Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

DownrightChinchilla41
02-08-2021 om 21:09
Aaaanne schreef op 02-08-2021 om 21:06:
Ik had drie mooie (nieuwe) korenbloemen van het voorjaar. Ze hebben gebloeid en daarna waren ze er nog even. En nu zijn ze weg, fietsie. Geen bloem, geen blad, zelfs geen stengeltje herinnert er aan dat ze er waren. Zouden ze opgegeten zijn door de slakken? Of verdwijnen ze altijd helemal na de bloei? Zouden ze volgend jaar terugkomen?
Hier precies het zelfde, helemaal weg.. Hopelijk komt hij volgend jaar weer op, dit jaar in de tuin gezet.
Misschien net als daslook? groeien, bloeien en afsterven. Die staan ook niet al te lang, maar komt wel elk jaar terug..
Tover-Feetje
02-08-2021 om 21:12
Leuk Mama-Inge al pleit ik nog steeds voor de geblokte gordijntjes
Gewetensvraagje
vinden jouw buren het ook leuk?
Mama-Inge
02-08-2021 om 21:15
Tover-Feetje schreef op 02-08-2021 om 21:12:
Leuk Mama-Inge al pleit ik nog steeds voor de geblokte gordijntjes
![]()
Gewetensvraagjevinden jouw buren het ook leuk?
ik zal kijken wat ik er van kan maken.
De buren hebben er geen problemen mee.
De boomhut staat helemaal achter in de tuin tegen een slootje/weiland aan.
En het is een behoorlijk diepe tuin.
Aaaanne
02-08-2021 om 21:20
Yolo schreef op 02-08-2021 om 21:09:
[..]
Hier precies het zelfde, helemaal weg.. Hopelijk komt hij volgend jaar weer op, dit jaar in de tuin gezet.
Misschien net als daslook? groeien, bloeien en afsterven. Die staan ook niet al te lang, maar komt wel elk jaar terug..
Ohja, die heb ik ook, en die verdwijnen inderdaad steeds weer. Hopelijk gaat dat met de korenbloemen ook zo ja. Ik had ze ook nieuw dit voorjaar.
GroenTuintje
02-08-2021 om 21:25
prachtig Inge, wat ben ik jaloers op jullie uitzicht. Het lijkt wel in the middle of nowhere, heeeerlijk 
Myrdal
02-08-2021 om 21:30
Super boomhut!
Tover-feetje: wij hadden vorig jaar ook meer bloemen in de agapanthus. Ik ga ze dit najaar maar eens vernieuwen, eens zien of ze zo volgend jaar weer wat meer bloemen geven...
Mama-Inge
02-08-2021 om 21:47
GroenTuintje schreef op 02-08-2021 om 21:25:
prachtig Inge, wat ben ik jaloers op jullie uitzicht. Het lijkt wel in the middle of nowhere, heeeerlijk
Dat idee heb ik ook regelmatig
Achter is alleen maar weiland, er loopt nog een weg en dan weer weiland.
En de bomen achter de boomhut, dat is een soort van natuurpad met bosjes en een vennetje
De buren aan belde kanten hoor en zie je weinig
Ene kant zijn oudere mensen, die komen niet vaak achter in de tuin.
En de andere kant is een vrouw met haar volwassen kinderen, die hebben hun werk en zijn veel de hort op.
ShowyHummingbird30
02-08-2021 om 21:54
Pimpom schreef op 02-08-2021 om 20:13:
Moest wat moestuingrond hebben, dus gelijk even langs de vaste planten gelopen. Actie was 3 voor €9,99, dus 9 planten gekocht die erg aantrekkelijk zijn voor zoemers
![]()
Ik heb 3 dropplanten gekocht, 3 Echinacea (1 roze, 2 wit) en 3 'Meisjesogen' Coreopsis Grandiflora.
Toen ik met de doos de tuin inliep, zat er gelijk een hommel op de dropplant![]()
ShowyHummingbird30
02-08-2021 om 21:56
Mama-Inge, wat begint dat er ontzettend gaaf uit te zien. Mijn jongere ik is stikjaloers. Ik ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet als het af is.
GroenTuintje
02-08-2021 om 22:10
klinkt prachtig mama Inge
. Ik ben stiekem heel nieuwsgierig waar je woont ( ook in het oosten toch?)
DownrightChinchilla41
02-08-2021 om 23:28
Mama-Inge schreef op 02-08-2021 om 21:47:
[..]
Dat idee heb ik ook regelmatig
Achter is alleen maar weiland, er loopt nog een weg en dan weer weiland.😉
En de bomen achter de boomhut, dat is een soort van natuurpad met bosjes en een vennetje
De buren aan belde kanten hoor en zie je weinig
Ene kant zijn oudere mensen, die komen niet vaak achter in de tuin.
En de andere kant is een vrouw met haar volwassen kinderen, die hebben hun werk en zijn veel de hort op.
Oh mag ik niet in de boomhut logeren? Geen buren, rust en een mooi uitzicht, oooooh wat lijkt me dat heerlijk zeg!
Mama-Inge
03-08-2021 om 07:21
GroenTuintje schreef op 02-08-2021 om 22:10:
klinkt prachtig mama Inge
. Ik ben stiekem heel nieuwsgierig waar je woont ( ook in het oosten toch?)
Ja in de buurt van Emmen
Mama-Inge
03-08-2021 om 07:23
Yolo schreef op 02-08-2021 om 23:28:
[..]
Oh mag ik niet in de boomhut logeren? Geen buren, rust en een mooi uitzicht, oooooh wat lijkt me dat heerlijk zeg!
![]()
Iedereen die hier komt zegt: wat heerlijk en je komt hier helemaal tot rust.
Er staat nog een boom en met warm weer zit ik daar onder te genieten van alles
Myrdal
03-08-2021 om 08:47
Yolo schreef op 02-08-2021 om 23:28:
[..]
![]()
Ik voel een B&B aankomen 😁