Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het Grote Algemene to-do-list Topic!

Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is 

Riony wat leuk dat hij klaar is! Kun je niet iets bedenken om voor iemand anders te maken? 
Toetie, dat ken ik, dat gevoel van niets gedaan hebben. Terwijl dan al de derde was draait bijv. Hier is wegbrengen van vuilnis, glas etc iets wat ik vrij automatisch doe op mijn vrije dag 

Ik heb afwas alsof ik voor drie weeshuizen gekookt heb. Ik was de hele week niet lekker en dan is het wel belangrijk dat het koken etc door gaat, maar de afwas heb ik uitgesteld. Ik probeer vandaag alles weg te werken, mocht dat echt niet lukken dan laat ik een stapeltje staan voor morgen. Soms kook ik grote hoeveelheden en dan vries ik het in. Maar dan heb ik veel grote pannen en veel bakjes. 

Wil ook nog wel even naar buiten vanmiddag. 

Damoontje - dat zou toch weer een heel nieuwe stap zijn en een nieuwe extra verantwoordelijkheid.

Ja dat is waar. Je moet ook zeker weten of iemand er op zit te wachten.

Wil de vloer in de kamer stukje voor stukje gaan schoonmaken. Ik heb veel planten en andere obstakels, dus ben wel even bezig. 
verder kijken wat het weer doet. Het is nu nog heel koel. 

Vanmorgen wat huishoudelijke klusjes en een was doen.
En we zijn ook buiten bezig met van alles.
Man is onder andere de oprit aan het tegelen en een pad naar achteren 
Rond het terras zijn ook nog wat gaten, die ik aan het opvullen ben, van die kleine hoekjes waar nog een steen tussen moet omdat een tegel niet past 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

08-08-2022 om 08:34

Ik heb grootste plannen om de rommel eens goed aan te pakken hier. Al wekenlang heb ik niet veel kunnen doen en dat ga je nu toch echt wel zien, ben ik bang. En nu is het nog lekker koel, dat scheelt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-08-2022 om 08:38

ik wil vandaag eigenlijk mijn schuur opruimen.
Maar zo eerst de stofzuiger door het huis

ik ben ook nog steeds bezig de afwas weg te werken. Ik heb het heel ver laten komen, alles stond overal. Mede door depressie. Inmiddels is het meeste klaar en staat in de kast. Alle resterende dingen staan nu nog vies in de keuken maar ik wil het vandaag afmaken. Geef mezelf huisarrest tot ik klaar ben. 

Ik moet vandaag een aantal dingen doen:

• Stofzuigen
  • Boodschappen
  • Vaatwasser uitruimen
  • Keuken poetsen

En ik begin er dalijk mee .. want dan kunnen we vanmiddag/vanavond rustig naar de kermis

Ik was er gisteren al mee bezig: planten herorganiseren, ene hier, andere daar en als je de een op een andere plek zet heeft dat een stroom andere verhuizingen tot gevolg. Een hoop heen en weer gedraaf dus: hier mooi? Nee dat staat niet. Deze plek dan? En dat diverse keren achter elkaar.

Daarnet nog even doorgegaan want het was niet helemaal goed. Er zaten echt zware dingen bij want ik verzwikte mijn duim er nog bijna aan. Maar alles heeft inmiddels een nieuwe plek gekregen. Everyone happy hopelijk.

Ik vervolg het met: takkenbinden. Als je ze hun eigen gang laat gaan dan groeit alles de verkeerde kant op. Dat kan dus niet want de ruimte is beperkt. Dus ik ga ze wat modelleren met kabelbindertjes en jutetouw.

Wel leuk Riony, met de planten. Hier moeten ze idd ook af en toe verplaatst worden want sommigen groeien heel snel. Soms zet ik ook planten op MP of op een ruil-hoek. Ik heb nu een paar hangplantjes die heeeeeeeel lang zijn geworden en ik ben er wat op uitgekeken. Misschien ga ik die ook ruilen.

Nou de afwas is klaar. Ik ben er wel chagrijnig van geworden. Dat hoort bij afwas denk ik. Ik had een wandelafspraak maar die gaat niet door. Vind ik jammer.

Straks nog een was ophangen, de wasmachine is al klaar. En ik had ook het medicijnkastje even uitgezocht. Het gaat eigenlijk best lekker zo.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

08-08-2022 om 13:50

Lekker bezig zijn jullie! Van zo'n berg afwas zou ik ook chagrijnig worden hoor Damoontje. 

Al gedaan: de woonkamer en eethoek zijn opgeruimd en gestofzuigd. En een was gedaan en opgehangen.

Nu nog de keuken: een doekje over het aanrecht en kastdeuren halen en de vaatwasser leeg en weer vol. En dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag. Voor het oog ziet het er weer prima uit. 

Zucht, ik zou eens op zoek moeten naar een schoonmaker. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-08-2022 om 16:34

schuur opgeruimd,
stof gezogen
20 km gefietst en onderweg een ijsje gehaald
kleding die schoon was, opgeruimd

Lekker bezig allebei! 

De afwas is klaar gelukkig. Ik voel me een beetje onwerkelijk. Door lekkage staat in de keuken nog niet alles op zijn plek. En voor de rest voel ik me ook een beetje raar maar het kan ook door het rare zomerse weer komen. Het is al een week van dat net-niet weer. Dan weer warm, dan weer koud. Balkondeur open, balkondeur dicht, geen zon, toch verbranden, etc. 
Ik had ook nog even mijn bakken met ondergoed en sokken nagelopen. Maar vind het toch lastig om al te veel weg te doen. Heb nu bij allebei een aantal items die echt versleten waren, er uit gehaald en weggegooid. 

Vanavond eigenlijk een afspraak van vrijwilligerswerk. Ik had het wel voorbereid maar het ging niet door. Ook weer zoiets. 

En ik heb iets op MP gezet dat ik misschien toch wil houden. Hahahahah. Gaat lekker. Het is versleten en ik erger me er aan maar ik kan het misschien nog wel opknappen. Weet nog niet. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-08-2022 om 09:46

hier mijn bed verschonen, incl dekbed en kussens wassen. 
Grote kast leeghalen, schoonmaken, alles wat ik niet meer gebruik gaat er uit. 
boek lezen

Damoontje, ik heb er ook teveel. Als je een halfuur in de rondte loopt met een plant die overal waar je hem neerzet in de weg staat dan is dat een teken dat ik minder spontaan moet kopen. 

Vandaag ben ik niets van plan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.