Huis, tuin en keuken
Tango
10-04-2026 om 18:49
Waarom rijden mensen in grote auto's
Het valt me op dat steeds meer mensen in grote, vaak elektrische, auto's rijden. En dan niet alleen gezinnen maar ook oudere mensen die er vaak ook niet mee kunnen parkeren etc.
Zelf rijd ik een Renault Twingo, zou niet anders willen dan een kleine auto. Maar ben dus benieuwd waarom mensen er wel voor kiezen.
Wieder
10-04-2026 om 20:09
Omdat onze auto een tweepaards trailer moet kunnen trekken. Zelf heb ik een kleine auto, een Renault Clio, hybride, zou niet anders willen. Mijn dochter heeft een Fiat 500, die vind ik te klein, da's een koekblik op de snelweg.
Mijn vorige auto was een Twingo en het zal je verbazen Marty, wat je daarin vervoerd krijgt! Alles kan helemaal plat in dat ding en dan heb je echt veel ruimte. Ik vond het een fijne auto toen we gingen verhuizen of om nasr de stort te rijden ofzo. Wat ik daarin kon verstouwen, dat lukt me niet in mijn Clio die toch echt een slagje groter is
Loeki72
10-04-2026 om 20:22
Ik denk dat auto’s zoals die vreselijk RAM compensatie zijn voor een lage eigenwaarde/kleine pik.
Je ziet ze helaas veel in de stad waar ze 2 parkeerplekken innemen.
Tijd voor een extra aso-toeslag voor dit soort auto’s wat mij betreft.
En op mijn werk zie ik veel zwaardere letsels bij aanrijdingen doordat ze hoger zijn en daarmee juist kwetsbare organen raken.
MMcGonagall
10-04-2026 om 20:27
Ik moet altijd lachen om mensen met Tesla’s. Die hebben geen auto, maar rijden een Tesla. Let maar eens op 9/10 zegt ‘ik ben met de Tesla’ of iets in die trant. Mijn bonuskleinzoon heeft vijf grootouders met een auto en opa K heeft een Tesla. Het kind is net 3 en heeft dat nu al door 
Dat gezegd hebbende, ik rijd een kleine auto omdat een grotere duurder was dan ik wilde besteden. Met een heel groot budget zou ik best een grote Jeep willen of een Hyundai Ionic 6. Dat is makkelijk met spullen mee, veiliger en asociale Audi- en BMW-rijders behandelen je fatsoenlijker in het verkeer.
Tuinfluiter
10-04-2026 om 20:38
Lengte, vooral de beenlengte van man is bepalend voor de afmeting van onze auto. In een kleine auto past hij nu eenmaal niet. We hebben een ouderwets laag model want tijdens proefritten kreeg ik een onprettig gevoel in maag en hoofd in modelen met hoge instap. Gelukkig zijn we beide nog fit en soepel en stappen we makkelijk in en uit.
We hebben een stationcar omdat we daar onze golftassen en trolleys makkelijk in kunnen vervoeren.
HumpieDumpie
10-04-2026 om 21:33
Wij hebben een grote auto, omdat man en ik beide lang zijn, we er met hele gezin in passen en ook nog voldoende ruimte hebben om alles mee te nemen op kampeervakantie. Ook rijd ik met de gezinsauto veel op de snelweg naar mijn werk en grote auto’s zijn vaak gewoon veiliger.
Fiorah
10-04-2026 om 22:05
Comfortabel! Ik heb geen Grote auto als in een grote SUV ofzo, maar wel een station. Iets kleiner (type Golf/Polo) had van mij ook gemogen maar past niet met de hond. Maar ik wil liever niet in een Volkswagen Up ofzo. Dan voel ik me toch te veel mijn eigen kreukelzone.
NightNurse
10-04-2026 om 22:25
Met drie puberzoons en regelmatig een half voetbalelftal in de auto, is een zevenzits gewoon makkelijk en comfortabel.
Die van ons is niet nieuw, niet hip, wel ruim en betrouwbaar.
Tjilp
10-04-2026 om 22:48
Je hebt grote auto’s en grote auto’s. Kijk maar op de parkeerplaats, het is anders dan 20 jaar terug. De toenemende breedte is knap vervelend in de verkeerspraktijk. Mensen vinden het waarschijnlijk mooi of leuk en ze hebben het geld ervoor over. En de hogere wegenbelasting.
Wij hebben geen grote auto, nergens voor nodig (qua hobby’s, kamperen, honden of kindertal) en ik voel me niet per definitie onveilig in onze hybride Toyota.
LazyCat
10-04-2026 om 23:51
Ik heb een klein autootje, want dat vind ik vele malen makkelijker in de bebouwde kom en met parkeren in de stad enzo.
Mijn man heeft wel een grote auto. Hij is zelf lang en we hebben vaak grote spullen te vervoeren, dus dan is een grote auto wel praktisch. Verder is het niet om iets te bewijzen of compenseren 
Poezenmeisje
11-04-2026 om 01:13
Een Dacia Lodgy kun je bepaald geen statussymbool noemen, maar de laadruimte is fenomenaal. Het is eigenlijk een zevenzitter, maar de achterste stoelen staan op zolder.
Kampeerspullen voor drie personen, waaronder een familietent, een kleine tent en een grote partytent met zijluifels.
Alles past achterin, we hoeven geen dakkoffer meer te gebruiken. Als je aan deze ruimte niet genoeg hebt, word je door de heren van TopGear aangeraden om dan maar je vrachtwagenrijbewijs te halen.
https://topgear.nl/autotest/dacia-lodgy-1-2-tce-115-test-drives/