Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Fleurtje_5 schreef op 14-01-2026 om 19:13:

537.jpg?options=width=1440

Een huisje op Marken. Oocccch wat leuk. Voor € 550.000 k.k. Huisje met 4 slaapkamers

https://www.funda.nl/detail/koop/marken/huis-buurt-iv-21/89650090/

502.jpg?options=width=1440

Prachtig uitzicht ook.
En toen zag ik de binnenkant van dit huisje

509.jpg?options=width=1440

514.jpg?options=width=1440

493.jpg?options=width=1440

Oeps!!!

En toch A+++ dus wat dat betreft is echt alleen de binnenkant aan onderhoud toe. Ik was benieuwd naar het bouwjaar, daar staat 2026?

Edit: staat het huis in een overstromingsgebied dat ze een buitentrap naar de 1e verdieping hebben gemaakt?

Dat A+++ is niet in de huidige staat. Er ligt een bouwplan klaar:

"Bijna energie neutraal bouwen in historische stijl, direct achter de haven van Marken en met uitzicht op de landerijen en het water? Voor de oude smederij aan Buurt IV-21 ligt het bouwplan al klaar! Het pand ligt op een unieke plek op Marken, met fenomenale uitzichten over de haven, de Gouwzee, het Markermeer, de landerijen én de skyline van Amsterdam. Je woont hier heerlijk rustig, maar toch op korte afstand van de stad.

In het geval van de oude smederij is nieuwbouw goedkoper dan renoveren. Daarvoor ligt er een bouwplan te wachten op uitvoering, dus al het voorwerk is al gedaan! Een unieke kans, omdat je hierdoor de indeling van het pand nog helemaal zelf kunt bepalen. De grond biedt, naast het huis conform het bouwplan, ruimte voor 2/3 parkeerplaatsen op eigen terrein en een eigen garage.:

Ik begrijp het niet. Koop je nou voor 5 en een halve ton alleen een kavel met een te slopen huis en een tekening voor een nieuwbouwhuis? Dat lijkt me aan de prijs. Of koop je voor 5 en een halve ton dat nieuwe huis? Dat lijkt me dan weer erg goedkoop..

Auwereel schreef op 14-01-2026 om 19:26:

[..]

Oeps!!!

En toch A+++ dus wat dat betreft is echt alleen de binnenkant aan onderhoud toe. Ik was benieuwd naar het bouwjaar, daar staat 2026?

Edit: staat het huis in een overstromingsgebied dat ze een buitentrap naar de 1e verdieping hebben gemaakt?

1,5 meter zegt de website

https://overstroomik.nl/nl/jouw-situatie

Auwereel schreef op 14-01-2026 om 19:26:

[..]

Oeps!!!

Het is een oude smederij. Dus waarschijnlijk onderin de smederij en een trap rechtstreeks naar de woning.

Zeespiegel schreef op 14-01-2026 om 22:45:

[..]

Het is een oude smederij. Dus waarschijnlijk onderin de smederij en een trap rechtstreeks naar de woning.

Aha, dat klinkt plausibel 

Schemerlampje schreef op 14-01-2026 om 19:50:

Dat A+++ is niet in de huidige staat. Er ligt een bouwplan klaar:

"Bijna energie neutraal bouwen in historische stijl, direct achter de haven van Marken en met uitzicht op de landerijen en het water? Voor de oude smederij aan Buurt IV-21 ligt het bouwplan al klaar! Het pand ligt op een unieke plek op Marken, met fenomenale uitzichten over de haven, de Gouwzee, het Markermeer, de landerijen én de skyline van Amsterdam. Je woont hier heerlijk rustig, maar toch op korte afstand van de stad.

In het geval van de oude smederij is nieuwbouw goedkoper dan renoveren. Daarvoor ligt er een bouwplan te wachten op uitvoering, dus al het voorwerk is al gedaan! Een unieke kans, omdat je hierdoor de indeling van het pand nog helemaal zelf kunt bepalen. De grond biedt, naast het huis conform het bouwplan, ruimte voor 2/3 parkeerplaatsen op eigen terrein en een eigen garage.:

Ach zo. 

Maar igg is dit huis (met prachtige ligging) nog lang geen kant en klaar nieuwbouwhuis met een A+++-status, maar wel met een vraagprijs van 550.000 KK. Het renoveren zal ook de nodige centen gaan kosten. Iemand heeft dat bouwplan vast laten maken en er aan willen beginnen. Dat is te zien op menige foto. Misschien dat ze door de bomen het bos niet meer zagen??

De villa die Gio Latooy nog geen 1,5 jaar geleden kocht staat weer te koop.
De vraagprijs is zo'n 3 ton hoger dan de aankoopprijs 

https://www.funda.nl/detail/koop/st-willebrord/huis-populierenstraat-35/89664610/

Tover-Feetje schreef op 16-01-2026 om 00:31:

De villa die Gio Latooy nog geen 1,5 jaar geleden kocht staat weer te koop.
De vraagprijs is zo'n 3 ton hoger dan de aankoopprijs

https://www.funda.nl/detail/koop/st-willebrord/huis-populierenstraat-35/89664610/

Hoe weet je wat de aankoopprijs was? De vraagprijs was destijds 2.295.000. Maar waarschijnlijk is er meer voor betaald. Misschien wel de huidige vraagprijs.

Fleurtje_5 schreef op 15-01-2026 om 13:21:

[..]

Ach zo.

Maar igg is dit huis (met prachtige ligging) nog lang geen kant en klaar nieuwbouwhuis met een A+++-status, maar wel met een vraagprijs van 550.000 KK. Het renoveren zal ook de nodige centen gaan kosten. Iemand heeft dat bouwplan vast laten maken en er aan willen beginnen. Dat is te zien op menige foto. Misschien dat ze door de bomen het bos niet meer zagen??

Wat je nu ziet is niet het nieuwbouwhuis, men stelt in de advertentietekst dat dit gesloopt moet worden en dat er een tekening voor een (wel op dit pand geïnspireerd) nieuw huis klaar ligt. Ik vrees dus echt dat je dat bedrag alleen voor een kavel met een te slopen huis erop moet betalen, maar ik vind het zo bizar veel geld dan…. Kavels zijn wellicht héél schaars in Marken?

Zo begrijp ik het althans, als er ‘nieuwbouw is goedkoper dan renoveren’ staat

Moosey schreef op 16-01-2026 om 09:10:

[..]

Wat je nu ziet is niet het nieuwbouwhuis, men stelt in de advertentietekst dat dit gesloopt moet worden en dat er een tekening voor een (wel op dit pand geïnspireerd) nieuw huis klaar ligt. Ik vrees dus echt dat je dat bedrag alleen voor een kavel met een te slopen huis erop moet betalen, maar ik vind het zo bizar veel geld dan…. Kavels zijn wellicht héél schaars in Marken?

Zo begrijp ik het althans, als er ‘nieuwbouw is goedkoper dan renoveren’ staat

Dat is idd bizar veel geld voor een huis dat gesloopt moet worden. Het afvoeren van puin  en het invoeren van bouwmateriaal zal misschien wel via een boot moeten gebeuren. En zal vast niet goedkoop zijn.

Marken, ik ben er ooit met schoolreisje geweest. Vandaar dat ik het een leuke plek vind.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.