Huis, tuin en keuken
LoveCats!
08-07-2021 om 13:10
Miauw - Onze katten
Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten.
Grindelwald
17-08-2026 om 20:54
oudmaarnognietkoud schreef op 17-08-2026 om 20:40:
Pieter heeft mij een kopje gegeven! Eigenlijk was het meer een kopstootje. Ik ben helemaal blij!
🥳😻🥳😻
Bailey26
18-08-2026 om 06:39
oudmaarnognietkoud schreef op 17-08-2026 om 20:40:
Pieter heeft mij een kopje gegeven! Eigenlijk was het meer een kopstootje. Ik ben helemaal blij!
Wat fijn
ToetieToover
18-08-2026 om 07:11
Een kopstoot!
Dat is hier een uitnodiging om een aai te geven
maar ik snap dat je dat niet meteen doet.
Mijn kat is vannacht per ongeluk in de tuin opgesloten geweest. Ik haalde gisteravond nog even wat tuinkussens binnen vanwege de regen en Houdini avonturier kat glipte ongezien het donker in. Ik vond het vanmorgen al zo vreemd dat hij me niet kwam begroeten. Hij springt direct op bed om te kroelen als hij merkt dat ik wakker ben. Nog voordat ik zelf goed weet dat ik wakker ben
maar helemaal niks daarvan vanochtend en de andere kat zat mij vrij dringend aan te staren. Ik schrok een beetje, waar is mijn andere kat??? Nou die zat voor de tuindeur. Al een tijdje want hij was best nat. Waarschijnlijk vanaf dat hij mij hoorde opstaan en tandenpoetsen. Zo’n langharige verzopen kat werkt ook een beetje op mijn lachspieren maar dat had kat ook door. Beledigd! Gelukkig liet hij zich afdrogen en vervolgens lijmen met een lekker ontbijtje. Hij is alweer bijna droog. Trouwens, ik heb een afdakje en een bankje en een kattenmandje in de tuin dus hij zal heus warm geslapen hebben. Ik verwacht dat die de hele dag wil slapen, aan mij vastgeplakt waarschijnlijk. En volgende keer toch neuzen tellen. Want officieel moeten ze binnenkomen als ik in mijn handen klap, maar als er dan geen kat komt, wil dat ook wel eens betekenen dat avonturier/eigenwijs-kat geen zin heeft om te luisteren. Poeh ik moest het even van mij afschrijven terwijl kattenbeest allang tevreden opgerold naast me ligt.
oudmaarnognietkoud
20-08-2026 om 10:04
Gisteravond zat Pieter ineens midden op de eettafel. Een beetje snuffen aan de dingen die op tafel liggen en daarna ging hij rustig om zich heen zitten kijken.
Ik heb maar even niets gezegd. Alleen met visite/kinderen eten wij aan tafel en dan haal ik er voor die tijd wel even een lapje overheen.
Milala
20-08-2026 om 11:38
owja dat lijkt me wel een lastige, doet hij iets nieuws en dan is dat mogelijk net iets wat je liever niet hebt. Maar inderdaad, doekje er overheen en het is prima.
Het duurt nog wel even voordat Pieter zich zo comfortabel voelt dat hij op tafel wil gaan liggen terwijl jij met visite daaraan zit te eten
Beterlaat2021!
20-08-2026 om 12:40
Goedzo OMNNK, het wachten is nu op het eerste moment van 'spinnen'.
oudmaarnognietkoud
21-08-2026 om 12:05
Beterlaat2021! schreef op 20-08-2026 om 12:40:
Goedzo OMNNK, het wachten is nu op het eerste moment van 'spinnen'.
Idd, spinnen heb ik hem nog niet zien doen. Maar hij geeft wel kopjes, aan de kast, aan de stoelpoten en zo. En ik heb 1 kopje gehad. Hij maakt verder een ontspannen indruk dus ik wil hem nog niet corrigeren als hij bijvoorbeeld op de eettafel zit. Zo vreselijk vind ik dat dus ook niet.
Hij verhaart ook verrassend weinig. Hij heeft een heel zachte vacht en af en toe vind ik een plukje haar.
Mijn vorige kat had een stugge bovenvacht en die haren bleven overal in steken.
lientje69
22-08-2026 om 14:55
Hoi allemaal. Ik kom hier binnenkort ook meeschrijven. Zoals sommige van jullie weten , ben ik door 2 hersenbloedingen voorlopig uitgeschakeld voor werk . Herstel gaat traag en ik zit veel tussen de muren van mijn huis. Twee weken geleden heb ik de kittens van dochter te logeren gehad. En daar werd ik zo blij van en leek ik ook wel wat meer energie van te krijgen.
Dochter heeft man zover weten te krijgen akkoord te gaan met mijn verjaardagscadeau . Ik ben eind september jarig en begin oktober krijg ik 2 kittens. 2 vrouwtjes , die de naam Sole ( zon in het Italiaans ) en Mio krijgen. Samen wordt dat solemio en leek man wel grappig icm onze achternaam. ( buitenlands)
Ik heb zojuist al een en ander besteld , krabpaal en kattenbak, kittenbrokjes en grit. Rest moet nog maar komt wel goed. Ik weet nu wat voor mijn verjaardag te vragen! 
ToetieToover
22-08-2026 om 15:36
Welkom in het topic, kittens! 🐈⬛ 🐈⬛ en twee, zo leuk dat je dat doet want dat vinden katten doorgaans erg prettig.
Beterlaat2021!
22-08-2026 om 15:45
Je hebt al van alles besteld, lees ik, maar ga, als je kunt, ook eens bij de Kringloop kijken voor spulllen.
lientje69
22-08-2026 om 16:20
Beterlaat2021! schreef op 22-08-2026 om 15:45:
Je hebt al van alles besteld, lees ik, maar ga, als je kunt, ook eens bij de Kringloop kijken voor spulllen.
Ook nog een goede tip. Kan ik misschien ook nog doen. Nadeel is dat ik niet in de buurt van een kringloop woon, weinig energie heb en snel overprikkeld ben. Vandaar dat ik het vanaf de bank probeer te doen online genietend. Maar ik heb nog niet alles en ze komen nog niet dus ik zou met man misschien een keer in de kringloop kunnen gaan kijken.
lientje69
22-08-2026 om 16:22
ToetieToover schreef op 22-08-2026 om 15:36:
Welkom in het topic, kittens! 🐈⬛ 🐈⬛ en twee, zo leuk dat je dat doet want dat vinden katten doorgaans erg prettig.
Ja dat is leuker voor ze als ik niet thuis ben. Nu ben ik héél véél thuis momenteel maar heb nog steeds een kleine hoop nog beter genoeg te worden om weer te werken. En dan is het fijn als ze met zijn tweeën zijn. Het zijn 2 zusjes.
Bailey26
22-08-2026 om 17:41
Ontzettend leuk Lientje. Ik verwacht dat ze je heel veel plezier gaan brengen.