Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij moeilijk om weg te doen of te minimaliseren? Wat koop je altijd teveel?

Heb je graag een opgeruimd huis en ben je ook actief bezig met ontspullen? Maar waar kun je moeilijk afstand van doen? Wat koop je steeds opnieuw terwijl je er al genoeg van? Kortom wat is je zwakke plek in het minimaliseren? 😃

Ik heb nog veel boeken / spullen van een opleiding waar ik weinig mee gedaan heb. Lang gedacht dat ik dat nog wel zou gaan doen, maar inmiddels denk ik dat het niet meer gebeurt. Toch kan ik er moeilijk afscheid van nemen. Heb veel muziek gemaakt, verzamelde alle soorten bladmuziek, ook zo zonde om weg te doen, want misschien ooit...
Daarnaast de hobby kleding maken en breien. Heerlijk die leuke kinder jurkjes, maar de pubers dragen dat niet meer. Naaien doe ik dus ook amper meer, maar vele ritsen, band, boord, garen, enzovoort. 
Ik hik er tegen aan om alles uit te zoeken, maar kan er de puf nog niet voor vinden.

Dolfje schreef op 19-08-2026 om 21:16:

Broeken die niet lekker zitten heb ik pas zo'n 6 weggedaan. Ik had ze allemaal achterelkaar gepast en ik kreeg het er gewoon benauwd van zo niet lekker zaten ze.

Laatst ook gedaan die stugge broeken, weg ermee 

dubbel
Auditor schreef op 19-08-2026 om 04:07:

Kleding.
Laatst flink opgeruimd. 4 vuilniszakken vol naar de kledingcontainer. Een mens heeft geen 40 overhemden nodig. 20 kan ook.
Ook veel broeken, oude poloshirts en oude handdoeken weggegooid. Daar had ik ook teveel van. Van die kast-lijken die er al jaren liggen en die je niet gebruikt.

Ik probeer met kleding nu het “1 erin = 1 eruit” principe toe te passen. Hoop dat het gaat lukken.

Met auto’s lukt dat nog niet. Heb er nu 5.
Staat er wel 1 te koop
.

Gewoon naar de kringloop brengen, dan ben je er vanaf en het bespaart heel veel ruimte! Dan hoef je je de komende tijd wat minder druk te maken om teveel kleding. 😉

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

20-08-2026 om 15:39 Topicstarter

Ik blijf vooral kopen als ik net niet de heilige graal heb gevonden. Het gevoel dat het beter kan. 
Waardoor je dus teveel “
net niet” spullen hebt. Als ik echt helemaal tevreden ben in een categorie dan heb ik rust😄

Hier eigenlijk niets teveel. Ik word enorm onrustig van een vol huis en van spullen die ik niet gebruik. Dus alles hier is overzichtelijk. Al mijn kleding draag ik, vind ik iets echt niet meer mooi of toch een miskoop gedaan dan verkoop ik het via vinted of naar de kringloop. Maar ook met het oog op het milieu heb ik niet heel veel kleding.

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

20-08-2026 om 19:18 Topicstarter

Mika2024 schreef op 20-08-2026 om 16:10:

Hier eigenlijk niets teveel. Ik word enorm onrustig van een vol huis en van spullen die ik niet gebruik. Dus alles hier is overzichtelijk. Al mijn kleding draag ik, vind ik iets echt niet meer mooi of toch een miskoop gedaan dan verkoop ik het via vinted of naar de kringloop. Maar ook met het oog op het milieu heb ik niet heel veel kleding.

Dat is mijn droom. Het gaat de goeie kant op hier maar kan nog beter. 

Evaluna schreef op 19-08-2026 om 21:59:

Heb veel muziek gemaakt, verzamelde alle soorten bladmuziek, ook zo zonde om weg te doen, want misschien ooit...

Ik heb nav een item op de radio mijn fluit gedoneerd aan het Leerorkest. Gratis opsturen en indien nodig wordt het instrument opgeknapt. Vervolgens gaat het gratis naar een kind.Dat vond ik wel een goed doel. 

Na járen beugelen op volwassen leeftijd staan mijn tanden anders en ik kreeg er geen goed geluid meer uit. Na 35 jaar geen les meer hebben gehad was ik ook veel vergeten dus fluit opgepoetst, ingepakt en opgestuurd. Omdat het een goed doel is deed het wat minder pijn.

Alle muziek is naar de zus van een kennis gegaan die er uitermate gelukkig mee was.

Fenyw schreef op 20-08-2026 om 19:30:

[..]

Ik heb nav een item op de radio mijn fluit gedoneerd aan het Leerorkest. Gratis opsturen en indien nodig wordt het instrument opgeknapt. Vervolgens gaat het gratis naar een kind.Dat vond ik wel een goed doel.

Na járen beugelen op volwassen leeftijd staan mijn tanden anders en ik kreeg er geen goed geluid meer uit. Na 35 jaar geen les meer hebben gehad was ik ook veel vergeten dus fluit opgepoetst, ingepakt en opgestuurd. Omdat het een goed doel is deed het wat minder pijn.

Alle muziek is naar de zus van een kennis gegaan die er uitermate gelukkig mee was.

Zouden ze ook een klarinet willen hebben? Ik heb al eens een poging gedaan om die weg te doen voor het goede doel, maar de stichting die ik daarvoor had gevonden, reageerde niet op mijn mail 

Auwereel schreef op 20-08-2026 om 19:37:

[..]

Zouden ze ook een klarinet willen hebben? Ik heb al eens een poging gedaan om die weg te doen voor het goede doel, maar de stichting die ik daarvoor had gevonden, reageerde niet op mijn mail

ja, dat willen ze: 

Welke instrumenten hebben wij nodig? - Leerorkest

Ik ga morgen gelijk het stof van de klarinetkoffer blazen en kijken of de klarinet er nog in redelijke staat in zit! Ik had al een paar jaar terug toestemming van dochter om 'm weg te geven, maar omdat-ie ook niet met haar is meeverhuisd naar Nieuw Zeeland, weet ik zeker dat ze 'm niet meer wil bespelen.

Kampeerspullen (kwam 4 zakken haringen tegen vandaag), kerstspullen, gereedschap en hobby-spullen van hobby's die ik vast ooit weer eens wil oppakken… 

Ik heb inderdaad weleens een fluit op Marktplaats gezet en die werd gekocht door iemand bezig was zich te ontwikkelen als reparateur. 
Nog weleens wat verkocht, ging ook naar een goed doel uiteindelijk. Op zolder in boxen kan blad muziek ook nog worden opgeborgen, maar dan wel sorteren en ruimte maken op zolder. Als ik de energie  heb begin ik eraan.

Tijgeroog schreef op 20-08-2026 om 09:13:

[..]

Gewoon naar de kringloop brengen, dan ben je er vanaf en het bespaart heel veel ruimte! Dan hoef je je de komende tijd wat minder druk te maken om teveel kleding. 😉

Ik kan nieuwe kleding moeilijk op de oprit zetten. En auto’s passen niet in mijn kledingkast.

Dolfje schreef op 16-08-2026 om 20:43:

Ik heb veel te veel zomerkleding. En dan niet fatsoenlijke waar ik mee over straat of naar werk kan maar korte broekjes en hemdjes voor op vakantie.
Ga de komende vakantie echt wat dingen voor het laatst meenemen.

Helemaal herkenbaar. De winkels hangen iedere keer vol met leuke dingetjes voor die paar weken per jaar dat het boven de 20 graden komt.

Als ik iedere warme dag 2 verschillende outfits schoon aan zou doen, zou ik er waarschijnlijk eind van de zomer nog niet doorheen zijn.

Winterkleren kan ik soms jaren geen leuke vinden, in de mode van dat moment. Maar zomerkleding juist te makkelijk helaas.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.