Huis, tuin en keuken
Wieder
26-09-2021 om 14:00
Het Grote Algemene to-do-list Topic!
Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is
.
HAHA!wait..what
06-07-2022 om 09:59
Damoontje schreef op 06-07-2022 om 08:26:
- slaapkamer verder opruimen
- doekje over bureau
- was die droog is opruimen
- belangrijk telefoontje niet vergeten
- rondje 'boeken' (even alle rondslingerende boeken bij elkaar)
- monteur die niet belt aan zijn jasje trekken.
Zo nu eerst een afspraak met een vriendin. Soms geeft het energie, soms is al dat gekwebbel ook wel vermoeiend maar het is iig wel gezellig.
Verder ben ik aan het kijken naar opbergmandjes dat ik alles één soort heb. Hema heeft hele leuke, ik kan alleen niet zo goed zien welke inklapbaar zijn. Zal maar ns kijken in de winkel.
Bij de Hema is het nu 1+1 gratis op klapkratjes
zag ik net toevallig
Damoontje
06-07-2022 om 15:43
HAHA!wait..what schreef op 06-07-2022 om 09:59:
[..]
Bij de Hema is het nu 1+1 gratis op klapkratjes
zag ik net toevallig
Oooooh wat goed! Dat scheelt wel enorm. Dank je. Zal morgen in de winkel even kijken en dan kan ik evt online bestellen. Ik heb dus tijdelijk hulp in huis en die wil vooral geen dozen en Albert Heijn kratten meer zien als ze terugkomt van vakantie.
Dus als ik een mooie kast koop en een aantal 'nette' kratten maak ik haar vast gelukkig. En nog rondje weggooien natuurlijk.
Ik had vanmorgen koffie gedronken met een vriendin en een vriend. Maar het werd een beladen gesprek want hij wil eigenlijk scheiden, al een tijdje, en vroeg ook een beetje om goede raad (die vriend en vriendin horen niet bij elkaar bedoel ik). Ik was met de trein en heb besloten door te rijden tot een gezellige stad en even te gaan uitblazen en winkelen. Gevolg is dat mijn lijstje is blijven liggen. Maar ik had even ontspanning nodig.
Damoontje
06-07-2022 om 18:48
Hahahaha als ik nu in de aanbieding wat kratjes koop en de AH-kratten inlever ga ik er in geld nog op vooruit zelfs. En het zal ook meteen rustiger eruit zien zonder dat AH-blauwe kleurtje.
rionyriony
08-07-2022 om 18:42

Leuk kussenpakket maar bij mij moet het wat kleuriger zijn.
Vandaag niet veel gedaan alleen wat deco verplaatst.
GroenTuintje
08-07-2022 om 20:16
ik wil heel graag weer ontspullen/ uitzoeken wat weg mag. Misschien morgen maar eens beginnen 
rionyriony
10-07-2022 om 12:13
Ik ben nog steeds aan het ontspullen; heb een plank in de kast speciaal voor spullen bestemd die ik wil wegdoen, maar meer dan 50% wordt na een bepaalde tijd toch weer daar opgehaald en teruggezet.
Bijvoorbeeld een knielkussen wat ik toch ineens nodig had toen ik de badkamervloer handmatig wou schoonschrobben. En de krokettentang toen ik een ei met kruiden uit de pan wou vissen. Dus het ontspullen schiet hier niet op.
Toch handig zo'n verzamelplek. Voorportaal voor de kringloop. Er blijft alleen niet veel liggen. Je hebt het natuurlijk niet voor niks ooit gekocht.
rionyriony
10-07-2022 om 12:52
Vanmorgen alleen een afstofronde gelopen en oja, alles tussen bovenkastjes en onderkastjes schoongemaakt dus kookplaat, aanrecht, spoelbak, magnetron. Maar het was niet erg vuil. Ik heb de keuken in vijven gedeeld: bovenkastjes, onderkastjes, middensectie (vandaag) en dan nog sectie "ramen" en sectie "koelkast & vriezer". De vloer hoort daar niet bij; die hoort bij "Algemeen".
Zit weer te niksen. Ik ga iets leuks uitzoeken bij de hobbywinkel voor momenten als deze.
LostJellyfish83
10-07-2022 om 13:57
Terug van vakantie en nu dus: bagage opruimen en de was doen en zo de F1 kijken.
En: met de katten kroelen en nagenieten in de tuin, het is altijd fijn om weer thuis te zijn 🥰
Damoontje
10-07-2022 om 14:09
Riony, leuk, iets vd hobbywinkel. Wij hebben Pippoos hier.
De Hema kratjes ga ik toch een andere keer uitzoeken. Jammer van de aanbieding maar juist als ik nu van alles ga bestellen zonder op te meten wordt het een rommeltje. Ik moet ook voorkomen dat alles van de ene krat in de andere gaat, er moeten ook dingen weg.
Ben paar dagen weg geweest en nu thuis maar niet zoveel puf meer voor t interieur.
En het is hier nu al benauwd warm dus ik ga alles lekker open zetten voor het echte warme weer komt.
LostJellyfish83
10-07-2022 om 14:59
rionyriony schreef op 10-07-2022 om 12:13:
Ik ben nog steeds aan het ontspullen; heb een plank in de kast speciaal voor spullen bestemd die ik wil wegdoen, maar meer dan 50% wordt na een bepaalde tijd toch weer daar opgehaald en teruggezet.
Bijvoorbeeld een knielkussen wat ik toch ineens nodig had toen ik de badkamervloer handmatig wou schoonschrobben. En de krokettentang toen ik een ei met kruiden uit de pan wou vissen. Dus het ontspullen schiet hier niet op.
Toch handig zo'n verzamelplek. Voorportaal voor de kringloop. Er blijft alleen niet veel liggen. Je hebt het natuurlijk niet voor niks ooit gekocht.
Ik vind dit best slim! Dan zie je na een tijdje vanzelf welke spulletjes je echt nooit gebruikt en kun je die wegdoen.
rionyriony
10-07-2022 om 15:31
@Mug: een paar keer echt spijt gehad omdat ik het weg had gegooid; toen moest ik nieuw kopen.
@Damoontje; die kende ik nog niet. Zal eens kijken.
Damoontje
10-07-2022 om 16:22
Pippoos zit volgens mij in meerdere steden. Ik vind het niet echt een gezellige winkel hoor, ze hebben van dat ongezellige licht. Maar wel heel veel leuke spulletjes, ook hobby´s waar ik nog nooit van gehoord had.
Nou ik ben toch naar de Hema geweest, haha, had er geen rust van. Maar de vouwkratten die er nog lagen kon je niet lekker vouwen. Daarom waren ze blijven liggen uiteraard maar ze oogden wat goedkoop.
Ik denk dat ze niet meer rust zouden geven dan mijn huidige AH-kratten, haha.
Met de thuishulp heb ik een keer de papieren doorgelopen, maar hoe goed bedoeld ook, ik kan niet zo goed werken met de door haar bedachte indeling. Voor het eerst vergeet ik ook dingen te betalen, dat ging toch altijd wel goed.
@Riony, als je het toch weer pakt, dan hoeft het toch ook niet weg? Zo'n knielkussen is gewoon handig om achter de hand te hebben en neemt ook niet zoveel ruimte in.
rionyriony
11-07-2022 om 22:10
Hij lag bij de stofzuiger en ik gebruikte hem amper, dus ik dacht, als ik hem wegdoe heeft de stofzuiger de plek alleen.
Hij ligt nu in de emmer. 
rionyriony
13-07-2022 om 10:38
Behalve dagelijks afstoffen en oppoetsen van glazen tafels, ruitjes, schermen en spiegels doe ik niet veel meer aan het huishouden. Dat is een ronde van 10 minuten.
Af en doe kijk ik of de inhoud van een la nog in orde is.
Wat wel dagelijks terugkomt is aanrecht, kookplaat en spoelbakken schoonmaken. Saai werk en ik heb een neiging om het uit te stellen. "Nadat ik het brood heb gesneden maak ik het schoon", ofzo.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.