Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Regendans

Auwereel

Auwereel

12-08-2026 om 12:47 Topicstarter

Alles komt in Noorwegen terecht, kennelijk:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/08/11/noorwegen-nat/

Ook niet eerlijk. Mijn gras is nog vrij groen, maar ik heb het ook al vier weken niet gemaaid, gegroeid is het ook niet echt. Ik ga pas maaien als het serieus geregend heeft denk ik. Kan Noorwegen niet wat doorsturen?

Auwereel

Auwereel

13-08-2026 om 20:41 Topicstarter

Dat zouden ze met plezier willen doen, maar er schijnt een jetstream tussen te zitten die het tegenhoudt. Normaal ligt deze jetstream zuidelijker zodat de regen eerlijker verdeeld wordt.

Ik ben 1x in Noorwegen geweest en toen had ik ook de hele vakantie regen.  En de weken ervoor en erna was het er toen natuurlijk wel lekker vakantieweer 🙄
En voor onze vrije dagen volgende week binnen NL wordt ook regen voorspeld volgens mij. Ik snap best dat de natuur regen nodig heeft, maar voor mij komt de timing weer best vervelend uit, vrees ik.  

Het regent hier!!!

Hier regen gehad! Flinke buien. Blij mee! 

Auwereel

Auwereel

15-08-2026 om 08:23 Topicstarter

Op mijn vakantie-adrea ook! Voor alle zekerheid draai ik nog wat pirouettes voor thuis.

Nichtje rende enthousiast van zithoek (te hoog raam) naar keuken om de regen te kunnen zien en deed binnen en buiten een regendansje. Gelukkig voor de sandalen kon er nog niet in plassen gestampt worden.

Helaas hier nog steeds geen regen…..

Hier ook geen regen en daar ben ik blij om. De zon schijnt en ik zit de hele middag al lekker buiten. Het is hier 25 graden.

hier wel iets regen gevallen, maar nog steeds niet genoeg tegen de droogte

Auwereel

Auwereel

16-08-2026 om 17:33 Topicstarter

Ik wil niet weten hoeveel en hoelang het moet regenen om de droogte weer op te heffen...

hier geeft ie vannacht regen op. Dat zou fijn zijn

Ik had net de was van de lijn, tuinkussens in de schuur en parasol ingeklapt en de hoes erom, vielen er een paar druppels! Morgenochtend regent het hier wrs. Ik werk op kantoor morgen, heb mijn regenbroek alvast opgezocht. 

Heeft nu iedereen regen (gehad)?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.