Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

FaithfulDuck87
07-08-2021 om 11:46
Ja die heb ik ook. Als ie uitgebloeid is, dan snoei ik hem kort en dan bloeit ie nog een keer
EnchantedDragonfly18
07-08-2021 om 11:48
Moosey schreef op 07-08-2021 om 10:24:
Eens met Coreopsis, najaar is juist goed. Als het maar niet vriest. En natuurlijk zorgen dat de planten in de eerste weken voldoende vocht krijgen om lekker te settelen.
En de gesnoeide versie zodat de energie naar de wortels gaat ipv de plant, blad, bloemen.
FaithfulDuck87
07-08-2021 om 12:10
Dat snoeien is idd belangrijk. Ik moet zeggen dat ik ook weinig verplant.
Ga zo wel even in de tuin bezig, mijn stokrozen liggen bijna allemaal om en hier en daar moet er wat gesnoeid worden
Moosey
07-08-2021 om 13:02
Wauw, ik heb net een kwartier bij m’n vlinderstruik en bloemenweitje gestaan. Bizar komen en gaan van insecten. Op de vlinderstruik atalantas, vosjes, dagpauwogen, minstens 5 stadsreuzen geteld, hommels, bijen, op wilde peen en de centaurea allerlei zweefvliegen, libellen en juffers, en ook weer hommels natuurlijk. Zo gaaf 
Tuinfluiter
07-08-2021 om 13:10
Mooie foto's groen tuintje jouw kattenstaarten lijken gigantisch groot.
Tover-Feetje
07-08-2021 om 13:17
Had ik al gemeld dat ik mijn tuin even niet leuk vind
Afgelopen week was ik nog in de veronderstelling dat de verdwaalde sporenmakers vertrokken waren.
Vanochtend was mijn tuin ineens een slagveld van sporen, waarbij mijn grasveld nu ook niet gespaard is gebleven 
Het "goede" nieuws, het is naar alle waarschijnlijkheid toch een mol(len).
Het slechte nieuws...hoe ga ik die weg krijgen zonder de eekhoorns, vogels en honden te verstoren 
Ik ben momenteel jaloers op al jullie tuinen

Sophia_!
07-08-2021 om 13:42
Tover-Feetje schreef op 07-08-2021 om 13:17:
Had ik al gemeld dat ik mijn tuin even niet leuk vind
![]()
Afgelopen week was ik nog in de veronderstelling dat de verdwaalde sporenmakers vertrokken waren.
Vanochtend was mijn tuin ineens een slagveld van sporen, waarbij mijn grasveld nu ook niet gespaard is gebleven
Het "goede" nieuws, het is naar alle waarschijnlijkheid toch een mol(len).
Het slechte nieuws...hoe ga ik die weg krijgen zonder de eekhoorns, vogels en honden te verstoren
Ik ben momenteel jaloers op al jullie tuinen![]()
Ik wilde zeggen uitroken, maar dat is vast niet lief. Ben je mooi klaar mee 😔
Moosey
07-08-2021 om 13:50
Mollen moet je (vind ik) helemaal niet weg proberen te krijgen. Ze gaan vanzelf weer ergens anders heen. Ik hark de hopen altijd een beetje uit en die verdwijnen dan vanzelf weer in het gras.
Fototijd!
De tuin: (de lelijke gebouwtjes rechts gaan nog weg)

Vijver en beplanting erachter

Bezoek op de vlinderstruik

Moestuin met veel O.I.Kers en een bloeiende kardoen (die ik ns zal moeten scheuren, hij wordt enorm)

Watermeloen in de kas (ondertussen is de meloen helaas ter aarde gestort.. had m toch vast moeten ondersteunen blijkbaar)
GroenTuintje
07-08-2021 om 14:22
Tuinfluiter schreef op 07-08-2021 om 13:10:
Mooie foto's groen tuintje jouw kattenstaarten lijken gigantisch groot.
Dat is hij ook
2 meter hoog en 1,5 meter breed ![]()
Tuinfluiter
07-08-2021 om 14:37
Sophia_! schreef op 07-08-2021 om 13:39:
Heel erg mooi Tuinfluiter! Die wil ik ook wel in mijn tuin hebben.
Het is ook een makkelijke plant kan goed tegen de zon en wat droogte en trekt veel insecten
Tuinfluiter
07-08-2021 om 14:38
GroenTuintje schreef op 07-08-2021 om 14:22:
[..]
Dat is hij ook
2 meter hoog en 1,5 meter breed
Ik wil er ook een maar wel iets kleiner. Ik wil er wel overheen kunnen kijken.