Huis, tuin en keuken
_melon
26-09-2021 om 19:48
Met een dikke trui of dekentje de winter door
Bijna iedereen heeft het de laatste tijd over de stijgende gas (energie) prijzen en in het kader van besparen en het milieu is de thermostaat een tikkie omlaag zetten natuurlijk zo gepiept.
Het lijkt me leuk om elkaar in dit topic te motiveren om wat vaker een dikke trui of een dekentje te pakken. Soort minder gas kletstopic haha.
En nee, dit is geen pure armoe topic, heb je het koud dan zet je natuurlijk je verwarming aan, maar ik heb bijv. geen programma ingesteld omdat elke dag anders is waardoor ik toch vaak pas de temperatuur naar beneden doe als ik naar bed ga. Ik wil deze winter er echt op letten dat ik dat even een uurtje eerder doe bijv.
Ellori
29-10-2021 om 23:38
Wij hebben een paar weken geleden ook flanellen dekbedovertrekken gekocht, was even vergeten hoe fijn en vooral warm dat is haha. Ben al een paar keer wakker geworden omdat het eigenlijk te warm was haha.
alhambra
30-10-2021 om 10:31
Bakblik schreef op 29-10-2021 om 22:29:
[..]
Ja alleen de warmte die het apparaat produceert is al verschrikkelijk. Zeker als ik de trap af ga, dan hang ik er boven. Hempie is genoeg.
Ja, tijdens een hittegolf is ons huis standaard stoffig en vies. Geen lichamelijke arbeid behalve vaatwasser en wasmachine.
PriceyRook54
30-10-2021 om 10:41
Ellori schreef op 29-10-2021 om 23:38:
Wij hebben een paar weken geleden ook flanellen dekbedovertrekken gekocht, was even vergeten hoe fijn en vooral warm dat is haha. Ben al een paar keer wakker geworden omdat het eigenlijk te warm was haha.
Ik heb toevallig gisteren een overtrek gekocht en hij is al gewassen. Maar nu twijfel ik of het niet te warm zal zijn en misschien toch nog een weekje te wachten.
Veldbloemen
30-10-2021 om 21:39
Vandaag wel een domper met al die regen zeg! In huis is het nog 18 graden maar het voelt killer aan.
Zodra het droog is ga ik zo nog een rondje lopen. Even bewegen en opwarmen. ![]()
Herfstappeltaart
31-10-2021 om 13:49
Ik ben voor de bijl gegaan vandaag. Het is donker en het regent hard. We kunnen niks anders doen dan binnen blijven en het was maar 17 graden hier. De verwarming staat nu even op 18,5 graden. Als het een beetje behaaglijker is draai ik hem terug......
Due-scimmie
31-10-2021 om 13:52
Hier is nog geen druppel gevallen vandaag. Maar gisteren hadden we en zeer natte halloween tocht.
Veldbloemen
31-10-2021 om 16:39
Hier is het 18 graden. Het was 19 maar door luchten 1 graad gezakt. Het wordt nu toch wel frisjes. Regelmatig naar buiten gaan om te lopen helpt me om op te warmen net als huishoudelijk werk.
17 graden is ook wel heel koud. Onder de 18 vind ik het echt onbehaaglijk worden.
FaithfulDuck87
31-10-2021 om 17:27
alles onder de 20 graden is mij te koud om er bij op de bank te zitten. Staat hier op 21 graden en heb vest aan getrokken.
Winterkoud
31-10-2021 om 18:48
Friezinnetje schreef op 31-10-2021 om 17:27:
alles onder de 20 graden is mij te koud om er bij op de bank te zitten. Staat hier op 21 graden en heb vest aan getrokken.
Hier sluit ik me bij aan. Hier staat hij ook op 21 graden in het weekend en 20,5 graad doordeweeks. In huis moet het ook wel comfortabel zijn.
Veldbloemen
02-11-2021 om 21:57
Het was hier 14,5 graden in huis! ❄️
Ik kwam natgeregend thuis van het boodschappen doen, ben moe en futloos want zwaar ongesteld. Dus de verwarming maar op 18 gezet. Heerlijk zeg!
Vorig jaar vond ik 18 graden ronduit koud! Nu vind ik het best aangenaam. Ik trek wel extra veel kleren aan en heb inmiddels wollen ondergoed en shirts aangeschaft.
Tover-Feetje
02-11-2021 om 22:07
Hier was het 15 graden
Vanavond toch maar even de woonkamer verwarmd met de airco tot 18 graden 
Herfstappeltaart
03-11-2021 om 13:54
De verwarming staat nu op 18. Vanmorgen na het luchten (ik zet altijd even de achterdeur een minuut of 10 open) was het hier nog 16 graden. Voor ons is 18 prima te doen. Misschien vanavond een halfje hoger.
Tover-Feetje
03-11-2021 om 14:31
Vanochtend 14 graden, nu nog steeds 14 graden.
Ik stuurde man net een foto van de thermosstaat om te laten zien wat een bikkel ik ben (en hij dus niet
)
Maar man belde dat ik nu toch echt het vocht uit huis moest gaan stoken
Mijn ramen waren vanochtend zeiknat van het vocht en daar is de afgelopen uren geen verandering in gekomen.
Dus nu de verwarming aan op 18 graden, uiteraard alleen bij de natte ramen 
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.