Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

DownrightChinchilla41
17-07-2021 om 11:37
Pimpom schreef op 17-07-2021 om 11:36:
[..]
Heel smal bordertje met schaduw
![]()
Ik heb deze staan aan de schaduwkant.
Deze is ook in het wit. Weet even niet de naam.
Astilbe / spirea
![]()
*Friezinnetje was me al voor.
Aaaanne
17-07-2021 om 11:39
Ik heb veel akeleizaad, ik wil wel een paar mensen wat sturen. Wilde er iemand wat hebben? Ik heb veel paarse akelei en één witte. Die witte stond wel naast een paarse en ik weet niet meer welke welke was, dus als je wit wil krijg je van beide en dan maar kijken welke witte worden.
Madamecannibale
17-07-2021 om 11:56
Dankjewel Friezinnetje voor het plaatsen van de foto's
Ik dacht dat het na 10 Posts al kon.
De foto is niet geweldig maar inderdaad het is een heel smal strookje, maar wel volop zon het grootste gedeelte van de dag. Bedankt voor de tips, ik ga me eens verdiepen in die planten.
Sophia_!
17-07-2021 om 12:46
Saffron schreef op 17-07-2021 om 09:21:
[..]
Viva forum blijft ineens toch bestaan. Gisteravond aangekondigd.
Oh, compleet gemist!
Nou ik wil niet terug naar Viva hoor, ik vind het hier veel leuker.
En nu ga ik weer verder genieten van mijn dagje uit in de zon 😁
Mama-Inge
17-07-2021 om 12:57
Ik ben van ellende ook maar in de tuin bezig gegaan.
Even de Japanse duizendknoop voor zo ver het lukte weg gehaald
En aan het gras maaien, zo weer verder
Flores
17-07-2021 om 13:59
madame, Verbena kan inderdaad snel omvallen. Mijn Verbena staat tussen wat Agastaches en daar leunt het tegenaan, maar vanaf een afstandje lijkt het net of ze fier overeind staan. Agastache is heel stevig. Het kan bij mij enorm stormen maar de Agastache houdt stand. Ik mag hier nog geen foto's plakken, maar ik zal vanavond even proberen wat op het Viva forum te zetten.
Flores
17-07-2021 om 14:01
Mama-Inge schreef op 17-07-2021 om 12:57:
Ik ben van ellende ook maar in de tuin bezig gegaan.
Even de Japanse duizendknoop voor zo ver het lukte weg gehaald
En aan het gras maaien, zo weer verder
Op 100 meter van m'n huis heb ik langs het water ook Japanse Duizendknoop gespot. Heb het waterschap geïnformeerd, maar zag gisteren dat de waterkant werd gemaaid. Ik moet nog gaan kijken, maar ik vrees dat de resten JD er nog liggen
Mama-Inge
17-07-2021 om 14:46
En dan maar hopen dat er geen resten bij jou in de tuin terecht zijn gekomen
Neweve
17-07-2021 om 15:11
Madamecannibale schreef op 17-07-2021 om 11:08:
" Zo begint het ‘Tegen tegeltuinen topic’ met foto’s van twee monsterlijke nieuwbouwtuinen vol tegels en grindbakken, gevolgd door foto’s van hoe het wel moet: weelderige achtertuinen met bloeiende hop en seringen. Een reeks vrolijke forumleden reageert met dansende emoji’s en talloze tuintips over schoffelen (beter van niet) en hoe je kleigrond kunt aanmengen met kattengrind." uit Trouw
Kleigrond hoef je niet aan te mengen met kattengrid. Dat is al klei
Daar is zandgrond voor.
Aaaanne
17-07-2021 om 15:33
Neweve schreef op 17-07-2021 om 15:11:
[..]
Kleigrond hoef je niet aan te mengen met kattengrid. Dat is al klei
![]()
Daar is zandgrond voor.
Heeee ben jij ook hier? Fijn, dan kan ik je toch feliciteren!
Heel veel geluk met je kleine
Cocorico
17-07-2021 om 18:01
De Verbena aan de schutting binden misschien?
Bij mij voor is een stuk grond met een dun laagje grind van de gemeente en er wordt verwacht dat bewoners onkruid wieden. Het was bijna een grasveldje geworden dus ik heb m'n best gedaan om die sprietjes te verwijderen, maar wat een vreselijke rotklus zeg. 
Mama-Inge
17-07-2021 om 18:09
Cocorico schreef op 17-07-2021 om 18:01:
De Verbena aan de schutting binden misschien?
Bij mij voor is een stuk grond met een dun laagje grind van de gemeente en er wordt verwacht dat bewoners onkruid wieden. Het was bijna een grasveldje geworden dus ik heb m'n best gedaan om die sprietjes te verwijderen, maar wat een vreselijke rotklus zeg.
Ik zou het maaien en verder bekeken ze het maar.
Als het een kort grasveldje is, is het in mijn ogen ook netjes
Want je kunt ook niet met een hark erdoor, want dan zijn de steentjes verdwenen
Sophia_!
17-07-2021 om 18:10
Aaaanne schreef op 17-07-2021 om 11:39:
Ik heb veel akeleizaad, ik wil wel een paar mensen wat sturen. Wilde er iemand wat hebben? Ik heb veel paarse akelei en één witte. Die witte stond wel naast een paarse en ik weet niet meer welke welke was, dus als je wit wil krijg je van beide en dan maar kijken welke witte worden.
Ik heb veel akelei, maar weet eigenlijk niet hoe je daar de zaadjes van kunt afhalen. Hoe doe je dat?
Aaaanne
17-07-2021 om 18:12
Sophia_! schreef op 17-07-2021 om 18:10:
[..]
Ik heb veel akelei, maar weet eigenlijk niet hoe je daar de zaadjes van kunt afhalen. Hoe doe je dat?
Er komen van die bruine zaad dozen aan. Als je die op z'n kop houdt valt het zaad er uit. Beetje zoals met een klaproos.