Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het Grote Algemene to-do-list Topic!

Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is 

Mug schreef op 23-09-2022 om 09:22:

Ik ben gisteren begonnen met opruimen. Dat heeft geleid tot een opgeruimde woonkamer (heerlijk!!), maar ook tot een enorme berg spullen in de eetkamer 😂
Gisteren aten we noodgedwongen met bordje op schoot erdoor en daar heb ik een bloedhekel aan.

Vandaag moet ik daar dus wel echt opruimen en vooral eens dingen weggooien. Ik ben veel te 'bewaarderig'.

Dingetje inderdaad, bij mij staat dus de trap vol en er staat buiten een hoekje dat weg moet voordat het gaat regenen. Oja, en nog een zak gekregen kinderkleding die weg kan....

Deel 2 van opruimen 🤣 maar als ik mn opgeruimde hoeken zie is het heerlijk inderdaad 😁

LostJellyfish83

LostJellyfish83

23-09-2022 om 09:46

Evaluna schreef op 23-09-2022 om 09:41:

[..]

Dingetje inderdaad, bij mij staat dus de trap vol en er staat buiten een hoekje dat weg moet voordat het gaat regenen. Oja, en nog een zak gekregen kinderkleding die weg kan....

Deel 2 van opruimen 🤣 maar als ik mn opgeruimde hoeken zie is het heerlijk inderdaad 😁

🤣🤣 lekker herkenbaar 

Ik neem me ook altijd voor het zo opgeruimd te houden,  maar dat lukt nooit lang. Stom hoor, zo is het veel meer werk. 

Ik snap ook nooit hoe het zo'n zooi wordt, maar tja, als je alles maar aanschuift 😅
Net nog een ritje naar de stort geweest, op het nippertje, de man was niet blij, maar het was snel weg.
En nog een rotklus (verf afmaak klusje) aan begonnen, morgen nog een keertje verven en dan is dat ook klaar!

LostJellyfish83

LostJellyfish83

23-09-2022 om 16:51

het gaat hier ook lekker! 3 zakken vol zooi voor de kringloopwinkel en de stort. Twee kasten leeggeruimd (en weer volgestopt   ) en nu is de eetkamer ook weer lekker opgeruimd. Voelt goed  

Morning! 

Keuken netjes is het doel voor vandaag. En wat was wegwerken al droogt het voor geen meter met dit weer. 
Eerst vanmorgen een paar uurtjes voor t vrijwilligerswerk op pad. 

Hier ligt ook een was die weg gewerkt moet worden 
En een stapel reclame die bezorgd moet worden.
Eerst de wasmachine maar aan, dan is dat klaar als ik werr thuis kom.

• Huis stofzuigen
  • Thuis sporten 
  • Foto's maken
  • Was doen

Vooral dat sporten heb ik zo ontzettend geen zin in. Blugh

Ook niet zo'n zin vandaag, kan mezelf er maar moeilijk toe zetten. Het regent, kinderen zijn bij ex voor dag 8, morgen komen ze terug en vriendje heeft geen tijd. 
Toch boven een start gemaakt, maar de zooi is behoorlijk. 
Dat afmaken
Was vouwen 
Badkamer opruimen (veel teveel flessen die ik nooit gebruik)
Bed verschonen zou ook tijd zijn

Maar ik kom niet veel verder dan Netflix 🙈🙈🙈

Ik moet ooit mijn tv opnieuw installeren om mijn programmagids hopelijk terug te zien maar heb daar een pokkenhekel aan. Zonder gids werkt er maar weinig.

Ik heb nodig:
-gebruiksaanwijzing
-instellingen noteren
-gegevens provider noteren
-terugzetten naar fabrieksinstellingen
-koffie
-zee van tijd

rionyriony schreef op 24-09-2022 om 15:32:

Ik moet ooit mijn tv opnieuw installeren om mijn programmagids hopelijk terug te zien maar heb daar een pokkenhekel aan. Zonder gids werkt er maar weinig.

Ik heb nodig:
-gebruiksaanwijzing
-instellingen noteren
-gegevens provider noteren
-terugzetten naar fabrieksinstellingen
-koffie
-zee van tijd

Ook zo'n pokkeklus. Koffie erbij is wel een goed idee 😁

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-09-2022 om 15:41

Al gedaan: 
- boodschappen 
- pakketjes retourneren 
- was aanzetten
-naar de bouwmarkt 

Nu eerst wat eten, dat heb ik nog niet gedaan vandaag. 

En dan nog:
- was in droger en vouwen
-vaatwasser leegmaken
- keuken opruimen 
-voetjes omhoog en Netflix 
Ik ben de  miniserie over Jeffrey Dahmer aan het kijken, echt de moeite waard! 

En sporten gedaan. Niet helemaal wat ik van plan was maar tjezus, Cleo The Hurricane houdt er nogal een tempo in en mijn heup begon lekker te knakken. Misschien straks een nog iets lichtere ballet work-out of lichte yoga work-out.

Vrijwilligerswerk was wat drukker (en vooral veel leuker) dan ik had gedacht. Toen ging ik nog even langs de kringloop want dat lag toch op de route. 

Anyway qua keuken wel een stukje opgeschoten maar ik heb ook ff relax-tijd nodig. 

De was is een beetje irritant want dat van gisteren is nog niet droog. Kan beter morgen alles opvouwen en opruimen en dan weer nieuwe was draaien.

Eigenlijk qua huishouden is het drie keer niks vandaag maar die activiteit was echt heel leuk en gezellig en heb leuke mensen ontmoet. Ook belangrijk. 

Hebben jullie een fijne zondag gehad? Hier prima herfstweer, maar wel een beetje grijzig. 

Vanmorgen beetje op social media gehangen. Ik had een tijdje geen FB gebruikt, ging er gisteren weer eens op, raakte met oude kennis aan de praat etc. Vanochtend wat instagram maar de tijd gaat zo snel soms als ik daarmee bezig ben.... 
Rest van de dag iets met familie. 

Lang verhaal kort is de keuken nog steeds niet aan kant zoals ik zou willen. 

Morgen even oppassen maar dat is niet de hele dag. En een belangrijk telefoontje. Verder dus ECHT was en keuken prioriteit geven. 

Dat social media 🙈
Vraag me soms ook af of ik op de bank zit mobiel omdat ik geen energie heb, of dat ik geen energie heb door zitten op de bank.
Maargoed, bewustwording is al heel wat, toch?

Ik heb toch nog wel aardig mn best gedaan het weekend. Een rommelhoek boven is nu opgeruimd en mijn schilderklus is af!
Had me voorgenomen vorige week telkens iets te doen wat echt iets toevoegd. Dus niet de was een beetje bijhouden, maar iets blijvenders.
Dat is gelukt 🎊
Nu weer door met de was, uitzoeken, wassen en nog een was vouwen van vorige week.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.