Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het Grote Algemene to-do-list Topic!

Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is 

Vandaag heb ik negen planten in drie potten geperst. Dus dat ook weer opgelost.

Overall verveel ik me. Maar goed, blij dat dit ook weer gebeurd is.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

27-07-2022 om 11:27

-vanmiddag moet ik een mri scan laten maken (en daar ben ik zenuwachtig over!)

Dus ter afleiding ga ik nu:
-de was opvouwen
-de keuken opruimen 
-mijn tuin water geven, het heeft hier niet/nauwelijks geregend afgelopen dagen. Jammer, alle planten staan te verpieteren. 

is het goed verlopen mug?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-07-2022 om 00:07

Saga schreef op 27-07-2022 om 16:48:

is het goed verlopen mug?

Ja gelukkig wel, dankzij een bergje valium 😏 Ik heb de halve middag en avond ervan geslapen. Nu nog wachten op de uitslag, morgen word ik gebeld als het goed is. Ben benieuwd. Ik hoop dat ze niks shockends gevonden hebben. 

Maar goed, nu ben ik natuurlijk klaarwakker. Dat schiet niet op 😆 

Mug schreef op 28-07-2022 om 00:07:

[..]

Ja gelukkig wel, dankzij een bergje valium 😏 Ik heb de halve middag en avond ervan geslapen. Nu nog wachten op de uitslag, morgen word ik gebeld als het goed is. Ben benieuwd. Ik hoop dat ze niks shockends gevonden hebben.

Maar goed, nu ben ik natuurlijk klaarwakker. Dat schiet niet op 😆

Heb je claustrofobie of waardoor zag je er tegenop? Succes met de uitslag morgen! 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-07-2022 om 00:15

HAHA!wait..what schreef op 28-07-2022 om 00:11:

[..]

Heb je claustrofobie of waardoor zag je er tegenop? Succes met de uitslag morgen!

Ja, vreselijk claustrofobie heb ik. Brr en dan minimaal 1 uur in dat ding moeten liggen. Dankje! 

Vandaag weer eens bezig geweest met mijn nieuwe echt zijden blouse: gisteravond geknipt en vanmiddag twee schoudernaden gestikt en daar de bovenkanten van de mouwen aangezet. Ik heb weer eens Engelse naden gemaakt.  Lang geleden dat ik er zoveel werk van maakte.

Morgen - of wanneer uitkomt - worden de zijnaden en de naden van de mouwen gestikt, ook met Engelse naden.

Dan is de basis van het kledingstuk klaar en ga ik de rest doen. Dat is nog heel veel hoor. Ik moet nog bekijken hoe de kraag wordt bijvoorbeeld.

Vandaag de twee zijnaden en mouwnaden dichtgestikt en afgewerkt.

Een kraagje verzonnen (een ronde revers met lage knoopsluiting), een stuk tussenvoering gezocht in de lappenkast en mijn keus viel op een stuk percal stof. Lekker stevig. Kraagje uitgeknipt en de drie lagen op elkaar gestikt aan de buitenrand.

Morgen verder. Dan begin ik met de mouwen bij de pols. Hij past wonderwel precies.

Vandaag de mouwen bij de pols gedaan.

Verder een strookje tussenvoering geknipt voor de sluiting aan de voorkant en vastgeregen.

Morgen de kraag, de voorkant en zoom a.d. onderkant.

Daarna moet ik bepalen waar de knoopjes precies komen. Drie of vier maar.

De blouse is klaar; er moeten nog knoopjes op en hij moet gestreken worden. Geen haast want hij is een beetje te warm voor dit weer.

Mijn laptop is even buiten gebruik geweest. 

Riony, wat leuk dat je zo aan het naaien bent. 
Mug ik zou er ook claustrofobisch van worden! 

Hier; 
- tijdelijk tafeltje halen bij kringloop (ivm een klus) 
- afwas wegwerken
- was opruimen

Verder maar een beetje relaxen. Gisteren familiedag gehad, ook met veel lopen. Nu beetje rustig aan dan maar. 

een poosje niet hier geschreven 
Maar steeds weer terugkerende klusjes 
Dat ik het idee had alleen maar te herhalen wat ik al eerder geschreven had.
Vandaag 2 wassen, eerste zit al in de machine 
Misschien wat dingen opruimen 
Vanmiddag op verjaardagsvisite 
En voordat we daar binnenstappen, eerst met de hond een (flinke) wandeling in een natuurgebied/bos daar in de buurt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-08-2022 om 09:37

ik heb vakantie, maar dan maak ik wel altijd een lijstje, van wat ik kan doen. 
* ramen wassen
* schuur opruimen
* badkamer grote beurt geven
* bijkeuken opruimen (incl vriezer)
* woonkamer goed schoonmaken (meubels van hun plek)
* grote kast opruimen (en evt spullen die ik niet meer hoef voor rommelmarkt bewaren)
* halletje opruimen/schoonmaken
* tv. kast verven

En alles hoeft niet, maar wat klaar is, is klaar

Damoontje, de blouse is nu helemaal af en gestreken dus die hangt nu in de kast. Ik mis nu iets wat leuk is om te doen dus ik ben aan het afkicken. En aan het zoeken naar inspiratie. Je kan wel zomaar iets gaan maken maar als je het vervolgens diep in de kast opbergt is er ook niets aan.

Mama-Inge: het meeste doe ik ook volstrekt automatisch zonder dat ik het besef.

Ik heb ook van die terugkerende klusjes en vroeger verzuchtte ik dan dat ik nog “niks” had gedaan. Niks behalve de dagelijkse dingen bedoelde ik dan. Die ben ik mooi gaan meetellen.
Ik kijk dagelijks terug naar wat ik heb gedaan en ik probeer een to do lijst te vermijden. Daar komen vaak klussen op waar “iets mee is”, zoals vreselijk vervelend om te doen, niet alles hebben om het uit te voeren, zoiets. Uiteindelijk worden die gedaan of het blijkt toch niet nodig. Of delegeerbaar 

vandaag is het hier katten-zorg-dag. De ruimte waar de kattenbakken staan is al schoon, gang eveneens meteen maar gedweild, nou de kattenbakken zelf nog en alle langharige katten kammen en de bejaarde als extra: lange haren poederen, tanden boenen, ogen poetsen, oren uitbaggeren, nagels knippen, haren tussen de voetzooltjes uitknippen want daar zit kattengrit tussen, die doet echt niks meer zelf. Daarna voer ik de tuinvogels, hebben ze wat om naar te kijken 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.