Huis, tuin en keuken
LoveCats!
08-07-2021 om 13:10
Miauw - Onze katten
Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten.
lientje69
24-08-2026 om 11:27
Wat leuk oudmaarnognietkoud! Hij begint echt te wennen. En veel wassen , is toch niet slecht? Juist als ze zich niet meer verzorgen zou ik me zorgen maken.
Beterlaat2021!
24-08-2026 om 11:43
Als Pieter zich verveelt kan hij ooit ook nog online terecht.
Een kennis van mij heeft een hond die graag TV en tekenfilmpjes kijkt!
oudmaarnognietkoud
24-08-2026 om 12:09
lientje69 schreef op 24-08-2026 om 11:27:
Wat leuk oudmaarnognietkoud! Hij begint echt te wennen. En veel wassen , is toch niet slecht? Juist als ze zich niet meer verzorgen zou ik me zorgen maken.
In de loop van de jaren heb ik al veel katten gehad. In vergelijking vond ik hem erg veel wassen. Hij doet het goed op de nieuwe brokken en ik vind hem in het algemeen wat levendiger.
Wij kletsen heel wat af, Pieter is een kletskous. Gezellig hoor.
Grindelwald
24-08-2026 om 13:28
oudmaarnognietkoud schreef op 24-08-2026 om 12:09:
[..]
In de loop van de jaren heb ik al veel katten gehad. In vergelijking vond ik hem erg veel wassen. Hij doet het goed op de nieuwe brokken en ik vind hem in het algemeen wat levendiger.
Wij kletsen heel wat af, Pieter is een kletskous. Gezellig hoor.
Jouw volharding werpt nu zijn vruchten af. Pieter komt eindelijk uit zijn schulp. Zo fijn voor jullie!
Ambra
24-08-2026 om 13:48
Beterlaat2021! schreef op 24-08-2026 om 11:43:
Als Pieter zich verveelt kan hij ooit ook nog online terecht.
Een kennis van mij heeft een hond die graag TV en tekenfilmpjes kijkt!
Onze katten kijken cat TV op you tube.
Een favoriet filmpje met muizen duurt maar liefst 8 uur maar ook katten hebben schermtijd
BellatrixVanDetta
24-08-2026 om 14:04
Ik heb twee broertjes van 4 jaar oud, gekregen als kittens.
1 wildebras tuxedo en een rustige rooie.
De rooie heeft vanaf kittentijd regelmatig last van overgeven, voer en slijm, geen haarballen. De DA kan niks vinden en hij heeft al hypoallergeen voer, maar blijft dit toch elke week een paar keer doen. Eet en speelt daarna weer gewoon verder.
Herkennen jullie dit of weten julie wat ik nog kan doen? Hij klinkt altijd zo zielig...
Grindelwald
24-08-2026 om 14:15
BellatrixVanDetta schreef op 24-08-2026 om 14:04:
De rooie heeft vanaf kittentijd regelmatig last van overgeven, voer en slijm, geen haarballen. De DA kan niks vinden en hij heeft al hypoallergeen voer, maar blijft dit toch elke week een paar keer doen. Eet en speelt daarna weer gewoon verder.
Herkennen jullie dit of weten julie wat ik nog kan doen? Hij klinkt altijd zo zielig...
Onze kater spuugt veel vaker dan onze poes. Eten allebei hetzelfde. Geen idee waar het aan ligt. Verder is hij zo gezond als een vis. Hij ziet er goed uit, vacht glanst, goede eetlust. Drinkt goed.
BellatrixVanDetta
24-08-2026 om 15:19
Grindelwald schreef op 24-08-2026 om 14:15:
[..]
Onze kater spuugt veel vaker dan onze poes. Eten allebei hetzelfde. Geen idee waar het aan ligt. Verder is hij zo gezond als een vis. Hij ziet er goed uit, vacht glanst, goede eetlust. Drinkt goed.
Dat is bij die van ons dus ook zo. Dan maak ik me verder geen zorgen!
Ambra
24-08-2026 om 17:35
BellatrixVanDetta schreef op 24-08-2026 om 15:19:
[..]
Dat is bij die van ons dus ook zo. Dan maak ik me verder geen zorgen!
Hier ook hoor. Af en toe even kotsen en weer door. Graag nieuw eten vrouwtje..ik heb trek.
lientje69
24-08-2026 om 17:38
Ambra schreef op 24-08-2026 om 13:48:
[..]
Onze katten kijken cat TV op you tube.
Een favoriet filmpje met muizen duurt maar liefst 8 uur maar ook katten hebben schermtijd
Grapje???
Heb dat nog nooit met mijn katten gedaan.
lientje69
24-08-2026 om 17:39
Schrokt hij ook erg? Een van mijn logeerkittens had dat laatst. Maar die had zijn bakje dus echt leeggeschrokt.
ToetieToover
24-08-2026 om 17:53
Roodharigen zijn gevoelige types hè (ik kan het weten) en ik heb misschien nog een idee. Eén van mijn katten vroeger ging spugen van een lege maag. Er staan dus altijd brokjes sinds die kat. Ook al wilde hij wachten op zijn natvoer, dus dan kwam er soms alsnog een kotsmomentje. Kat is allang overleden maar deze gewoonte heb ik erin gehouden. Mijn huidige rooie eet de hele dag door kleine beetjes. Hij is ook degene die komt vertellen als het brokjesbakje leeg is. Voorheen kon hij dat door heel irritant het bakje op de vloer te laten stuiteren, maar nu heb ik een bakje met rubberen onderkant. Zijn nieuwe tactiek is mij laten struikelen als ik opsta maar niet richting de voerbak loop
Ambra
24-08-2026 om 18:38
lientje69 schreef op 24-08-2026 om 17:38:
[..]
![]()
Grapje???
Heb dat nog nooit met mijn katten gedaan.
Haha nee serieus.
Onze katten zijn binnenkatten, en kunnen soms hun energie niet lekker kwijt. Door cat tv aan te zetten gaan ze lekker los op het beeldscherm. We hebben de tv stevig tegen de muur aan staan want anders gaat hij om.
( Ben op zoek naar een filmpje maar laatst iets te goed opgeruimd toen mijn opslag vol was. Ik maak nog wel een keer een filmpje)
oudmaarnognietkoud
25-08-2026 om 09:59
Mijn vorige poes spuugde ook regelmatig. Zijn schrokte haar brokjes naar binnen. Voor haar had ik een voerpuzzel gekocht waardoor zij gedwongen was langzamer te eten. Ik weet niet of jouw kat ook schrokt?
BellatrixVanDetta
25-08-2026 om 13:46
ToetieToover schreef op 24-08-2026 om 17:53:
[..]
Roodharigen zijn gevoelige types hè (ik kan het weten) en ik heb misschien nog een idee. Eén van mijn katten vroeger ging spugen van een lege maag. Er staan dus altijd brokjes sinds die kat. Ook al wilde hij wachten op zijn natvoer, dus dan kwam er soms alsnog een kotsmomentje. Kat is allang overleden maar deze gewoonte heb ik erin gehouden. Mijn huidige rooie eet de hele dag door kleine beetjes. Hij is ook degene die komt vertellen als het brokjesbakje leeg is. Voorheen kon hij dat door heel irritant het bakje op de vloer te laten stuiteren, maar nu heb ik een bakje met rubberen onderkant. Zijn nieuwe tactiek is mij laten struikelen als ik opsta maar niet richting de voerbak loop
![]()
Kleine beetjes eten doet die van ons ook.
Bakjes voer zijn altijd beschikbaar, want ze eten alleen harde brokjes, natvoer lusten ze beide niet. Gelukkig drnken ze allebei voldoende. Maar mauwen om toch weer wat extra's daar zijn ze ook meester in!
@ Oudkoud en Lientje, schrokbakjes hebben we, zo'n voerpuzzel is nog wel een idee!