Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zie of hoor maar weinig merels dit jaar.

Hier wel veel mussen.
Lopend buffet van graszaad hier in de tuin

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-07-2021 om 08:05

duet schreef op 23-07-2021 om 22:45:

[..]

Voor wie of wat??? In juli???

ach bij de meeste kermissen staat ook een oliebollenkraam, wordt genoeg gegeten. En waar, ja, dat is wat lastig hier. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-07-2021 om 08:06

Oh ja, bruine benen. Ik heb Duo-penotti-benen. Voorkant bruin, achterkant wit. Omdat ik altijd in de zon zit, beentjes vooruit. Wordt de achterkant alleen nooit bruin

Tover-Feetje schreef op 24-07-2021 om 00:25:

[..]

Zo loop ik heel veel met mijn honden en draag ik meestal een enkelbroek.
Ik heb dus bruine enkels en spierwitte benen (echt glow in the dark wit).
Als ik in mijn nakie sta, wat je helemaal niet wil zien, is het net alsof ik vuile enkels heb

Herkenbaar! Driekwart broek, enkelsokjes en sneakers hier. Toen ik vorig jaar met de diplomauitreiking van mijn dochter dan toch een keer mijn ballerina's aan wilde, was het net of ik witte sokjes in mijn ballerina's aan had.
Heb met een beetje bruine make-upcreme van mijn dochter er nog net beige sokjes van kunnen maken.....

Joanjett schreef op 24-07-2021 om 01:06:

[..]

Soort dakpannen en of er heggen staan in tuinen. Huismus broedt vaak onder ouderwetse dakpannen en de heggenmus...je raadt t al, in de heg.

Ja, zo zijn wij helaas van onze mussen af gekomen

Oud huis, waar de betimmering langs de rand van het dak helemaal rot was, dus dit mooi opnieuw laten afwerken met trespa. En ik me maar verbazen waarom we steeds minder mussen hadden. Ja, logisch, die waren hun nestelplaatsen kwijt in de gaten van de oude betimmering. Baal er wel een beetje van.

duet schreef op 24-07-2021 om 08:24:

[..]

Ja, zo zijn wij helaas van onze mussen af gekomen

Oud huis, waar de betimmering langs de rand van het dak helemaal rot was, dus dit mooi opnieuw laten afwerken met trespa. En ik me maar verbazen waarom we steeds minder mussen hadden. Ja, logisch, die waren hun nestelplaatsen kwijt in de gaten van de oude betimmering. Baal er wel een beetje van.

Je hebt speciale “mussenflatten”-kastjes met meerdere slaapplaatsen voor mussenfamilies. Misschien is dat iets? 

Hamer schreef op 24-07-2021 om 12:09:

[..]

Je hebt speciale “mussenflatten”-kastjes met meerdere slaapplaatsen voor mussenfamilies. Misschien is dat iets?

Ja, daar heb ik inderdaad al over zitten denken.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2021 om 12:45

Even off topic. Ik denk dat ik hier blijf en heel af en toe "aan de andere kant". Vind dit forum heel gebruiksvriendelijk.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2021 om 12:51

DSC-3361-2.jpg

DSC-3360.jpg

Het is echt heel druk vandaag. En ze hebben pech, 2 silo's zijn leeg.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-07-2021 om 12:53

Wauw Tickel, dat zijn er echt een heleboel.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2021 om 12:54

Coreopsis schreef op 24-07-2021 om 12:53:

Wauw Tickel, dat zijn er echt een heleboel.

Ja, echt heel leuk om naar te kijken. Meestal zitten er ook wat kool en pimpelmezen bij. 

leuk al die mussen en wat een mooie  witte klimmer 

Tickel, had jij eerst een andere naam op Viva?
je hoeft natuurlijk niet te antwoorden 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-07-2021 om 14:01

De buurman van twee huizen verder heeft deze week zijn door gras en onkruid overwoekerde voortuin van onkruid ontdaan. Ik hoopte - misschien tegen beter weten in - dat er mooie planten voor in de plaats zouden komen. En toen werd gistermiddag een pallet met grote grijze tegels en een bigbag zand op de parkeerplaatsen gezet. Hij is nu druk bezig en het wordt met de minuut een grotere saaie grijze massa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.