Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

gaaf Tickel 

Wat leuk Tickel dat egeltjes de weg terug weer hebben gevonden.
Twee jaargeleden (of is het al drie) zijn hier met een storm een paar bomen omgegaan, de eekhoorns zijn hier toen ook een hele tijd weggebleven 
Gelukkig is het nu weer vaste prik dat ze langskomen.
Aaaanne, ik heb je eksterkuiken gemist.
Ik denk dat er hier in de buurt ook een zit.
Als ik mijn honden uitlaat word ik tegenwoordig gevolgd door een ekster die echt heel dicht bij komt.
Als ik mijn hand uitsteek wipt hij er zelfs naar toe...het lijkt haast of hij handtam is gemaakt.
Friezinetje, fijne vakantie 

ohhh die eekhoorn Ik heb echt veel beesten in mijn tuin, maar eekhoorns zijn er volgens mij echt niet bij mij in de buurt. Jammer genoeg. 

DownrightMouse59

DownrightMouse59

16-07-2021 om 01:20

Oh jullie zijn veel te actief! Ik zwaai alleen even. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-07-2021 om 06:47

Wat lief, een eekhoorn! Bij mijn ouders komt er ook regelmatig eentje op bezoek, ze hebben een speciale eekhoorn voederbak aan de muur hangen (ik geloof met deksel zodat vogels er niet bij kunnen). Gewoon té schattig om te zien.

Leuk! Die foto van de eekhoorn!
Wij hebben hier veel eksters, die komen gerust bij de schuifdeur op het glas tikken.  Ook veel koolmeesjes.  Ik mag nu ook plaatjes plakken, eens zien of dat lukt

Hmm, volgens mij gaat het nog niet goed...

leuk die eekhoorn♥️.

Als je alleen kleine vogeltjes in je tuin wil voeren kun je een voersilo met bescherm kooi ophangen. Daar komt geen kraai of duif doorheen.

Tuinfluiter schreef op 16-07-2021 om 07:19:

leuk die eekhoorn♥️.

Als je alleen kleine vogeltjes in je tuin wil voeren kun je een voersilo met bescherm kooi ophangen. Daar komt geen kraai of duif doorheen.

Dat is een goede tip  

Tuinfluiter schreef op 16-07-2021 om 07:19:

leuk die eekhoorn♥️.

Die heb ik hangen...er zitten hier hele slimme kauwen.
Die wiebelen net zo lang met dat ding totdat er voer uitvalt
Ik heb ook een voersilo met een kleine opening, zelfde verhaal.
Het voerhuisje van de eekhoorn, het deksel-principe wat Coreopsis beschrijft, hebben ze ook door, ze maken de deksel gewoon open 
Ik heb een tijd vetbollen aan touwtjes gehangen, na een tijdje halen ze die met hun poten gewoon naar boven....
Ik moet zeggen dat ik hun inventiviteit bewonder en dat mag ook beloond worden, maar liever niet met heeeel de voedselvoorraad die hier hangt 

oeh tover feestje klinkt heftig, wij hebben vaak eksters in de tuin maar die doen dit gelukkig niet. Die eten beestjes uit het gras en daar is mijn gras ook voorbedoeld

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-07-2021 om 09:15

Tover-Feetje schreef op 16-07-2021 om 08:27:

[..]

Die heb ik hangen...er zitten hier hele slimme kauwen.
Die wiebelen net zo lang met dat ding totdat er voer uitvalt
Ik heb ook een voersilo met een kleine opening, zelfde verhaal.
Het voerhuisje van de eekhoorn, het deksel-principe wat Coreopsis beschrijft, hebben ze ook door, ze maken de deksel gewoon open
Ik heb een tijd vetbollen aan touwtjes gehangen, na een tijdje halen ze die met hun poten gewoon naar boven....
Ik moet zeggen dat ik hun inventiviteit bewonder en dat mag ook beloond worden, maar liever niet met heeeel de voedselvoorraad die hier hangt

Vetbollen doe ik van de winter wel weer. Heb wel pindakaaspotten hangen. Deze hangt aan de pergola en daar zie ik alleen kool en pimpelmezen in, de grote vogels kunnen hier niet bij.

Naamloos-1-1024x1536.jpg

Hier heb ik er 2 van op de overkapping hangen en de papegaaien gaan gewoon op het dak zitten om te eten. De musjes hebben nog niet echt door dat ze hier ook kunnen eten. Beide van Singing Friend. Die hebben meer leuke spullen.

P004_Evie_green_left.png

Die bovenste heb ik ook daar zaten afgelopen winter veel mussen en meesjes bij.
En die onderste vind i ook heel mooi, heb hem in de winkel al verschillende keren in handen gehad, maar nu nog even geen plek voor.

Eekhoorntje 
Vorige week fietste ik hier door de straat en zag ineens een eekhoorn oversteken.
Ik dacht dat ze hier niet zaten (weinig bos, maar wel veel bomen in de tuinen).

Sophia_!

Sophia_!

16-07-2021 om 10:02

ik gooide wat brood op mijn schuurdakje en binnen no-time zat het vol met meeuwen. Wat een herrieschoppers zijn dat toch altijd. 

Ik ga maar eens kijken bij dat Singing Friends, dat ziet er leuk uit. Ik heb toch liever ook wat meer kleinere vogeltjes. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.