Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Miauw - Onze katten

Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten. 

Hieperdepiep! De vlag kan uit! 

Pieter heeft aan mijn vingers gesnuffeld! Drie seconden maar en er zat nog 5mm tussen zijn neus en mijn vingers maar toch!

Hij lag in de vensterbank en daar blijft hij ook steeds vaker liggen als ik zijn kamer binnenkom. Het is nu natuurlijk ook veel te benauwd naast de kast.

Als ik naar hem toe ga doe ik altijd een beetje liquid snack op een schoteltje. Het schoteltje stond nog in de vensterbank vlak voor zijn neus. Normaal als ik te dicht bij hem kom doet hij  altijd een kort blaasje maar dit keer niet. Ik heb mijn hand rustig voor zijn neus gehouden en hij kwam heel even snuffelen.

Dit is wel een mijlpaal hoor!

Het gaat hier trouwens ook lekker te keer! Hopen dat het ook een beetje afkoelt.

🇳🇱 Hier is de vlag voor Pieter! Wat goed zeg. Wel zielig dat is meestal nog even tegen je moet blazen normaal, arm beest. Hij zal wel veel hebben meegemaakt. 
Mijn poes droomt soms een (denk ik) Dan schrikt ze wakker en moet ze ook nog heel even blazen. Zo aandoenlijk. 

Moosey schreef op 28-06-2026 om 02:18:

🇳🇱 Hier is de vlag voor Pieter! Wat goed zeg. Wel zielig dat is meestal nog even tegen je moet blazen normaal, arm beest. Hij zal wel veel hebben meegemaakt.
Mijn poes droomt soms een (denk ik) Dan schrikt ze wakker en moet ze ook nog heel even blazen. Zo aandoenlijk.

Dat is iets wat ik wel jammer vind. De dierenarts in het asiel heeft hem op 5 jaar oud geschat aan de hand van zijn gebit. 

Hij is gevangen op een industrieterrein en van zijn geschiedenis is helemaal niets bekend. Hij was toen ook nog niet gecastreerd, inmiddels wel. 

Hij ging wel al vanaf het eerste moment dat hij hier was keurig op de bak, zonder uitzonderingen. 

Maar wat hij in die vijf jaar heeft meegemaakt? Daar zal ik nooit achter komen. 

Auwereel schreef op 26-06-2026 om 18:45:

[..]

Mijn cavia's zeggen prrrr als ik nies, het irritatie-geluidje dat ze ook maken als ik met sleutels rammel.

Dat laatste deed mijn cavia ook.

Hier alles rustig. Pieter ligt in ieder geval niet meer naast de kast. Zal daar ook te warm zijn. Hij ligt graag in de vensterbank, alleen in de ochtend niet want dan staat de zon er op. (raam op het Oosten)
Op dit moment ligt hij languit in de kamer, de ventilator staat aan. 
Ik probeer af en toe of ik hem aan mijn hand kan laten ruiken maar op het moment dat hij langzaam achteruit kruipt stop ik daarmee.
Ik wil ook niets forceren. 

Vanavond om 24 uur Pieter zijn natvoer gegeven. Hij komt uit zijn iglo en gaat lekker eten. Na het eten wandelt hij naar de deuropening van zijn kamer en gaat zich daar zitten wassen.
Dan steekt hij de huiskamer over en verdwijnt in mijn slaapkamer. Geen idee wat hij daar is gaan doen.
Ik ben op de bank gaan zitten. Ongeveer 5 minuten later komt hij mijn slaapkamer uit en wandelt rustig weer naar zijn kamer.
Alles heel relaxed. 
Nu ligt hij weer in zijn Iglo. Hij ligt helemaal niet meer naast de kast. Hij ligt soms midden in de kamer, vaak in de vensterbank en ook vaak in zijn iglo. 

Het was voor het eerst dat ik hem zijn kamer uit zie wandelen. Ik weet wel dat hij in de nacht op onderzoek  uit gaat want ik zie hier en daar een nageltje of een plukje haar liggen. Nog steeds vooruitgang dus. Kleine stapjes. 

"The world belongs to cats you know,  they let us own them just for show."   🐱

Beterlaat2021! schreef op 08-07-2026 om 07:57:

"The world belongs to cats you know, they let us own them just for show." 🐱

hear hear! Ik denk dat je het zo goed omschrijft 😊

Beterlaat2021! schreef op 08-07-2026 om 07:57:

"The world belongs to cats you know, they let us own them just for show." 🐱

1000% its their world, were just living in it 

Oepsie. Gisteravond zat ik op de bank en ik stond op om naar de wc te gaan. Op datzelfde moment kwam Pieter net zijn kamer uit wandelen. Toen hij mij zag liep hij snel weer terug. Dat was jammer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.