Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Knutselkei

Knutselkei

14-03-2026 om 20:43 Topicstarter

Was gevouwen als extra vandaag. De badkamerdeur geschuurd en geplamuurd,crond de rand bij de klink was de verf er echt af te krabben, dus in de weer om de rest eraf te halen,glad te maken weer zo goed als mogelijk netjes gemaakt. Morgen verder kijken wat er nog moet gerestaureerd worden.

Ies

Ies

14-03-2026 om 22:03

Hier nog een beetje verder gedaan, buiten de hoop zooi die er toch wel was.
Een badkamerkastje geleegd voor kind 1 dat een paar weekjes komt logeren en alle troepjes die er nog inlagen van kind 2 opgeruimd en herverdeeld.
Nog een klein beetje verder aan de rommelkamer, wordt langzaamaan wat.
Verder wat extra onvoorziene dingen, gesleep met een matras vanwege wateroverlast bij een ander, een plasje weer in huis van hond dus dweilen. (hoop dat het een ongelukje was) 

Ninoea schreef op 14-03-2026 om 20:36:

Ik heb vandaag weer tig wassen gevouwen. Een plankje van een kast netjes opgeruimd en schoongemaakt en de vuilnisbakken geleegd.

De vuilnisbakken heb ik gisteren ook geleegd  . Voor de rest nog niet echt spullen weggegaan. Wel vorige week flink bezig geweest. 

Knutselkei

Knutselkei

15-03-2026 om 17:42 Topicstarter

Extra klus van vandaag weer een onverwachte... het electrische systeem van het bed was schroef verloren. dus alles omhoog en meteen maar eronder gezogen en gedweild. Dat kleine stukje waar t mechanisme zit kan ik nooit bij.

De roos en braam zijn nog steeds niet gesnoeid. Ik heb wel gewandeld, krachttraining gedaan en het beddengoed verschoond. En nog wat wasjes gedraaid en de stofzuiger robot zijn ding laten doen in de woonkamer en bijkeuken. Wellicht kan ik zo nog wat kartonnen dozen in de container doen. Die liggen nu op een stapeltje in mijn slaapkamer. Geen idee waarom daar??

Ik ben de laatste tijd lekker bezig met de rommelkast. Ondertussen is hij 3/4e klaar. Vandaag nog wat dingen weg gedaan die ik eerst nog had laten liggen, maar die ik nooit meer ga gebruiken. Voelt fijn om ook die knoop door te hakken. Hierna is nog zo'n monsterklus aan de beurt, de speelgoedkast... Ondertussen zijn mijn kinderen in de leeftijd dat ergens mee spelen niet zo leuk meer is, dus er mag van hun een hoop weg, dat is positief. Maar het uitzoeken... Dat is nog wel een beste bult werk.

Het jammere is wel dat onze auto nu kuren heeft, dus die moet eerst naar de garage voordat we een tripje naar de hergebruik en de stort kunnen maken. Het is al een oudje, dus even kijken of een reparatie nog wel de moeite waard is...

Ik heb de salontafelschemerlamp voorzien van zijn zomerkap (palmbladerenmotief), ik heb een dienblad wit gespoten (had een schroeivlek door een hete pan die er te dichtbij had gestaan), het badkamerkeramiek schoongemaakt.

Goed bezig RionyRiony. 
Ik heb de kartonnen dozen alsnog weggebracht. Applaus voor mezelf. 

Vandaag best goed bezig geweest. Rozen gesnoeid, braam gesnoeid. En de boekenkast in de eetkamer opgeruimd. Twee zakken met boeken gaan naar de kringloop. 

Knutselkei

Knutselkei

17-03-2026 om 07:33 Topicstarter

gisteren alle kozijnen in de primer gezet boven. Klusje in de categorie. Het ziet er niet uit ,kom begin er nu aan.
Tussendoor nog over 2 koelkastplankjes doek over gehaald zoals ik in het topic voorstelde.

En herkennen jullie dit?
 La van de crackers,rijstewafel en zoetwaren uitgestofzuigd. Lunchen en  pakje crackers in la laten vallen…….aaarghhh. Weer opnieuw.
Beneden gestofzuigd. Wil glazen paasei ophangen….ja hoor…. Valt kapot….weer stofzuigen.

@Knutselkei; ja dat herken ik wel. Bij mij komt dat omdat ik direct na een klus heel moe ben en mijn bewegingen wat verslapt zijn en mijn brein minder alert. Dan ga ik veel meer risico nemen. Ik til bijvoorbeeld een bowl met vuil water van de grond, wil hem op het aanrecht zetten, maar ik sta er niet recht voor, mijn arm en vingers zijn moe, ik ben niet precies meer, kijk wat waziger, schat de afstand niet goed in, stoot met de rand van de kom tegen het aanrecht en bangg! ik laat van schrik los omdat ik niet weet wat er gebeurt en de inhoud gaat over de grond.

Ninoea schreef op 15-03-2026 om 20:02:

Goed bezig RionyRiony.
Ik heb de kartonnen dozen alsnog weggebracht. Applaus voor mezelf.

Ja ik moet ook nog eens een keer de kringloop bellen want er staan twee grote dozen hinderlijk op de grond van de opslagruimte, de dekselflappen uitgestrekt zodat je er niet meer doorkan.

Ik heb mijn hand bezeerd; geblesseerd eigenlijk, er is niet veel aan te zien, maar ik kan even geen grijpbewegingen maken en dat is met alle werk lastig. Kan niet meer snijden, geen doppen afdraaien, geen ritsen meer dichtdoen. Sokken aan- en uittrekken. Ik moet dus heel erg nadenken om me niet te vergissen en de pees niet te belasten. Het zal maar kort duren maar het is even inhouden.

Wat vervelend dat je zo’n last hebt van je hand @rionyriony. 

Drie zakken met boeken weggebracht naar de kringloop. 

Knutselkei

Knutselkei

17-03-2026 om 19:06 Topicstarter

Ai rionyriony das vervelend,pijnlijk en vooral onhandig!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.