Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Leuke badkamer. Voelt een beetje alsof je de gevangenis in komt. Geen ruimte en geen privacy.

172.jpg?options=width=2160

135.jpg?options=width=2160

https://www.funda.nl/detail/koop/amsterdam/appartement-onbekendegracht-5-h/80860169/

Luttjetrut schreef op 19-06-2026 om 10:41:

Leuke badkamer. Voelt een beetje alsof je de gevangenis in komt. Geen ruimte en geen privacy.

172.jpg?options=width=2160

135.jpg?options=width=2160

https://www.funda.nl/detail/koop/amsterdam/appartement-onbekendegracht-5-h/80860169/

Dat noemt de makelaar een efficiënte indeling, in de omschrijving Maar hetzelfde geldt voor de tuin... die naast geen ruimte of privacy een uitzicht heeft op rommel.

221.jpg?options=width=2160

126.jpg?options=width=2160

mut

mut

19-06-2026 om 15:05

Mooi ja maar wel energielabel G

Netherfield schreef op 19-06-2026 om 12:56:

https://www.funda.nl/detail/koop/tilburg/huis-tivolistraat-16/80862240/media/fotos

Erg mooi, alleen jammer dat je je tuin moet delen.

Sfeervol huis, instap klaar mogelijk is de tuin zo in te richten zodat je toch wat privacy hebt. Ken Tilburg niet maar het ligt centraal, ik vind de prijs laag, gezien de grote van de woning en de authentieke details.

Heel mooi! Wel verwarrend: op de plattegrond staat een trapje (toch?) ingetekend naar de voordeur, waaruit ik zou concluderen dat de linker van de drie voordeuren bij dit huis hoort. Maar op de tweede foto staat de middelste deur open. Ik vraag me ook af wat die lange grijze strook aan de rechterkant van de plattegrond is met de afkorting Ovk erin? Overkapping lijkt me logisch, maar of dit nou het linker of het midden deel van het pand is, een buiten heb je toch echt niet aan de zijkant… dus het zal wel iets anders zojn. Maar de gang van de buren ga je toch ook niet op je plattegrond zetten lijkt me. 

Moosey schreef op 19-06-2026 om 16:45:

Heel mooi! Wel verwarrend: op de plattegrond staat een trapje (toch?) ingetekend naar de voordeur, waaruit ik zou concluderen dat de linker van de drie voordeuren bij dit huis hoort. Maar op de tweede foto staat de middelste deur open. Ik vraag me ook af wat die lange grijze strook aan de rechterkant van de plattegrond is met de afkorting Ovk erin? Overkapping lijkt me logisch, maar of dit nou het linker of het midden deel van het pand is, een buiten heb je toch echt niet aan de zijkant… dus het zal wel iets anders zojn. Maar de gang van de buren ga je toch ook niet op je plattegrond zetten lijkt me.

De middelste deur is een lange overdekte “steeg” naar de achtertuin tussen beide huizen door. Ik neem aan dat die door beide huizen gebruikt wordt. De voordeur is inderdaad de linker van de 3 deuren.

Ohhh dank je, ik kon ook al geen logische manier bedenken waarop dit pand in drieën gedeeld zou zijn..

Dit huis staat al een aantal jaren te koop, het was oorspronkelijk een kerk en is prachtig. Ik vind de prijs hoog, omdat het alleen een dakterras heeft €1795.000,- De benedenstad is de leukste wijk van Nijmegen, het straatje erg mooi en ligt op een toeristische stadswandeling. Maar de makelaar is in zijn omschrijving niet helemaal eerlijk, want het centrum is gewoon hartstikke druk, ook dit straatje. Daarnaast heeft hij het over een parkeervergunning, die gaat verdwijnen. 

918.jpg?options=width=2160

891.jpg?options=width=2160

688.jpg?options=width=2160

Huis te koop: Begijnenstraat 20 6511 WP Nijmegen | Funda

Netherfield schreef op 19-06-2026 om 12:56:

https://www.funda.nl/detail/koop/tilburg/huis-tivolistraat-16/80862240/media/fotos

Erg mooi, alleen jammer dat je je tuin moet delen.

Als ik het zo zie is dat nu vooral een keuze van de bewoners. Want de tuin van dit huis staat wel apart ingetekend. Denk dat er gewoon een schutting tussen kan en je dan dus je eigen tuin hebt.

BlairW schreef op 05-07-2026 om 10:16:

[..]

Als ik het zo zie is dat nu vooral een keuze van de bewoners. Want de tuin van dit huis staat wel apart ingetekend. Denk dat er gewoon een schutting tussen kan en je dan dus je eigen tuin hebt.

Op de kadastrale kaart zie ik alleen het gebouw. Het stuk erachter heeft een ander nummer wat niet genoemd wordt in de tekst. Op streetview ziet het eruit als een stukje openbaar groen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-07-2026 om 21:44:

[..]

Op de kadastrale kaart zie ik alleen het gebouw. Het stuk erachter heeft een ander nummer wat niet genoemd wordt in de tekst. Op streetview ziet het eruit als een stukje openbaar groen.

Ik bedoel dat op de foto staat aangegeven wat de tuin is van dit betreffende huis. Daarop is het ingetekend. Neem aan dat dat de perceelsgrens aangeeft, anders zou je dat niet op de foto hoeven intekenen lijkt me. 

BlairW schreef op 06-07-2026 om 23:18:

[..]

Ik bedoel dat op de foto staat aangegeven wat de tuin is van dit betreffende huis. Daarop is het ingetekend. Neem aan dat dat de perceelsgrens aangeeft, anders zou je dat niet op de foto hoeven intekenen lijkt me.

Oh, sorry, ik zit bij het verkeerde huis te kijken. Dacht dat het over Nijmegen ging 

Yumi schreef op 05-07-2026 om 10:13:

Dit huis staat al een aantal jaren te koop, het was oorspronkelijk een kerk en is prachtig. Ik vind de prijs hoog, omdat het alleen een dakterras heeft €1795.000,- De benedenstad is de leukste wijk van Nijmegen, het straatje erg mooi en ligt op een toeristische stadswandeling. Maar de makelaar is in zijn omschrijving niet helemaal eerlijk, want het centrum is gewoon hartstikke druk, ook dit straatje. Daarnaast heeft hij het over een parkeervergunning, die gaat verdwijnen.

918.jpg?options=width=2160

891.jpg?options=width=2160

688.jpg?options=width=2160

Huis te koop: Begijnenstraat 20 6511 WP Nijmegen | Funda

Ik vind het pand mooi van de buitenkant. En ook van binnen zijn die grote ramen prachtig. Maar eigenlijk vind ik alle aankleding (meubels, keuken, badkamer) etc. helemaal niet mooi en ook niet passend bij het gebouw. De ramen en de schil van het gebouw voegen nog wel sfeer toe maar als je dat wegdenkt vind ik het heel sfeerloos en fantasieloos ingericht. De inrichting doet geen eer aan het pand.

Madamecannibale schreef op 07-07-2026 om 21:56:

[..]

Ik vind het pand mooi van de buitenkant. En ook van binnen zijn die grote ramen prachtig. Maar eigenlijk vind ik alle aankleding (meubels, keuken, badkamer) etc. helemaal niet mooi en ook niet passend bij het gebouw. De ramen en de schil van het gebouw voegen nog wel sfeer toe maar als je dat wegdenkt vind ik het heel sfeerloos en fantasieloos ingericht. De inrichting doet geen eer aan het pand.

Dat vind ik ook, maar die inrichting nemen ze mee  

Het pand is en blijft zoals ik al schreef prachtig. De hoge ramen, die slaapkamer met het ronde plafond, die details maken het tot een bijzondere woning.  

Voor mijn gevoel, is er wat decoratie toegevoegd om het op te fleuren, maar het zou me niet verbazen als ze er(deels) niet meer wonen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.