Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Knutselkei

Knutselkei

18-02-2026 om 18:01 Topicstarter

Keukenla gedaan naast t klussen

Maandag het bovenste deel van de voorraadkast en de laatjes gedaan. nu nog de kastjes onderin

RavIvaR schreef op 18-02-2026 om 15:21:

Goed bezig Riony, al snap ik het geloof ik niet helemaal. Nu moet je dan toch naast het aanrecht dat meestal toch wel vies wordt ivm de voorbereidingen van het koken ook de nieuwe plaat afdoen? Of zie ik iets over het hoofd?

Bij mij spiegelt veel in de keuken en er staat erg veel open en niet in gesloten kasten. Daar wil je zo weinig mogelijk vetspetters op (moet je allemaal schoon houden) dus is de vierpitter afgekaderd nu door een dwars schot. Hoef je niet meer de hele keuken af te soppen als je vis bakt, of appelbeignets, of - ook zoiets vreselijks - kippenlever.

Ah, daar had ik niet aan gedacht. 
Mooi dat je weer een oplossing gevonden hebt. 
Ik vind het knap te lezen hoe je steeds zelf vanalles bedenkt, klust en creatief oplost.

@RavIvaR, dank je, het is een vorm van toch iets van spanning zoeken denk ik. Momenteel lijkt hij een beetje op een stemhokje dus ik geef het schot toch maar een licht vrolijk kleurtje.

Haha, dan ben je keurig op tijd voor de verkiezingen, Riony.  

Ik ben hem aan het verven nadat ik hem toch ietsje smaller heb gemaakt. Wit wordt hij, net als de rest van de planken daar. Dus minder privacy bij het stemmen dan eerst.

Ik heb ook een heleboel plankjes, laden en andere plekken gedaan. Vanmorgen de hele slaapkamer eigenlijk. Daar staat een open kast, en een wandmeubel onder het raam met dekens erin en planten erop, dus alle planken schoongepoetst, en alles wat ik nog steeds goed vond staan kreeg weer zijn plek. 

Sommige planten wilden ook meteen nieuwe potgrond. Twee. Dus dat was ook een onderbreking. Ik wist niet zeker wat ze nu misten in hun oude mix want die was nieteens oud. Misschien wilden ze wat meer lentezon maar dát heb ik nou net niet in de aanbieding.

In de huiskamer de vensterbank schoongemaakt. En een la. Ik vond mijn creditcard terug. Een hele tijd bezig geweest dus.

Gisteren ook maar dat was eerder het opbergen van resterende winteritems. Maar ik liep mezelf in de weg met mijn besluiteloosheid dus ik maakte het veel inspannender dan het was.

Knutselkei

Knutselkei

21-02-2026 om 16:07 Topicstarter

Mijn klusje vandaag was een stuk van de keuken. Manlief maakte daar een garagevloer klus van door een emmer met latex te laten vallen. Maar geholpen, wat een zooi.....Hij was alles bij elkaar aan het vegen met een oud veger en blik. Nu heb ik een mooi nieuw veger en blik whahahahah

Ik ga de komende tijd mijn hele huis door, want relatiebreuk en mijn ex verblijft vaak elders. Hopelijk heeft hij snel echt vaste woonruimte, dan wordt het hele huis van mij. Schoonmaken helpt om me het huis weer een beetje eigen te maken.

Vandaag ging ik dus klein beginnen met de ruimte rondom de wasmachine. Eindstand is dat ik de zolder, de slaapkamer en de trappen heb schoongemaakt. 

Komende week heb ik geen tijd om dat trucje nog eens uit te halen, dan hou ik het echt bij een ding per dag (denk ik). Wat voor mezelf goed werkt is thee zetten en dan een klein kusje gaan doen terwijl het water aan de kook komt. 

@schoondochter, dat gevoel ken ik ook, alles wat aan ex deed herinneren, deed ik het liefst weg. Kan niet allemaal, maar voor mij was dat een goede manier om echt goed schoon schip te maken. ben gelukkig allang over de breuk en ben ik gelukkiger dan ooit 

Zwarte houten luxaflex schoongemaakt, wat een klus! 

De badkamer gepoetst, maar dan ook echt alles: de (dubbele) wastafel, de vloertegels schoongemaakt en waar nodig met Antikal, wastafels en kranen ontkalkt, muren en kastdeurtjes gepoetst, etc. 

En dan nog de normale huishoudelijke klussen zoals stofzuigen, wassen draaien, etc.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.