Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Bakblik
11-12-2025 om 08:54
Beterlaat2021! schreef op 11-12-2025 om 08:50:
Een kennis van mij (bijna 90) heeft tegen de 'keurig klinkende bankmedewerker' gezegd dat ze zijn verhaal niet gelooft. Vervolgens werd ze uitgescholden voor k*thoer!
Ik zag ook een groepje luidruchtige hangjongerige fatbike boys, die schoolmeisjes uitscholden voor koelkast.
Zou dat een echte bankmedewerker zijn geweest of was dat een oplichter? Ik denk dat laatste, bankmedewerkers kunnen het niet maken om zulke taal te gebruiken.
Rosemary00
11-12-2025 om 08:55
Beterlaat2021! schreef op 11-12-2025 om 08:50:
Een kennis van mij (bijna 90) heeft tegen de 'keurig klinkende bankmedewerker' gezegd dat ze zijn verhaal niet gelooft. Vervolgens werd ze uitgescholden voor k*thoer!
Ik zag ook een groepje luidruchtige hangjongerige fatbike boys, die schoolmeisjes uitscholden voor koelkast.
Hadden ze overgewicht? Zo ja, dan vind ik het wel erg.
amarna
11-12-2025 om 09:00
Yumi schreef op 10-12-2025 om 22:09:
Vanavond de uitzending van Bureau Utrecht teruggekeken. Het disrespectvolle gedrag naar de politie, ik schrik hier echt van!
Schelden, agressie, dreigen als ik je weer tegenkom, of vanavond ga ik naar je dochter, niet weggaan als ze worden weggestuurd, het k-woord, spugen.
Ongelooflijk dat dit in NL gebeurt en helaas in bijna elke uitzending. Blijkbaar kan de politie hier weinig tegen doen en dat weten die gasten ook. Vraag me af of dit in andere landen er ook zo aan toegaat? Komt dit door het tekort aan agenten, aan te weinig middelen die de politie mag toepassen? In wat voor land leef ik dat dit soort gedrag wordt "toegestaan", en we er blijkbaar onvoldoende tegen kunnen optreden?
Alice12 schreef op 10-12-2025 om 23:52:
[..]
Ik denk niet dat dit in veel landen zo gaat. Het pappen en nathouden zit diep in onze cultuur geworteld. En met nieuwe culturen en generaties zal er toch echt anders moeten worden opgetreden.
Ja hoor, in andere landen zoals UK, Duitsland, Scandinavie gaat het ook zo. Ik denk dat het een gevolg is van de sociale media waarin ons wantrouwen tegen iedere vorm van overheid wordt aangepraat.
Herfstappeltaart
11-12-2025 om 09:01
Rosemary00 schreef op 11-12-2025 om 08:55:
[..]
Hadden ze overgewicht? Zo ja, dan vind ik het wel erg.
Huh? Met koelkast wordt toch bedoeld dat ze preuts zijn?
Herfstappeltaart
11-12-2025 om 09:02
Het zijn natuurlijk niet alleen gekleurde jongeren en witte jongeren uit een 'laag' milieu. Bepaalde studentenverenigingen hebben dat wel bewezen met hun gedragingen.
Rosemary00
11-12-2025 om 09:03
Herfstappeltaart schreef op 11-12-2025 om 09:01:
[..]
Huh? Met koelkast wordt toch bedoeld dat ze preuts zijn?
Ik zou dat opvatten als dik
Jujubee
11-12-2025 om 09:13
Herfstappeltaart schreef op 11-12-2025 om 09:02:
Het zijn natuurlijk niet alleen gekleurde jongeren en witte jongeren uit een 'laag' milieu. Bepaalde studentenverenigingen hebben dat wel bewezen met hun gedragingen.
Nee dat is ook zo. Al ben ik op die Havo school nooit uitgescholden in vijf jaar tijd. Ik vond dat er qua beleefdheid en gedragsnormen wel een wereld van verschil zat tussen de VMBO en de Havo school. Maar ja, daar heb je inderdaad weer dat gezeik met die studentenverenigingen die zich als honden gedragen.
Yumi
11-12-2025 om 09:52
Rosemary00 schreef op 11-12-2025 om 07:10:
[..]
Wat wil je dan? Dat al die jongens overhoop worden geschoten als ze ook maar 1 hand in hun broekzak doen en dat de politie vrijuit blijft zoals in Amerika?
Wat een rare en nare reactie!
Dat schrijf ik nergens, maar dit asociale gedrag hoeft de politie niet te pikken. Ze staan de politie uit te dagen en veroorzaken enorm veel overlast. Politie wordt opgeroepen en probeert mensen te helpen en dan gaat zo'n groep lopen zieken. Wat is jou voorstel, spelletjes middag?
Yumi
11-12-2025 om 10:08
Rosemary00 schreef op 11-12-2025 om 08:09:
[..]
Maar dat is toch niet de taak van de politie? Dan moeten die ouders hun kinderen beter opvoeden. En wees blij dat kinderen mondiger worden of wil je dat al het misbruik dat in onze tijd gebeurde en waar niet over gesproken mocht worden doorgaat? Ik ben juist opgelucht dat het enorme aantal alcoholisten van onze generatie die al hun verdriet moeten wegdrinken omdat ze er niet over mogen praten niet doorslaat naar de volgende generatie.
Waar heb jij het allemaal over? Noem je het gedrag wat je ziet in Bureau Utrecht daadwerkelijk mondiger worden? Dan heb je het niet gezien, of jou normen en waarden zijn totaal anders dan die van mij.
Je haalt er ook nog misbruik en alcoholisten bij, ik hoop dat hier geen oud zeer spreekt, maar het past volstrekt niet, als antwoord op de wantoestanden naar de politie.
Yumi
11-12-2025 om 10:25
Herfstappeltaart schreef op 11-12-2025 om 09:02:
Eens
Mijn bericht ging over asociaal gedrag naar de politie, en hoe we dit kunnen aanpakken. Meerderen noemde opvoeding, daar moet het inderdaad beginnen, indien ouders respect voor anderen niet bijbrengen dan is de stap naar dit soort gedrag groter.
Ik raad iedereen aan de uitzending van afgelopen dinsdag te bekijken, nog steeds flabbergasted.
Meesje
11-12-2025 om 10:25
Rosemary00 schreef op 11-12-2025 om 07:10:
[..]
Wat wil je dan? Dat al die jongens overhoop worden geschoten als ze ook maar 1 hand in hun broekzak doen en dat de politie vrijuit blijft zoals in Amerika?
He? Dus de enige opties die men heeft is: zich laten uitschelden, beledigen en intimideren. Of, andere optie: de jongens overhoop schieten. ?
Er bestaan toch best opties om ergens tegenop te treden zonder mensen dood te schieten? Er zijn wel meer dingen die niet mogen, denk aan door rood rijden. Maar we hebben alsnog niet het gebruik om mensen die door rood rijden dan maar overhoop te schieten.
Meesje
11-12-2025 om 10:30
Rosemary00 schreef op 11-12-2025 om 08:09:
[..]
Maar dat is toch niet de taak van de politie? Dan moeten die ouders hun kinderen beter opvoeden. En wees blij dat kinderen mondiger worden of wil je dat al het misbruik dat in onze tijd gebeurde en waar niet over gesproken mocht worden doorgaat? Ik ben juist opgelucht dat het enorme aantal alcoholisten van onze generatie die al hun verdriet moeten wegdrinken omdat ze er niet over mogen praten niet doorslaat naar de volgende generatie.
Ouders moeten hun kinderen opvoeden. Maar als volwassenen iets doen dat niet kan/hoort/mag dan kun je niet zeggen; he jammer, gelopen race, de ouders hadden ze moeten opvoeden. Dan mag MI daar gerust tegen opgetreden worden.
En hulpverleners intimideren en uitschelden zou ik niet vatten onder; goh wat een opluchting dat ze mondig zijn. De politie (en andere hulpverleners) die op straat hun werk doen zijn niet bezig met kindjes misbruiken, gek dat jij hun werk daarmee vergelijkt. Het is niet terecht om die mensen uit te schelden terwijl ze gewoon hun werk doen. Ik denk ook niet dat dat gescheld alcoholisme voorkomt. Maar ik moet toegeven dat ik niet gezocht heb naar bronnen. Dus als jij die wel hebt geloof ik je gelijk.
Herfstappeltaart
11-12-2025 om 10:40
Yumi schreef op 11-12-2025 om 10:25:
[..]
Eens
Mijn bericht ging over asociaal gedrag naar de politie, en hoe we dit kunnen aanpakken. Meerderen noemde opvoeding, daar moet het inderdaad beginnen, indien ouders respect voor anderen niet bijbrengen dan is de stap naar dit soort gedrag groter.
Ik raad iedereen aan de uitzending van afgelopen dinsdag te bekijken, nog steeds flabbergasted.
Ook eens hoor.
Nehalennia
11-12-2025 om 13:44
Dat sommige mensen blijkbaar niet begrijpen dat een moreel standpunt innemen niet betekent dat je je niet kunt inleven in de redenen die andere mensen hebben voor hun handelen. En daarnaast dat gedrag moreel afkeuren niet hetzelfde is als een persoon veroordelen.