Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Herfstappeltaart schreef op 30-09-2025 om 16:37:

[..]

Wat...een momblessing?!

Ik las laast iets over een grandma shower... oftewel een babyshower voor de toekomstige oma. Inclusief grote cadeaus voor als het kleinkind bij oma komt logeren (een volledig uitgeruste logeerkamer, speelgoed, verzorging), maar ook cadeaus voor oma om lekker te ontspannen wanneer kleinkind er is, zoals een nieuwe koffiemachine, luxe bonbons, dure theesmaken etc. Ik weet even niet of ik de term grandma shower goed heb onthouden, maar de omschrijving klopt wel. Anyway, ik vind dit dus heeeeeel raar...

krulliebollie schreef op 30-09-2025 om 16:30:

laatst had een collega een momblessing. Een soort party gericht op het vieren van een moederschap met boodschappen voor de moeder die voorgelezen werken en gezond eten. Wat een bullshit. Genderreveal, momblessing, baby shower, kraamfeest pfff.. blij dat mijn kind volwassen is en dit allemaal niet bestond.

Ha ha wat ellende. En dat mensen nog met deze onzin meegaan. Echt waarom.

afrodite05 schreef op 30-09-2025 om 18:11:

[..]

Ik las laast iets over een grandma shower... oftewel een babyshower voor de toekomstige oma. Inclusief grote cadeaus voor als het kleinkind bij oma komt logeren (een volledig uitgeruste logeerkamer, speelgoed, verzorging), maar ook cadeaus voor oma om lekker te ontspannen wanneer kleinkind er is, zoals een nieuwe koffiemachine, luxe bonbons, dure theesmaken etc. Ik weet even niet of ik de term grandma shower goed heb onthouden, maar de omschrijving klopt wel. Anyway, ik vind dit dus heeeeeel raar...

Ontspannen als het kleinkind er niet is?? WTF 😳 dat is toch gewoon het grootste deel van de tijd? Hoezo moet je ontspannen als je het grootste deel van de tijd al geen kleinkind om je heen hebt? 

[..]

We slaan echt compleet door met dit soort dingen... kunnen dit soort taferelen niet lekker in Amerika blijven ofzo?

BlairW schreef op 30-09-2025 om 18:24:

[..]

Ontspannen als het kleinkind er niet is?? WTF 😳 dat is toch gewoon het grootste deel van de tijd? Hoezo moet je ontspannen als je het grootste deel van de tijd al geen kleinkind om je heen hebt?

Dat staat er niet

maar ook cadeaus voor oma om lekker te ontspannen wanneer kleinkind er is

Ik heb overigens geen cadeau nodig als mijn kleinkind er is, dat vind ik al een cadeau.

Yumi schreef op 30-09-2025 om 18:40:

[..]

Dat staat er niet

maar ook cadeaus voor oma om lekker te ontspannen wanneer kleinkind er is

Ik heb overigens geen cadeau nodig als mijn kleinkind er is, dat vind ik al een cadeau.

Ontspannen als er een kleinkind in huis is? Hoe?

Ik ben dan wel geen grootmoeder maar ik ben toch écht niet ontspannen als ik voor een kind moet zorgen. En die ambitie heb ik ook helemaal niet. Ik ben al lang blij dat ik kind na een oppasbeurt heelhuids terug bij de ouders aflever. Tijdens het oppassen heb ik continu ogen op mijn rug nodig en sta ik heel de tijd "aan".

Ontspannen zal ik nadien wel .

Marty1984 schreef op 30-09-2025 om 18:45:

[..]

Ontspannen als er een kleinkind in huis is? Hoe?

Ik ben dan wel geen grootmoeder maar ik ben toch écht niet ontspannen als ik voor een kind moet zorgen. En die ambitie heb ik ook helemaal niet. Ik ben al lang blij dat ik kind na een oppasbeurt heelhuids terug bij de ouders aflever. Tijdens het oppassen heb ik continu ogen op mijn rug nodig en sta ik heel de tijd "aan".

Ontspannen zal ik nadien wel .

Door al die cadeaus te gebruiken natuurlijk 

Maar daar ging mijn post niet over, ik geef aan wat er in de post van Arfodite05 staat.

Broodjebrie schreef op 30-09-2025 om 16:06:

[..]

Ja wij lijken gewoon teveel op elkaar

Sowieso het woord knabbelen... ik krijg daar echt een error van.

Ik heb dat met smikkelen

Loulou39 schreef op 30-09-2025 om 18:50:

[..]

Ik heb dat met smikkelen

O sorry, ik reageerde meteen zonder de rest van de berichten te lezen,  maar lees nu dat er een meerdere mensen een hekel aan smikkelen hebben 😁.

In mijn omgeving zeggen veel mensen dat, vreselijk.

[..]

Ah nee dat meen je niet  . Wat een idioterie.

Loulou39 schreef op 30-09-2025 om 18:50:

[..]

Ik heb dat met smikkelen

Ja snap ik. 

Yumi schreef op 30-09-2025 om 18:49:

[..]

Door al die cadeaus te gebruiken natuurlijk

Maar daar ging mijn post niet over, ik geef aan wat er in de post van Arfodite05 staat.

Dat was inderdaad de insteek. Nogmaals, ik vind het compleet belachelijk, maar de bedenkers van dit fenomeen denken dat oma haar zenuwen beter in bedwang kan houden met luxe koffie, chocola, thee etc terwijl kleinkind het huis afbreekt. Ofzo. Ik zie het tafereel meteen voor me... 

Ik dacht ook: lees ik dat nu goed, ontspannen terwijl het kleinkind er is? Maar dat stond er dus echt.

Wanneer gaan ze overigens eindelijk iets organiseren voor tantes? 

Je hebt moederdag, je hebt vaderdag, je hebt grootouderfeesten op school (hier toch), je hebt nu dus blijkbaar ook al cadeaus voor oma's voor als kind bijna geboren is, ...

Waar sta ik als tante? Ik wil ook mijn deel cadeaus, speciale dagen en ontspannings-cadeaus  .

[..]

449a2bb05f1c487aaf19e9b74b273b09.gif

krulliebollie schreef op 30-09-2025 om 16:30:

laatst had een collega een momblessing. Een soort party gericht op het vieren van een moederschap met boodschappen voor de moeder die voorgelezen werken en gezond eten. Wat een bullshit. Genderreveal, momblessing, baby shower, kraamfeest pfff.. blij dat mijn kind volwassen is en dit allemaal niet bestond.

hou op schei uit met me! 

OMFG!!! Momblessing 
Grandma showers   

Wat een gezeik voor iemand die iets doet wat de mensheid al eeuwen doet zonder deze idioterie en dan ook gewoon lukt

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.