Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Fam van vrienden van ons. 

Fleurtje_5 schreef op 24-01-2026 om 13:32:

[..]

338.jpg?options=width=1440

Dat ding waar AEG opstaat??

Afzuigkap 

Caroline80 schreef op 16-01-2026 om 08:01:

[..]

Hoe weet je wat de aankoopprijs was? De vraagprijs was destijds 2.295.000. Maar waarschijnlijk is er meer voor betaald. Misschien wel de huidige vraagprijs.

Ik ken de vorige eigenaar

Tover-Feetje schreef op 16-01-2026 om 00:31:

De villa die Gio Latooy nog geen 1,5 jaar geleden kocht staat weer te koop.
De vraagprijs is zo'n 3 ton hoger dan de aankoopprijs

https://www.funda.nl/detail/koop/st-willebrord/huis-populierenstraat-35/89664610/

"De tuin, echt een plek om even tot rust te komen" zegt de blonde dame. Ze heeft vast nog nooit in een tuin gewerkt. Of ze bedoeld ook echt ''even". Ik vind de tuin groot, en een groot zwembad, maar ik kan niet zeggen dat het verder een mooie tuin is. Voor feestjes te geven wel, maar verder vind ik het alleen maar een luxe onhandige tuin.

Op die video zie je roestplekken op het lagerliggende terras.

En wie gaat er met fatsoen gemakkelijk op zo'n bank zitten?

034.jpg?options=width=1440

Dorestad schreef op 24-01-2026 om 13:04:

https://www.funda.nl/detail/koop/mussel/huis-musselweg-69-a/89677664/

Een vrijstaande woning voor deze prijs.

Wel ook echt in de middle of nowhere. Er is nog net een supermarkt (die elke dag om 6 uur dicht is en niet op zondag open is), maar bijvoorbeeld een middelbare school is een eind weg. Net als eigenlijk alles. Dus ik snap die prijs wel. Het is ook geen heel groot huis qua woonoppervlak.

Fleurtje_5 schreef op 24-01-2026 om 17:47:

[..]

"De tuin, echt een plek om even tot rust te komen" zegt de blonde dame. Ze heeft vast nog nooit in een tuin gewerkt. Of ze bedoeld ook echt ''even". Ik vind de tuin groot, en een groot zwembad, maar ik kan niet zeggen dat het verder een mooie tuin is. Voor feestjes te geven wel, maar verder vind ik het alleen maar een luxe onhandige tuin.

Ik zou ook wel zo’n aquarium willen hebben (als iemand anders het onderhoud. Toch heb ik het gevoel dat die bank normaal gesproken andersom staat.

037.jpg?options=width=2160

Madamecannibale schreef op 24-01-2026 om 21:08:

[..]

Ik zou ook wel zo’n aquarium willen hebben (als iemand anders het onderhoud. Toch heb ik het gevoel dat die bank normaal gesproken andersom staat.

037.jpg?options=width=2160

😆

Fleurtje_5 schreef op 24-01-2026 om 17:47:

[..]

Op zo'n bank ga je lekker hangen, liggen en daarnaast het huis staat te koop... niet de bank. Ik hou wel van dit soort huizen, de tuin mag groener en de plek heel ergens anders...

Hier nog een sociale huurwoning die van top tot teen moet worden aangepakt....op de cv ketel na, die is van 2025. 
Bovenwoning 1934, 3 slaapkamers, 109m, energielabel C, bijdrage VVE € 175,- p maand. 
Vraagprijs staat vast € 445.000,-
Ik ken de woningen, vriendin woonde in deze straat, de isolatie en het onderhoud laat veel te wensen over. 

61781_2658403_large.jpg

61781_2658424_large.jpg

Appartement te koop: Broerdijk 58 6523 HB Nijmegen | Funda

Tja, jaren dertig woning op een populaire plek. Ik zou hem niet willen maar ik denk wel dat er behoorlijk animo voor is. 

BlairW schreef op 24-01-2026 om 17:48:

[..]

Wel ook echt in de middle of nowhere. Er is nog net een supermarkt (die elke dag om 6 uur dicht is en niet op zondag open is), maar bijvoorbeeld een middelbare school is een eind weg. Net als eigenlijk alles. Dus ik snap die prijs wel. Het is ook geen heel groot huis qua woonoppervlak.

Valt best mee, 5 min lopen naar de supermarkt. 
10 min fietsen en je bent in Musselkanaal, voor diverse supermarkten, huisartsen, Fisio.

20 min ,je bent in Emmen,

15 min ,centrum Stadskanaal 

15 min je bent in het Duitse Haren voor goedkope boodschappen.

Yumi schreef op 24-01-2026 om 23:18:

[..]

Op zo'n bank ga je lekker hangen, liggen en daarnaast het huis staat te koop... niet de bank. Ik hou wel van dit soort huizen, de tuin mag groener en de plek heel ergens anders...

Zeker waar. Maar voor diegene die er woont heeft wel zo'n bank. En die bank is zó groot. Als men dan visite krijgt gaat men vast niet met z'n allen liggen. Toch? 

En als je voorop de bank zit, heb je geen steun in je rug, want de rugleuning ligt een halve meter achter je. Of je moet helemaal naar achteren schuiven zodat je rug steun heeft, maar dan zit je misschien met je schoenen op de bank, en als je er vanaf wilt moet je schravelen of je laten rollen....vandaar dat ik schreef "wie gaat er met fatsoen gemakkelijk op zo'n bank zitten?"

Fleurtje_5 schreef op 25-01-2026 om 13:34:

[..]

Zeker waar. Maar voor diegene die er woont heeft wel zo'n bank. En die bank is zó groot. Als men dan visite krijgt gaat men vast niet met z'n allen liggen. Toch?

En als je voorop de bank zit, heb je geen steun in je rug, want de rugleuning ligt een halve meter achter je. Of je moet helemaal naar achteren schuiven zodat je rug steun heeft, maar dan zit je misschien met je schoenen op de bank, en als je er vanaf wilt moet je schravelen of je laten rollen....vandaar dat ik schreef "wie gaat er met fatsoen gemakkelijk op zo'n bank zitten?"

Schravelen, wat is dat? Ben jij misschien heel klein van lengte? Ik zit liever niet tegen een rugleuning aan, meestal zit ik op de grond. Ik heb een bank en stoelen voor vriendlief, de katten en bezoekers. Op zo’n bank zou ik heerlijk ik kleermakerszit kunnen verblijven en het kleed ziet er ook uitnodigend uit. Geen problemen met schravelen wat dan ook mag zijn, lange benenbezitter hier. Schoenen doe ik uit bij de voordeur. Zo zie je maar, gewoonten en mensen verschillen. 

ToetieToover schreef op 25-01-2026 om 14:04:

[..]

Schravelen, wat is dat? Ben jij misschien heel klein van lengte? Ik zit liever niet tegen een rugleuning aan, meestal zit ik op de grond. Ik heb een bank en stoelen voor vriendlief, de katten en bezoekers. Op zo’n bank zou ik heerlijk ik kleermakerszit kunnen verblijven en het kleed ziet er ook uitnodigend uit. Geen problemen met schravelen wat dan ook mag zijn, lange benenbezitter hier. Schoenen doe ik uit bij de voordeur. Zo zie je maar, gewoonten en mensen verschillen.

Schravelen (sjravele) is (Zuid-)Limburgs voor een beetje moeizaam vooruitkruipen. 

ToetieToover schreef op 25-01-2026 om 14:04:

[..]

Ik zal het proberen uit te leggen. Het woord Schravelen (sjravele) heeft meerdere betekenissen, maar bij deze bank bedoelde ik: 'onhandig voortbewegen' (eer je van die bank bent geschravelt) of irritant 'gesjravel' (geschuif).

Het kleed ziet er heel mooi uit. Ben ik met je eens.

Ik ben niet zo klein, vandaar dat ik een rugleuning belangrijk vind aan een bank. Schoenen en laarzen staan ook hier bij de deur. Liggen doe ik op bed. In kleermakerszit is niet zo heel gezond voor het kniegewricht. Maar dat heb ik als jonge meid ook vaak gedaan. In kleermakerszit zitten zou ik wel ongepast vinden als er bezoek is. Maar dat ligt aan mij. Ik vind iemand zittend op een rugleuning met voeten op de bank ook ongepast.

https://www.facebook.com/VeldekeVenlo/posts/schravelen-werkwoord-ongeveerbetekenisonrustig-woelen-onzeker-de-weg-zoekendit-w/1417807854984375/

Schravelen (werkwoord) – (ongeveer betekenis)(onrustig) woelen, onzeker de weg zoeken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.