Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

FaithfulDuck87
27-07-2021 om 23:45
Moosey schreef op 27-07-2021 om 23:40:
[..]
Aggut, dat hóófd! t Is een schatje Friez
ts, ik heb blijkbaar nog steeds geen 65 berichten![]()
58 je bent er bijna
Tover-Feetje
28-07-2021 om 00:28
Psssst Moosey, gooi hier snel je ontbrekende 6 posts in
https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/topic-om-de-25-posts-te-halen?page=220#3304
FaithfulDuck87
28-07-2021 om 23:03
Morgenmiddag ga ik even naar het tuincentrum. Naar een, voor mij, nieuw tuincentrum, dus ben benieuwd! Morgen even kijken wat ik nog 'nodig' heb
ToetieToover
29-07-2021 om 00:44
Ik had vandaag een clematis ‘nodig’ want ik had zomaar een gelukje en ik vond zowaar clematis princess kate/Zoprika. Die mag proberen alle 3 meters van de beukenpoort te beklimmen.
De roos die ik heb gered, had ik dat al verteld? Die vond ik per toeval wegkwijnend en ik kreeg ‘m met korting op de korting want het was de laatste. Die roos dus, die doet het goed, die krijgt nieuwe blaadjes. En ook die heeft óók nog drie meter klimmen voor de boeg, de muur op! Het is roos ‘veilchenblau’ die natuurlijk eerder veilchen dan blau is, maar oersterk en bijvriendelijk.
Moosey
29-07-2021 om 10:46
Hee, daar was je al
Wat betekent veilchen?
Ik ga zo eerst wat oogsten, er hangen zure bommen en meterslange bonen op me te wachten
En toen ik gisteravond in de kas keek hing daar ineens een watermeloen in wording, met een doorsnee van zeker 10 cm! Zondag hing die er nog niet, weet ik zeker. Die wordt vast wel rijp voor het einde van het seizoen 
EnchantedDragonfly18
29-07-2021 om 12:38
Moosey schreef op 29-07-2021 om 10:46:
Hee, daar was je al
Wat betekent veilchen?
Ik ga zo eerst wat oogsten, er hangen zure bommen en meterslange bonen op me te wachtenEn toen ik gisteravond in de kas keek hing daar ineens een watermeloen in wording, met een doorsnee van zeker 10 cm! Zondag hing die er nog niet, weet ik zeker. Die wordt vast wel rijp voor het einde van het seizoen
Paars
FaithfulDuck87
29-07-2021 om 12:45
Oh heb hem even opgezocht, die roos. Dat is nou weer een kleur die je niet veel ziet bij rozen.
FaithfulDuck87
29-07-2021 om 12:45
Moosey schreef op 29-07-2021 om 10:46:
Hee, daar was je al
Wat betekent veilchen?
Ik ga zo eerst wat oogsten, er hangen zure bommen en meterslange bonen op me te wachtenEn toen ik gisteravond in de kas keek hing daar ineens een watermeloen in wording, met een doorsnee van zeker 10 cm! Zondag hing die er nog niet, weet ik zeker. Die wordt vast wel rijp voor het einde van het seizoen
Moosey, wat handig dat er zure bommen in je tuin hangen!
Tover-Feetje
29-07-2021 om 15:57
ToetieToover, ik heb je roos opgezocht wat een mooi kleur.
Die clematis is ook mooi!
Dat is wel heel bijzonder Moosey, kant en klare zure bommen 
Leuk (en lekker)een watermeloen.
Friezinnetje, en...wat had je echt nodig van het tuincentrum
Mijn Canna gaat, ondanks enigszins aangevreten, in bloei.

Mama-Inge
29-07-2021 om 16:26
Friezinnetje is er veel je karretje in gesprongen bij het tuincentrum
Ik ben achter huis bezig geweest
Man had wat dingen op ons terras neer gezet die ik in de weg vond staan.
Tussen schuur en schutting hebben we een stuk loze ruimte, dus heb ik dat spul daar heen verplaatst.
Wilgenkatje-
29-07-2021 om 16:49
wat ik heel speciaal vind, is dat de kerstboom die ik met anderhalve wortel en zonder verwachting in de tuin heb gepoot, het prachtig begint te doen. Volop nieuwe uitlopers. De veelvuldig gevallen regen heeft vast geholpen.
FaithfulDuck87
29-07-2021 om 16:54
nou dames, het was ietwat teleurstellend bij het tuincentrum. Wel geteld 1 zonnehoed is er in de kar gekomen. Ik was op zoek naar nog wat seizoensspul, maar het was niet bijzonder. En dat voor een tuincentrum van 15 duizend m2 . nou ja, toen zijn we nog maar even een dorp verderop gegaan en nog even gewinkeld. Nieuwe sportschoenen en pantoffels gehaald en bij de AC-tion een schrobber met stok gehaald. Heel spannend was het dus niet.
Mss zaterdag nog even naar een ander tuincentrum toe. Daar kom ik vaker en hoop dat die wat heeft.
ToetieToover
29-07-2021 om 18:00
ah wat jammer Friez!
@Moos: Veilchen is inderdaad paars (violet) en bommen heb ik ook, maar de bonen willen niet dit jaar. Jammer! Wel op de stadsmoestuin en daar mogen de vrijwilligers (c’est moi) ook oogsten.
Wat leuk dat die kerstboom het is gaan doen. Dat is vast de truc, niet teveel verwachten.
Mijn nieuwe clematis heb ik meteen gekortwiekt om er zomerstek van te nemen. Ik hoop zo erg dat het lukt! Meestal stek ik omdat ik toch snoeimateriaal ‘over’ heb maar dit is echt speciaal gesnoeid voor het stekken. Zul je altijd zien, dan wil ik het (te) graag en dan lukt het niet. Ik moet ook gewoon niet teveel verwachten
Ik mag geen plaatjes plakken nog maar ik kijk graag naar die van jullie!
FaithfulDuck87
29-07-2021 om 18:20
ik kwam die roos van jou ook tegen bij het tuincentrum Tootie. Nog nooit gezien en nu zie je hem dan, als je er net iets over gelezen hebt. Zo gek is dat altijd