Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

DownrightChinchilla41
04-08-2021 om 17:21
Tuinfluiter schreef op 04-08-2021 om 16:20:
Gaaf Yolo kunnen we haar in ieder geval goed zien
Ik vraag me af of het zelfde als vorige week is of een andere. Maar wel echt leuk om te zien, en zo mooi! Jammer dat de foto een beetje licht is, dat blauwe onderaan is in werkelijkheid veel feller. Ik zag trouwens dat er ook een koningspage is die is gestreept (zebra) die hoop ik ook ooit eens te zien 
DownrightChinchilla41
04-08-2021 om 19:22
Ze komen elk jaar meer voor in Nederland zag ik op kaarten van de vlinderstichting. Ik zie hem ook alleen op de vlinderstruik, dus ik zou zeggen zet een vlinderstruik neer
dan komen ze vast vanzelf net als hier
😇
Saffron
04-08-2021 om 19:28
Yolo schreef op 04-08-2021 om 19:22:
Ze komen elk jaar meer voor in Nederland zag op kaarten van de vlinderstichting. Ik zie hem ook alleen op de vlinderstruik, dus ik zou zeggen zet een vlinderstruik neer
😇
Ja, klopt. Ik was laatst bij een lezing van een ecoloog die dat ook noemde - gevolg van klimaatverandering…
DownrightChinchilla41
04-08-2021 om 19:37
Saffron schreef op 04-08-2021 om 19:28:
[..]
Ja, klopt. Ik was laatst bij een lezing van een ecoloog die dat ook noemde - gevolg van klimaatverandering…
Dat is dan weer een positief iets door de klimaatsverandering
Nu hoop ik toch de koningspage ook eens te kunnen zien, die is (vind) ik nog mooier. (ik dacht altijd dat er alleen een koninginnenpage was) 😅
Trotter
04-08-2021 om 20:16
Een paar maanden geleden zijn we naar onze nieuwe woning verhuisd. Ik had in een eerder deel van dit topic (destijds nog op Viva) al een keer een schetsje geplaatst van hoe ik de tuin wilde inrichten. Die plannen zijn sindsdien ettelijke keren gewijzigd, en ook nu (nu de tuin klaar is en eigenlijk al te vol staat) blijf ik dingen veranderen en planten bijkopen. Helaas mag ik geen foto's of linkjes plakken, want ik ben al hartstikke trots op m'n groene postzegel. De tuin is nog geen 30 m2, waarvan bijna de helft ook nog eens terras is, maar het wordt al lekker groen. En er bloeit van alles: onder andere campanula, salie, verbena, nepeta, tijm, marjolein, lavendel, hebe, pepermunt, hortensia, dropplant, zenegroen, hemelsleutel en echinacea. En dan staan er nog meer planten die of al geboeid hebben, of die hopelijk volgend jaar gaan bloeien (onder andere twee kleuren wisteria, jasmijn, kamperfoelie, twee soorten vroegbloeiende clematis, klimhortensia, azalea, skimmia).
Vandaag hebben we een insectenhotel opgehangen en een hommelburcht geplaatst. Het zit hier namelijk vol bijen, hommels en vlinders, en die wil ik hier graag houden. Tussen alle bloeiende planten staan veel groenblijvende planten.
Ik ontdekte vandaag echter dat er meeldauw (denk ik) op m'n krentenboompje zit. Ik heb 'm besproeid met een mengsel van melk en water, dat zou moeten helpen. Iemand enig idee hoe lang het duurt voor het weg is of hoe vaak ik het sproeien moet herhalen?
ToetieToover
04-08-2021 om 20:42
Yolo schreef op 04-08-2021 om 19:22:
Ze komen elk jaar meer voor in Nederland zag ik op kaarten van de vlinderstichting. Ik zie hem ook alleen op de vlinderstruik, dus ik zou zeggen zet een vlinderstruik neer
😇
Niks te zien. Geef eens een duwtje?

Aaaanne
04-08-2021 om 20:51
Trotter wat leuk!
Schrijf dit topic even vol: https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/topic-om-de-25-posts-te-halen?page=89#1350 dan kunnen we straks wel je foto's zien!
DownrightChinchilla41
04-08-2021 om 21:05
ToetieToover schreef op 04-08-2021 om 20:42:
[..]
Niks te zien. Geef eens een duwtje?
Welke richting op?
EnchantedDragonfly18
04-08-2021 om 21:07
Friezinnetje schreef op 04-08-2021 om 20:44:
Mijn nieuwste Echinacea
Is deze aangevreten door slakken? 😮