Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij hebben ook fruitbomen, een pruim, appel en peer. De pruimen vallen er altijd vroegtijdig af, de appels worden allemaal aangevreten en de peren zijn er ook al afgevallen. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

18-07-2021 om 20:50

Cocorico schreef op 18-07-2021 om 20:42:

Wij hebben ook fruitbomen, een pruim, appel en peer. De pruimen vallen er altijd vroegtijdig af, de appels worden allemaal aangevreten en de peren zijn er ook al afgevallen.

Door vogels? Reepjes alluminiumfolie er tussen hangen helpt goed. Geen fraai gezicht maar helpt wel. Of oude cd's werkt ook goed, wel de glimmende kant achterkant naar voren hangen. Voor het afvallen, staan ze te droog? Kan een tekort aan voeding zijn, ik gooi ook vaak oudere rauwe eiren kapot bij de stam van de boom. Ei is niet alleen krachtvoer voor vogel en mens maar ook voor planten En koemest in het voorjaar.

Yolo schreef op 18-07-2021 om 20:50:

[..]

Door vogels? Reepjes alluminiumfolie er tussen hangen helpt goed. Geen fraai gezicht maar helpt wel. Of oude cd's werkt ook goed, wel de glimmende kant achterkant naar voren hangen. Voor het afvallen, staan ze te droog? Kan een tekort aan voeding zijn, ik gooi ook vaak oudere rauwe eiren kapot bij de stam van de boom. Ei is niet alleen krachtvoer voor vogel en mens maar ook voor planten En koemest in het voorjaar.

Hey bedankt voor de tips!

Het zijn al oudere bomen en ook erg groot. Het zou inderdaad best eens door de droogte ieder jaar en tekort aan voeding kunnen zijn. Nooit geweten dat je eieren ook als voeding voor planten en bomen kon gebruiken. 

Mijn aardbeien zijn door de vogels allemaal vroegtijdig geplukt.
De pruimen hangen nog wel, ik heb vorig jaar 9 potten pruimenjam kunnen maken.
Ben benieuwd wat de oogst dit jaar zal zijn.

Whats-App-Image-2021-07-18-at-20-47-15.jpg

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

18-07-2021 om 21:02

Cocorico schreef op 18-07-2021 om 20:58:

[..]

Hey bedankt voor de tips!

Het zijn al oudere bomen en ook erg groot. Het zou inderdaad best eens door de droogte ieder jaar en tekort aan voeding kunnen zijn. Nooit geweten dat je eieren ook als voeding voor planten en bomen kon gebruiken.

Niks te danken! Ik ben er ook nog maar 2 jaar achter, kreeg de tip van een oude man van 90 met een super groeiende moestuin. Ik gooi nu 2 jaar eieren bij de bomen (voordat het gaat regenen) en de schil knijp ik fijn en schoffel ik later door de grond. Ik heb nu al 2 jaar veel meer fruit aan de bomen en minder last van ziektes in de bomen..

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2021 om 21:03

Nou, ik heb 1! bloem in de hibiscus white chiffon, een paar beginnende in de vlinderstruik flower power en hortensia Magical Fire.

Dat deadheaden van de steenanjer werkt niet zo voor mij. Ik heb net alles wat plat lag opgepakt en afgeknipt als een volleerd kapster. De katten lagen er graag op dus alles was geplet.

Als je nog op zoek bent naar een vroege bloeier kan ik je echt de choisya aanraden.
Ik vind het, ook als hij is uitgebloeid, zo'n "gezellige" struik.
Nog een voordeel, hij is wintergroen.
Die van mij is inmiddels uit de bloemen.

choisa.jpg

Zo ziet hij eruit in bloei (plaatje van internet geplukt)

choisya-ternata-white-dazzler-1.jpg

Mooie struik inderdaad !

Tover-Feetje schreef op 18-07-2021 om 21:00:

Mijn aardbeien zijn door de vogels allemaal vroegtijdig geplukt.

Whats-App-Image-2021-07-18-at-20-47-15.jpg

Mijn kersenboom is helemaal leeggeroofd door kauwen

wild-flower schreef op 18-07-2021 om 21:34:

[..]

Mijn kersenboom is helemaal leeggeroofd door kauwen

Balen 
Ik vind al die tuinbezoekers leuk maar die kauwen kan ik af en toe wel wat doen

@pimpom een beetje een late reactie van mijn kant: wat lief en verstandig om je buren te helpen met de klimop 

Ik zoek alle bloemen die jullie noemen op, en heb nu al een hele wishlisth verzameld. Dank allen!

Yolo schreef op 18-07-2021 om 20:40:

[..]

Leuk! ik ook maar ook nog een perzik,pruim, abrikoos en kiwi Mijn tuin is te klein haha

Hier ook een kleine tuin en nog een vijg, bessenstruiken en frambraam (kruising framboos en braam) en een klein kersenboompje

goede tip die eieren . Ik maak nu zelf compost met een oud wijnvat. Daar gooi ik ook eierschalen in.

Sophia_!

Sophia_!

18-07-2021 om 23:46

Tover-Feetje schreef op 18-07-2021 om 21:04:

Als je nog op zoek bent naar een vroege bloeier kan ik je echt de choisya aanraden.
Ik vind het, ook als hij is uitgebloeid, zo'n "gezellige" struik.
Nog een voordeel, hij is wintergroen.
Die van mij is inmiddels uit de bloemen.

choisa.jpg

Zo ziet hij eruit in bloei (plaatje van internet geplukt)

choisya-ternata-white-dazzler-1.jpg

Wat een gave struik! 

Die gaat op mijn lijstje.

Mijn man stond me vanmiddag uit te lachen hoor, hij zegt: waar ga je dat nou allemaal nog laten,  het staat al zo vol. 

Ik vind dat er altijd nog wel wat bij kan 😁

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

18-07-2021 om 23:50

Sophia_! schreef op 18-07-2021 om 23:46:

[..]

Wat een gave struik!

Die gaat op mijn lijstje.

Mijn man stond me vanmiddag uit te lachen hoor, hij zegt: waar ga je dat nou allemaal nog laten, het staat al zo vol.

Ik vind dat er altijd nog wel wat bij kan 😁

En anders zorgen we voor een plekje zodat er nog iets bij kan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.