Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Mijn vriend wil dichterbij familie wonen

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij het dan voor je ziet.
Krijgen jullie nog een waarschuwing voordat je uit je huidige huis moet? Of is het echt van de ene op de andere dag?

thinkso

thinkso

15-02-2026 om 12:20 Topicstarter

Joszy schreef op 14-02-2026 om 16:15:

[..]

Hoe is het dan voor je vriend met zijn ouders? Zien die de kleinkinderen minder, wat als zij meer zorg nodig hebben? Het klinkt alsof jij vindt dat jouw band met jouw familie veel belangrijker is voor jullie gezin, dan de band van je vriend met zijn familie?

Daar heb je een punt... Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat inderdaad boven zijn behoeften heb gezet en dat is natuurlijk niet eerlijk. Dat besef ik me steeds meer. 

thinkso

thinkso

15-02-2026 om 12:21 Topicstarter

Anne1234! schreef op 14-02-2026 om 16:47:

Ik ben van de stad naar dorp van manlief verhuisd. Ik heb er nooit helemaal kunnen wennen maar voor man en kinderen is het heel erg fijn hier en ook het feit dat man's ouders hier dichtbij waren was heel erg fijn. Zij pasten regelmatig kort en adhoc op de kinderen terwijl de kinderen naar mijn ouders gingen om in het weekend te logeren. Met beide grootouders hebben ze een even goede band.
Nu zijn alledrie de kinderen bijna zelfstandig en gaan man en ik weer terug naar 'mijn' stad, lekker op omze oude dag veel faciliteiten in de buurt.

Wat fijn dat het de band met schoonouders zo goed heeft gedaan met je kinderen. En ook lekker om weer terug te gaan nu.

thinkso

thinkso

15-02-2026 om 12:23 Topicstarter

Roos57 schreef op 14-02-2026 om 17:01:

ik snap man steeds beter
Wat een negatief denkend gedoe van jou . Mag hoor maar is niet oplossingsgericht.

verhuizen kan prima als je zwanger bent . Ik leef nml nog.
Werk vinden? Geen idee . Ik ben vpk dus werk zat . Hoe zit dat bij jou ?
Wennen in het zuiden? Waarom niet ? Wat maakt dat jij nu denkt van niet ?

Fair enough. Het komt inderdaad best negatief over, dat besef komt nu ook steeds meer. Ik sta niet echt open voor verandering, daar heb ik moeite mee, altijd al gehad. Maargoed dat moet natuurlijk geen excuus zijn. Ik denk dat ik vooral bang ben voor het onbekende en daarmee haal ik doemscenario's in mijn hoofd die louter negatief zijn.

thinkso

thinkso

15-02-2026 om 12:24 Topicstarter

Dees! schreef op 14-02-2026 om 21:31:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij het dan voor je ziet.
Krijgen jullie nog een waarschuwing voordat je uit je huidige huis moet? Of is het echt van de ene op de andere dag?

We zullen dit wel ruim van tevoren horen. Maar stel dat je dit drie maanden van tevoren hoort, blijft het alsnog kortdag. Ik begrijp mijn vriend wel meer dat hij dat moment graag voor wil zijn. Je hebt veel meer eigen regie als je zelf besluit weg te gaan dan wanneer het een kwestie van moeten wordt. Ik heb voor die situatie dan ook geen passende oplossing. 

Anne1234! schreef op 14-02-2026 om 16:47:

Ik ben van de stad naar dorp van manlief verhuisd. Ik heb er nooit helemaal kunnen wennen maar voor man en kinderen is het heel erg fijn hier en ook het feit dat man's ouders hier dichtbij waren was heel erg fijn. Zij pasten regelmatig kort en adhoc op de kinderen terwijl de kinderen naar mijn ouders gingen om in het weekend te logeren. Met beide grootouders hebben ze een even goede band.
Nu zijn alledrie de kinderen bijna zelfstandig en gaan man en ik weer terug naar 'mijn' stad, lekker op omze oude dag veel faciliteiten in de buurt.

Hoe lang ben je weggeweest uit de stad? En ga je echt weer terug naar jouw stad? Of toch een andere? Mans pensioen komt dichterbij, en dan wil ik hier ook wel graag weg. Alleen vraag ik me wel af waarheen, want wat is er nog na dik jaar om terug te gaan.

Grootouders in de buurt hebbn wij jammer genoeg nooit gehad.

Overigens is dit tijdstip voor TO misschien wel een lakmoesproef of ze ooit kan wennen in het Zuiden 

kenfan schreef op 15-02-2026 om 23:58:

[..]

Hoe lang ben je weggeweest uit de stad? En ga je echt weer terug naar jouw stad? Of toch een andere? Mans pensioen komt dichterbij, en dan wil ik hier ook wel graag weg. Alleen vraag ik me wel af waarheen, want wat is er nog na dik jaar om terug te gaan.

Grootouders in de buurt hebbn wij jammer genoeg nooit gehad.

Overigens is dit tijdstip voor TO misschien wel een lakmoesproef of ze ooit kan wennen in het Zuiden

Wat is er nog om naar terug te gaan… Terug bestaat niet, is mijn ervaring. Overal gaat de tijd door en zijn er veranderingen. Zelf sta je inmiddels ook anders in het leven. 
Succes Kenfan! Plannen maken is mooi. Wie weet hoe verrassend ze uitpakken.

Lastige situatie zeg.  Vooral ook doordat je weet dat je niet onbeperkt in dit huis kunt blijven. Dan moet je toch wel iets natuurlijk. Anders zou ik je groot gelijk geven dat je nu niet wil verhuizen tijdens je zwangerschap. Maar nu zou ik ook niet weten wat de oplossing is. 

Tjilp schreef op 16-02-2026 om 08:21:

[..]

Wat is er nog om naar terug te gaan… Terug bestaat niet, is mijn ervaring. Overal gaat de tijd door en zijn er veranderingen. Zelf sta je inmiddels ook anders in het leven.
Succes Kenfan! Plannen maken is mooi. Wie weet hoe verrassend ze uitpakken.

Vroeger bestaat niet meer, dat   realiseer ik me ook. "Wat dan wel" is het dilemma van de ontheemde migrant. Daarvoor hoef je niet eens naar het buitenland  te verhuizen.

Ik lees net op nu.nl dat Kerkrade de goedkoopste gemeente va Nederland is. Dat is misschien zowel betaalbaar kopen als in de buurt van de familie van je partner?

madee schreef op 17-02-2026 om 11:34:

Ik lees net op nu.nl dat Kerkrade de goedkoopste gemeente va Nederland is. Dat is misschien zowel betaalbaar kopen als in de buurt van de familie van je partner?

Logisch.. veel limburgers willen daar niet eens dood gevonden worden.. er is ook een reden waarom die huizen zo goedkoop zijn he? 

thinkso schreef op 15-02-2026 om 12:24:

[..]

We zullen dit wel ruim van tevoren horen. Maar stel dat je dit drie maanden van tevoren hoort, blijft het alsnog kortdag. Ik begrijp mijn vriend wel meer dat hij dat moment graag voor wil zijn. Je hebt veel meer eigen regie als je zelf besluit weg te gaan dan wanneer het een kwestie van moeten wordt. Ik heb voor die situatie dan ook geen passende oplossing.

Maar waar wil je zelf dan wonen? Als het in de buurt niet betaalbaar is?

Milala schreef op 17-02-2026 om 11:37:

[..]

Logisch.. veel limburgers willen daar niet eens dood gevonden worden.. er is ook een reden waarom die huizen zo goedkoop zijn he?

Ik ken het daar totaal niet…wat is daar aan de hand?

thinkso

thinkso

17-02-2026 om 16:15 Topicstarter

Miepjecody schreef op 17-02-2026 om 11:42:

[..]

Maar waar wil je zelf dan wonen? Als het in de buurt niet betaalbaar is?

Dat weet ik dus zelf ook niet goed. Ik loop hierin vast eigenlijk. En ik zit nu dus in de wachtstand "misschien wordt de markt nog beter en lukt het ons wel" maar in de jaren dat ik dat dacht, is het alleen maar krapper geworden.

thinkso

thinkso

17-02-2026 om 16:15 Topicstarter

Hoe zouden jullie dit doen? Stel dat jullie in mijn schoenen zouden staan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.