomenplantage blijven. Ná de herfst is het pas kerst en niet eerder. Tot die tijd moet je ze niet zien.
En als je er toch al niet dol op was dan wil je dat het nooit meer kerst wordt.
Mug: zo laten is echt geen optie. Is gewoon niet mooi. En kopen tja. Dan valt die misschien weer tegen.
Voordeel is dat je hem helemaal kan aanpassen aan de kleuren van je interieur en dat je je creatieve gevoel erin kwijt kan. En dat het minder dan 2 euro aan verf kost (vermoedelijk zelfs minder dan 1 euro). En dat je tevreden bent als je het goed hebt gedaan.
rionyriony
09-05-2022 om 12:20
Je krijgt wel een beeld hoe die kinderen in India in hun atelier zitten: takjes bijschilderen voor de westerlingen: roodbruin tipje hier, donkerbruin streepje daar.
vertelsel
09-05-2022 om 13:04
rionyriony schreef op 09-05-2022 om 11:48:
Mug en Vertelsel: dat begrijp ik best wel hoor. Ligt er gewoon aan hoe je tegen "kerstbomen buiten kersttijd" aankijkt. Met je hoofd in het zonnetje moet die boom op zolder of in de bomenplantage blijven. Ná de herfst is het pas kerst en niet eerder. Tot die tijd moet je ze niet zien.
En als je er toch al niet dol op was dan wil je dat het nooit meer kerst wordt.
Mug: zo laten is echt geen optie. Is gewoon niet mooi. En kopen tja. Dan valt die misschien weer tegen.Voordeel is dat je hem helemaal kan aanpassen aan de kleuren van je interieur en dat je je creatieve gevoel erin kwijt kan. En dat het minder dan 2 euro aan verf kost (vermoedelijk zelfs minder dan 1 euro). En dat je tevreden bent als je het goed hebt gedaan.
Ik heb binnen kersttijd al geen kerstboom, dus ik ben sowieso geen maatstaf 😉. Doe wat je gelukkig maakt, da's altijd goed toch?!
rionyriony
09-05-2022 om 13:45
Daar had ik al zo'n groen vermoeden van. 
Ik heb de restauratie van de kerstboom op maandag 7 november 2022 in mijn agenda gezet. Dat is ook het begin van het Sinterklaasjournaal (waar ik dan weer niets aan doe).
LostJellyfish83
09-05-2022 om 13:56
ik hou van Kerst! Wel heb ik tot nu toe altijd een echte boom, maar ik overweeg een kunstboom te kopen. Maar eerst lekker de lente en de zomer 
LostJellyfish83
09-05-2022 om 14:27
Mug schreef op 09-05-2022 om 10:22:
-
Salontafelopruimen
-Vaatwasserleegruimen
-Vaatin de vaatwasser stoppen
-Aanrecht verder opruimen
-woonkamer dweilen
-wc poetsen
-Papierkliko van straat halen (dat vergeet ik echt altijd! Dan staat hij er 's avonds nog en vinden de buren mij weer asociaal 😆)
- Duimen voor man!! Hij heeft een sollicitatiegesprek.
Het schiet al op. Nu eerst lekker in de zon, wat een heerlijk weer!
- potplanten water geven buiten
rionyriony
09-05-2022 om 14:30
Mug schreef op 09-05-2022 om 13:56:
ik hou van Kerst! Wel heb ik tot nu toe altijd een echte boom, maar ik overweeg een kunstboom te kopen. Maar eerst lekker de lente en de zomer
Ik ook hoor; moet er normaal niks van hebben in de zomer! Maar ik werd er plotseling mee geconfronteerd en vroeger had ik het gewoon genegeerd maar nu moest ik het "alvast regelen".
Ik was ook benieuwd of ik dat kon.
Maar hopelijk gaan de temperaturen nu beter worden en kan ik lekker in de zon gaan liggen. Gisteren zat ik te vernikkelen in de zon door de koude wind.
LostJellyfish83
09-05-2022 om 14:32
rionyriony schreef op 09-05-2022 om 14:30:
[..]
Ik ook hoor; moet er normaal niks van hebben in de zomer! Maar ik werd er plotseling mee geconfronteerd en vroeger had ik het gewoon genegeerd maar nu moest ik het "alvast regelen".
Ik was ook benieuwd of ik dat kon.
ik vind dat wel knap. Ik zou dan denken: zie ik tegen die tijd wel.
Maar hopelijk gaan de temperaturen nu beter worden en kan ik lekker in de zon gaan liggen. Gisteren zat ik te vernikkelen in de zon door de koude wind.
Nou echt hè, het was gisteren helemaal niet zo lekker buiten. Dat viel tegen. Nu is het heerlijk.
AggressiveReindeer87
09-05-2022 om 15:05
Boodschappen ook al een paar uur geleden gedaan, en zelfs al in de zon gezeten. (Niet erg lang want op eem balkon op het zuiden wordt je na 5 min. Bijna gebraden..)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.