Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 21:00

Valdemar schreef op 06-08-2021 om 20:54:

[..]

Leuke tip.

Wij hebben jarenlang een egel gehad die telkens van de kattenbrokjes kwam snoepen, maar ik denk dat hij naar de buren verhuist is sinds zij een egelhuisje hebben geplaatst.

Schattige beestjes zou ik ze wel niet direct noemen, eerder een magneet voor teken.

Ik vind ze super schattig met dat kleine koppie en die kraaloogjes en dat lieve neusje. Hier hebben we geen of amper teken gelukkig. Ze zijn ook erg slim. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

06-08-2021 om 21:05

Yolo schreef op 06-08-2021 om 21:00:

[..]

Ik vind ze super schattig met dat kleine koppie en die kraaloogjes en dat lieve neusje. Hier hebben we geen of amper teken gelukkig. Ze zijn ook erg slim.

De laatste die ik zag, hing echt vol met teken. Zeker een stuk of vijf gewoon aan zijn snoet en dan zijn het niet echt beestjes die je kunt oppakken om ze even te helpen.
Maar vanop afstand geef ik je gelijk, lieve, nuttige beestjes. 

Yolo schreef op 06-08-2021 om 20:58:

[..]

Als ik jou was zou ik het voer wat verder van het huisje leggen (in stappen) voer trekt ook andere dieren aan, misschien voelt de egel zich daarom niet genoeg op zijn gemak om in het huisje te slapen. Die tip kreeg ik van de egelbescherming toen ik een opvangegel had, niet te dicht bij het huisje voeren.

Dan ga ik dat weer doen. Ik had juist het voer van de voerplaats naar het huisje verplaatst zodat ze het huisje zou ontdekken. Dat zit nu wel goed, dan ga ik vanaf morgen het maar weer in de omgekeerde volgorde doen: voer weer weg van het huisje leggen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-08-2021 om 21:50

Bij GW lieten ze Dahlia's zien. die vind ik ook altijd erg mooi, maar ik wil geen planten, waarbij ik elke keer de bollen moet opgraven en over moet houden in de winter. 

we hebben hier in de buurt ook een voedselbos en ik heb vandaag even wat kerspruimen geplukt. Een hoop lag al te rotten onder de boom en dat is toch zonde. Deze week maar eens een rondje lopen met wat er nog meer staat. Ik heb ook al een walnoot boom gespot volgens mij 

Friezinnetje schreef op 06-08-2021 om 21:50:

Bij GW lieten ze Dahlia's zien. die vind ik ook altijd erg mooi, maar ik wil geen planten, waarbij ik elke keer de bollen moet opgraven en over moet houden in de winter.

Ha, ik wilde de dahlia’s niet meer, de kleur viel tegen. Dus ik heb ze niet opgegraven. Wat denk je? Ja precies, die zijn dus mooi weer opgekomen. 

ToetieToover schreef op 06-08-2021 om 23:43:

[..]

Ha, ik wilde de dahlia’s niet meer, de kleur viel tegen. Dus ik heb ze niet opgegraven. Wat denk je? Ja precies, die zijn dus mooi weer opgekomen.

hier niet zo veel met de tuin bezig momenteel, wel weer moeten sproeien gisteren 

Wie heeft er hier ervaring met het verplanten en delen van planten in het najaar. Ik kom in het voorjaar altijd tijd te kort om alles te verplanten voordat de zomer begint. Dus ik denk erover om nu in het najaar een aantal planten te gaan delen en verplanten.
Hoe vroeg of hoe laat kan ik daar mee beginnen en kunnen planten zich voor de winter nog goed herstellen?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-08-2021 om 09:44

Is het najaar niet juist een heel goede tijd? Dan hebben planten een flink aantal maanden om goed te wortelen voordat ze bloemen moeten gaan maken en dragen. Ook krijgen ze dan meestal automatisch voldoende water (al weet je dat met het huidige weer nooit, misschien krijgen we wel een hete droge herfst).

Alleen als het erg koud is, moet je het niet doen. Maar bevroren aarde spit je ook niet makkelijk om, dus dat regelt zichzelf wel.

Ik verplaats en plant juist meestal in het najaar, dan weet ik namelijk nog hoe het er indezomer uitzag en wat ik het komend jaar anders wil. In het voorjaar ben ik allang vergeten wat waar stond.

ik verplant eigenlijk nooit iets

Eens met Coreopsis, najaar is juist goed. Als het maar niet vriest. En natuurlijk zorgen dat de planten in de eerste weken voldoende vocht krijgen om lekker te settelen.

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 10:30

GroenTuintje schreef op 07-08-2021 om 10:05:

ik verplant eigenlijk nooit iets

Ik ook niet 

Sophia_! schreef op 07-08-2021 om 10:30:

[..]

Ik ook niet

ben ik gelukkig niet de enige 

Hier de voortuin vorigjaar in de herfstvakantie aangelegd, dat was volgens de kweker precies de juiste tijd.  En hij doet het dit jaar geweldig.

Hebben hier meer mensen de geranium Rozanne? Breidt bij jullie ook zo uit, ik moet hem iedere paar weken goed alke uitlopers verwijderen anders groeit over al het andere heen.

even weer wat foto’s uit de tuin

E738502-F-994-E-4849-8588-9541-DC39-AD0-A.jpg

2-FDB94-C9-A312-4-C8-A-9753-890-F1-E01-CDE6.jpg

F6623952-0-D57-4111-B3-E4-24-CE4-F789-B71.jpg

A84184-E2-F02-E-4-EDD-AF24-9055498-D0-B51.jpg

0-F9-E2-B88-B944-4-C1-B-87-D8-35690-D7-F832-B.jpg

38-D9-D461-1673-4-C7-D-A4-A6-544-C156-B120-F.jpg

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.