Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het Grote Algemene to-do-list Topic!

Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is 

Ik ga alle laden en kasten inspecteren of er geen troep in zit. Verder niets dringends te doen.

rionyriony schreef op 15-08-2022 om 11:08:

Ik ga alle laden en kasten inspecteren of er geen troep in zit. Verder niets dringends te doen.

Dit gaat niet werken. Elke dag een hoek of kast in elke kamer dan maar, zodat het niet afgeraffeld wordt.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-08-2022 om 11:16

rionyriony schreef op 15-08-2022 om 11:12:

[..]

Dit gaat niet werken. Elke dag een hoek of kast in elke kamer dan maar, zodat het niet afgeraffeld wordt.

Ik heb weleens alle kasten en lades tegelijk gedaan,  waardoor uiteindelijk de hele kamer vol lag met zooi en ik alleen nog maar huilend in een hoekje wilde gaan zitten. Per dag een kastje is stukken beter 

Mug schreef op 15-08-2022 om 11:16:

[..]

Ik heb weleens alle kasten en lades tegelijk gedaan, waardoor uiteindelijk de hele kamer vol lag met zooi en ik alleen nog maar huilend in een hoekje wilde gaan zitten. Per dag een kastje is stukken beter

Ja hè. Dan blijf je je aandacht erbij houden.

Klaar! Een klein uurtje bezig geweest. Als beloning een heerlijke roomboter gevulde koek van Lidl huismerk.

Lijstje:
- afwas doen
- papieren verder uitzoeken - deels gedaan
- naar de winkel voor elektrisch apparaat
- zakagenda kopen

Grr het elektrische apparaat moet even wachten omdat ik veel gedoe heb met een ander elektrisch apparaat. Ik weet niet of het financieel anders red. Als ik het verhaal hier uit de doeken doe word ik wel heel herkenbaar. Maar man wat een gezeik. 

Paniek-opruim-spullen is een mooie term, haha. Ja dan is het de kunst om het niet zo naar zolder of berging te laten verdwijnen. Een vriend waar ik in het weekend was had een mooie opbergbox. Dus ik vroeg waar hij het gekocht had, omdat het me idd voor paniek-opruim-spullen ideaal leek. Toen begon hij dat hij nog een of andere hutkoffer op zolder had en die mocht ik zo hebben.... maar dat was nou precies niet wat ik bedoelde. Eén of ander stoffig ding dat iemand anders al had weggedaan maar dat vond hij zonde, etc. Zo moet je toch oppassen want voor je het weet gaat iedereen je spullen geven, haha. 

Mijn paniek-opruimruimte is achter de bank.

Vandaag de kamerden (Araucaria) streng gesnoeid. Elke tak ingekort tot 50 cm. Sommige takken waren 70 cm. Achteraf bedacht ik dat ik beter had kunnen wachten tot kerst, dan had ik gratis groen voor kerststukjes gehad.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-08-2022 om 14:24

Ik heb hier een broek met scheuren en daar moet stof aan de achterkant gemaakt worden, zodat het patroon daarna wel zichtbaar is door de scheuren heen. (Is dat duidelijk?)
Leuk klusje, maar nu twijfel ik toch of het niet met strijkband gedaan kan worden. Dan zie je tenminste geen draad. 

Eens uitproberen zometeen, maar eerst lunch. 

Nee, geen idee. Ik dacht dat die gaten zo moesten blijven dus niet gerepareerd mochten worden want dan krijg je een ongewenst landloper-effect. .

Ik heb inmiddels één jaloezie schoongepoetst. Elke dag eentje dus.

Is het gelukt met de broek Mug? 

Morgen weer de afwas doen en de keuken opruimen + iets repareren. 
Verder veel was. Eerst ga ik wandelen met een vrouw die bij mijn vrijwilligerswerk heeft gezeten. Zij is in januari gestopt en ik heb haar helemaal niet meer gezien daarna. Maar ze zou koffie meenemen en iets lekkers dus dat klinkt goed. 

Ik heb nu alle ramen en deuren open met een grote ventilator erbij. Nu zakt de temperatuur wel gelukkig. 

Vrij dagje vandaag en heel wat klusjes op de planning.
Al gedaan:
- naar huisarts voor vaccins 
- verre buren gebeld omdat hun paard in onze tuin stond te grazen 
Het komende uur:
- mails checken
- vaatwasser leeg
- dieren voederen 
- vervoer regelen luchthaven
- was sorteren en 1 machine instoppen

Zojuist alvast de tuinkussens naar binnen gehaald - want géén all weather en het gaat hier als het goed is vanmiddag flink regenen.

Verder de vaatwasser zojuist aangezet - vannacht niet gedaan want sliep met alles open in de hoop dat het afkoelde/doorwaaide en dan maakt die vaatwasser toch teveel herrie.

En verder zometeen werken. 10:45 tot een uur of 21:00.

Ik heb twee jaloezieën schoongepoetst, dus nu drie in totaal.

Ik pieker erover wat mijn beloning wordt. Het is wat laat voor een koek. Vanavond maar bij de koffie.

Een paard in de tuin, hahahah. Dan zou ik inderdaad ook even bellen. 
Eet smakelijk met de koek, Riony. 

Wandelen was gezellig vanmorgen. Kunnen we wel vaker doen eigenlijk. 

De reparatie in de keuken is klaar. Tenminste het stuk dat ik zou doen. Het technische deel moet iemand anders doen. Afwas staat uit te druipen en kan zo weer in de kast. Was moet ik nog ophangen. Verder had ik best veel appjes te beantwoorden en dan komen er natuurlijk weer nieuwe appjes... is voor nu weer even klaar. 

Vanavond even keuken opruimen, zuigen, dweilen en afval weg. En één betaling doen. 

Hier zou ik kind wegbrengen naar zeilen, maar hij was niet fit, dus afgebeld 
Boodschappen gedaan en medicijnen gehaald bij de apotheek 
Thuis de boodschappen opgeruimd en daarna eten gekookt 
Met de honden gewandeld en verder het grootste deel van de middag in de tuin gezeten 
Eind van de middag een to good to go box opgehaald 
Vanavond na het eten nog een keer de honden er uit
En inmiddels heb ik jongste kind naar bed gebracht 
Voor het slapen moeten de honden er nog weer uit.
Man mag 1 doen, dan neem ik de andere 2 honden 
(Of hij de beide grote en ik de pup)

Even goed wakker worden nu, en daarna douchen. Ontbijt erna, en dan mealpreppen voor twee dagen - in de supermarkt niet naar de datums gekeken dus moet vandaag allemaal bereid worden 

Om 15:00 werken, en na het werk door naar de voetbalclub. Daar nog even aan de roosters werken en dan zit de dag er weer op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.