Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Jujubee schreef op 30-09-2025 om 12:57:

Nou inderdaad, wat een hysterisch gedoe. Maar ja ik heb dan ook niks met baby's dus ik snap de hype van baren en dat willen delen met de hele wereld uberhaubt niet. Ik vond mijn neefje zijn geboorte bijzonder en ik ben gek op hem maar hij is het enige kind waar ik toen hij een baby was voor smolt. Een random baby in een wagentje heb ik niks mee en laat mij volkomen koud.

Is er ook een woord voor dit soort moeders? Zoiets als Bridezilla's maar dan met moeders?

Mij interesseert het ook echt geen bal. Ik heb nu een aantal zwangere collega’s waarvan 1 ook veel in de team app zoals echo foto’s enzo. Hou op. Leuk voor jou maar het boeit me echt niet. 

Herfstappeltaart schreef op 30-09-2025 om 13:02:

Op Pinterest komen nu en dan plaatjes/foto's voorbij van interieurs waaronder de mededeling: door AI aangepast. Waarom is dat?

Het staat geloof ik in de voorwaarden van sommige apps, dat gebruikers het moeten melden als een plaatje door AI is gemaakt of bewerkt. Dus staat het erbij. 

Of bedoel je: waarom worden interieurs door AI aangepast? Omdat dat makkelijker is dan exact de juiste belichting vinden om (bijvoorbeeld) op een herfstige dag met de regendruppels op de ramen die cosy gloed van een vuurtje en koperkleurige bladeren te vangen. Geef AI een opdracht en het is zo gepiept. 

Ginevra schreef op 30-09-2025 om 15:24:

[..]

Het staat geloof ik in de voorwaarden van sommige apps, dat gebruikers het moeten melden als een plaatje door AI is gemaakt of bewerkt. Dus staat het erbij.

Of bedoel je: waarom worden interieurs door AI aangepast? Omdat dat makkelijker is dan exact de juiste belichting vinden om (bijvoorbeeld) op een herfstige dag met de regendruppels op de ramen die cosy gloed van een vuurtje en koperkleurige bladeren te vangen. Geef AI een opdracht en het is zo gepiept.

Ja dat laatste bedoelde ik eigenlijk. Dankjewel, dat zal het zijn inderdaad.

het zal ongetwijfeld allang bestaan, maar ik liep net in de winkel en zag een schap met knabbelspek. Ik vind het maar een vreemde naam en het bezorgt me ook rillingen om de naam alleen al.

Broodjebrie schreef op 30-09-2025 om 15:47:

het zal ongetwijfeld allang bestaan, maar ik liep net in de winkel en zag een schap met knabbelspek. Ik vind het maar een vreemde naam en het bezorgt me ook rillingen om de naam alleen al.

Ik vind dat ook en vind het er ook niet lekker uit zien.

Dolfje schreef op 30-09-2025 om 15:54:

[..]

Ik vind dat ook en vind het er ook niet lekker uit zien.

Ja wij lijken gewoon teveel op elkaar   

Sowieso het woord knabbelen... ik krijg daar echt een error van. 

Knabbelen valt in dezelfde categorie als smeersel en lik ( als zijnde een lik pesto) vind ik.

laatst had een collega een momblessing. Een soort party gericht op het vieren van een moederschap met boodschappen voor de moeder die voorgelezen werken en gezond eten. Wat een bullshit. Genderreveal, momblessing, baby shower, kraamfeest pfff.. blij dat mijn kind volwassen is en dit allemaal niet bestond. 

krulliebollie schreef op 30-09-2025 om 16:30:

laatst had een collega een momblessing. Een soort party gericht op het vieren van een moederschap met boodschappen voor de moeder die voorgelezen werken en gezond eten. Wat een bullshit. Genderreveal, momblessing, baby shower, kraamfeest pfff.. blij dat mijn kind volwassen is en dit allemaal niet bestond.

Wat...een momblessing?! 

Ik wilde net iets typen in het topic over gender reveal partys , en zag er toen toch maar van af omdat ik mezelf zo'n zure boomer vond. Maar toen had ik nog niet van de mom blessing gehoord. Het kan dus altijd weer gekker. 

Ergens vind ik het ook zo kleuterachtig. Kleuters die voor elke scheet een diploma en een sticker moeten hebben. En een zwangerschap kan dus ook niet meer zonder dat de aanstaande ouders minstens drie keer in het zonnetje gezet worden. Zie mij! Geef me aandacht en cadeautjes! 

Dolfje schreef op 30-09-2025 om 16:20:

Knabbelen valt in dezelfde categorie als smeersel en lik ( als zijnde een lik pesto) vind ik.

Of smikkelen…..

Nikki1973 schreef op 30-09-2025 om 16:47:

[..]

Of smikkelen…..

Ook erg!

Het klinkt echt verschrikkelijk...

Broodjebrie schreef op 30-09-2025 om 16:06:

[..]

Ja wij lijken gewoon teveel op elkaar

Sowieso het woord knabbelen... ik krijg daar echt een error van.

Dat heb ik met het woord smikkelen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.