Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Marty1984
29-09-2025 om 20:11
Schoondochter schreef op 29-09-2025 om 20:05:
[..]
Het kan soms ingewikkeld zijn om als volwassene terug te kijken op de keuzes die je ouders maakten. En ook verdrietig
.
Als kind vond ik het onzin dat mijn ouders geen commerciële tv in huis wilden. Bijna al mijn klasgenoten hadden het wel al.
35 jaar later blijk ik toch echt niet zo gigantisch veel gemist te hebben.
Commerciële tv stond hier in België op dat moment ook nog in zijn kinderschoenen.
MMcGonagall
29-09-2025 om 20:18
Dolfje schreef op 29-09-2025 om 19:56:
Ik ben 51 en wij hadden eerst nog wel zwart wit tv. Dat soort dingen konden mijn ouders geen geld aan uitgeven.
We leefden van de bijstand. Wel sigaretten uiteraard was daar altijd wel geld voor. En achteraf gezien vind ik het raar, om maar ff on topic te blijven, dat daar dan wel geld voor was maar voor lekkere koekjes of fatsoenlijke pindakaas niet.
( Of nieuwe kleding etc)
Mijn vader werkte wel maar het halve huishoudbudget ging op aan drank. De andere helft aan sigaretten, maar er was wel altijd genoeg te eten in huis. De laatste twee weken van de maand liet mijn moeder dan wel de boodschappen ‘opschrijven’ door de SRV-man of ze leverde lege kratten bier in voor het statiegeld.
Dolfje
29-09-2025 om 20:30
Ja boodschappen opschrijven bij de melkboer en buurtwinkel herken ik ook.
Peaches
29-09-2025 om 22:06
Ik ben 40 en kan me geen zwart/wit televisie herinneren. Volgens mij had de tv ook een afstandsbediening. Ik weet nog wel dat ik de enige was die snapte hoe je de zenders moest instellen, vooral van de videorecorder. En de frequenties veranderden zo af en toe, dus dan werd ik er weer bij geroepen ![]()
Jujubee
30-09-2025 om 08:21
SuzyQFive schreef op 28-09-2025 om 17:45:
[..]
Ik zie dat ook wel eens maar als ik achterop kom dan bel ik even en haal echt alleen in als het kan.
Hier in de wijk is het dan vaak dat die kinderen stiekem toch op het fietspad gaan want dat fietst zo lekker terwijl ze van ouders alleen in het woonerg mogen fietsen (deden wij zelf ook 😇), mijn kinderen deden het en zie het buurkinderen ook doen).
Nou ja, ik moest er wel langs want ze gingen op slakkentempo en ik wilde naar huis. Bellen was in eerste instantie niet nodig want ze reden gewoon rechts totdat meneertje ineens uitweek naar links en bijna tegen mij aan zat. Maar dat is dus echt een mega druk fietspad, zeker op zaterdag. Het stikt er van de colonnes wielrenners, oudjes op E-bikes, wandelaars, etc. Geen plek om drie kleuters zonder begeleiding los te laten spelen met fietsen in mijn ogen. Ze zullen daar wel wonen ja, maar achter hun huizen stikt het van de speelpleintjes, veel veiliger lijkt me.
Ik vind het sowieso doodeng altijd, die turfjes op de fiets naar school met pa en ma van een jaar of vier/vijf. In het buitenland snappen mensen vaak niet dat we hier zulke kleintjes overal naar toe laten fietsen.
Wat ik ook raar vind is dat mensen op datzelfde drukke fietspad gaan wandelen met zijn vieren naast elkaar zodat je er niet tussendoor kan op de fiets. En dan bel je en dan kijken ze je beledigd aan ook nog.
Of mensen die daar lopen met loslopende honden, die kan ik soms ook maar net ontwijken. Mijn hond mag daar echt niet los, die schrikt vaak van Fatbikes en dan schiet hij weg.
Over die TV's: ik ben 38 en wij hadden gewoon een kleurentv thuis. Wel klein en volgens mij ook met drukknoppen in het begin. Zwart/wit is van voor mijn tijd. Dat had mijn moeder in huis.
Brachiosaurus
30-09-2025 om 12:52
Gender reveals haha nav het topic van een andere forummer. Ik blijf het een vreemd concept vinden. Het maakt mij gaan fluit uit wat voor geslacht je baby heeft, en ik vind het echt zeer raar dat mensen dan gaan staan huilen of boos worden bij het "verkeerde" geslacht.
OP youtube zag ik laatst een filmpje over gender reveals gone wrong, hele bosbranden en zelfs iemand die zijn schoonmoeder per ongeluk om legde met zijn zelf gemaakte pijpbom.
Bizar!
Jujubee
30-09-2025 om 12:57
Nou inderdaad, wat een hysterisch gedoe. Maar ja ik heb dan ook niks met baby's dus ik snap de hype van baren en dat willen delen met de hele wereld uberhaubt niet. Ik vond mijn neefje zijn geboorte bijzonder en ik ben gek op hem maar hij is het enige kind waar ik toen hij een baby was voor smolt. Een random baby in een wagentje heb ik niks mee en laat mij volkomen koud.
Is er ook een woord voor dit soort moeders? Zoiets als Bridezilla's maar dan met moeders? ![]()
madee
30-09-2025 om 12:59
Jujubee schreef op 30-09-2025 om 12:57:
Nou inderdaad, wat een hysterisch gedoe. Maar ja ik heb dan ook niks met baby's dus ik snap de hype van baren en dat willen delen met de hele wereld uberhaubt niet. Ik vond mijn neefje zijn geboorte bijzonder en ik ben gek op hem maar hij is het enige kind waar ik toen hij een baby was voor smolt. Een random baby in een wagentje heb ik niks mee en laat mij volkomen koud.
Is er ook een woord voor dit soort moeders? Zoiets als Bridezilla's maar dan met moeders?
Momzilla?
Jujubee
30-09-2025 om 13:01
Haha, ja goeie! Momzilla.
Het verbaasd me ook eigenlijk wel, zo'n feestje. Juist in deze tijd waarin kinderen zo gender neutraal opgevoed moeten worden zou het geslacht er toch niet toe moeten doen?
Herfstappeltaart
30-09-2025 om 13:02
Op Pinterest komen nu en dan plaatjes/foto's voorbij van interieurs waaronder de mededeling: door AI aangepast. Waarom is dat?
Broadway
30-09-2025 om 13:04
Jujubee schreef op 30-09-2025 om 12:57:
Is er ook een woord voor dit soort moeders? Zoiets als Bridezilla's maar dan met moeders?
mijn hoofd ziet ook alleen moeders die deze ongein bedenken. ik zie niet veel vaders dit bedenken of om een andere reden doen dan om hun vrouw blij te maken
Broadway
30-09-2025 om 13:06
Jujubee schreef op 30-09-2025 om 13:01:
Haha, ja goeie! Momzilla.
Het verbaasd me ook eigenlijk wel, zo'n feestje. Juist in deze tijd waarin kinderen zo gender neutraal opgevoed moeten worden zou het geslacht er toch niet toe moeten doen?
kinderen worden helemaal niet genderneutraal opgevoed joh. een klein groepje dat zich heel goed laat horen, maar verder niet hoor. minder rolbevestigend dan vroeger waarschijnlijk wel (en maar goed ook!), maar uiteindelijk zijn bij een geboorte de tuinen gewoon blauw of roze, hangen de winkels vol met balletrokjes en supermanpakjes en is de enige reden dat steeds meer meiden voetballen het succes van het vrouwenvoetbal. net als dat veel meiden gaan handballen.
Broadway
30-09-2025 om 13:07
Herfstappeltaart schreef op 30-09-2025 om 13:02:
Op Pinterest komen nu en dan plaatjes/foto's voorbij van interieurs waaronder de mededeling: door AI aangepast. Waarom is dat?
om de zooi te verbloemen ofzo? ik ken het niet dus geen idee
madee
30-09-2025 om 13:13
Herfstappeltaart schreef op 30-09-2025 om 13:02:
Om claims te voorkomen wegens teleurgesteld in kleur/sfeer e.d.?
.