Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

afrodite05 schreef op 18-12-2025 om 10:09:

[..]

Een kennis van mij zei dat ze een "bolle rootje" had gekocht. Het duurde lang voor ik begreep dat ze een bolero bedoelde...

Wahahaha 

afrodite05 schreef op 18-12-2025 om 10:09:

[..]

Een kennis van mij zei dat ze een "bolle rootje" had gekocht. Het duurde lang voor ik begreep dat ze een bolero bedoelde...

Brabantse? 
Ik hoorde dat vaker toen ik in Eindhoven woonde, was het helemaal vergeten 

Collega's zijn soms zo verbaasd als ik wat laat vallen over m'n privéleven omdat ik zo 'braaf' lijkt. Ik vind het raar dat ze denken dat Werkkoettie mijn enige modus is. 

Rare dingen die ik zie in de sportschool waar ik sinds begin 2025 weer kom (of wat ík raar vind): 
de scrunch sportlegging
sporten met een dikke jogging stof sportbroek én dikke trui aan
geen sportschoenen aan hebben, maar op dagelijkse schoenen sporten
mensen die met 2 kilometer per uur op een loopband lopen 

Deci schreef op 21-12-2025 om 11:05:

Rare dingen die ik zie in de sportschool waar ik sinds begin 2025 weer kom (of wat ík raar vind):
de scrunch sportlegging

Dat mag je zelf raar vinden, als je er maar niks over zegt. 

Mijn dochter zit in een revalidatietraject en loopt nu weer met 6 km/uur maar ja begonnen met nog minder dan die 2 die jij noemt. 

Je weet niet waarom die mensen doen wat ze doen. 

In mijn sportschool is een oudere dame van bijna 90 die 2x per week op de hometrainer komt fietsen, 20 minuten. Als ik naast haar zit heb ik in 20 minuten bijna 7 kilometer weggetrapt, zij net geen 5. Ik zit daar in mijn legging op de fiets, zij in haar gewone kleren met gewone schoenen.  En dat mag, ik vind het heel knap dat ze 2x per week komt fietsen en dan ook nog een paar kleine oefeningen doet met wat gewichten. Waar ik 1 been train met 35 kilo traint zij haar benen tegelijkertijd met maar 25 kilo. 

de scrunch sportlegging

Sporten met een dikke sportbroek en trui aan begrijp ik ook niets van, maar dat zie je al jaren. 

Dagelijkse schoenen, daar kom je hier niet mee binnen. Je wordt zelfs aangesproken als je op sportschoenen binnenkomt, met de vraag of je schone sportschoenen hebt meegenomen.

De scrunch legging vind ik nogal heftig, maar een doorschijnende legging waarin je meer ziet dan ik zou willen hoeft voor mij ook niet. 

Bij het langzame lopen op de loopband denk ik dat het misschien haar/zijn manier is om toch aan beweging te komen, en voelt het lopen op een band prettiger. 

Bakblik schreef op 21-12-2025 om 11:23:

[..]

Dat mag je zelf raar vinden, als je er maar niks over zegt.

Mijn dochter zit in een revalidatietraject en loopt nu weer met 6 km/uur maar ja begonnen met nog minder dan die 2 die jij noemt.

Je weet niet waarom die mensen doen wat ze doen.

In mijn sportschool is een oudere dame van bijna 90 die 2x per week op de hometrainer komt fietsen, 20 minuten. Als ik naast haar zit heb ik in 20 minuten bijna 7 kilometer weggetrapt, zij net geen 5. Ik zit daar in mijn legging op de fiets, zij in haar gewone kleren met gewone schoenen. En dat mag, ik vind het heel knap dat ze 2x per week komt fietsen en dan ook nog een paar kleine oefeningen doet met wat gewichten. Waar ik 1 been train met 35 kilo traint zij haar benen tegelijkertijd met maar 25 kilo.

Nee natuurlijk zeg ik daar niets van. Ik vind sommige dingen raar of misschien beter gezegd 'opvallend', maar weet ook wel dat er mensen zijn met gezondheidsproblemen of met weinig financiële mogelijkheden voor sportkleding.

Ik vind het wel leuk om te observeren in de sportschool als je toch zelf bezig bent op een apparaat of zit te pauzeren tussen je series door.

De mensen die ik 2-3 km per uur zie lopen schat ik in als jonge (meestal meiden) die normaal fit zijn, in een hippe outfit maar die niet al te fanatiek bezig willen zijn. Die er meer komen voor zien en gezien worden. Maar dat is een (voor)oordeel van mijn kant dat besef ik. Het kan heel anders zijn dan ik inschat.

Ik heb twee chronische ziektes. Ik sport al jaren, maar voel me vaak beoordeeld door anderen. Toen ik nog hardlooptraining deed kreeg ik onderweg commentaar van kerels die lullige opmerkingen maakten over mijn tempo. Ik ga vaak over mijn grenzen omdat ik me altijd wil bewijzen.
Ik ga niet meer naar de sportschool, door allerlei redenen maar ook omdat ik de blikken meen te voelen van allerlei fitgirls en fitboys die een mening lijken te hebben over mijn matige sportprestaties.

Ik weet niet of ik nou blij of boos moet zijn als mensen posten inderdaad dit soort gedachten en meningen te hebben. Boos, omdat het zo lullig is als je halfjankend probeert je grenzen te verleggen en mensen toch menen te weten dat je eigenlijk liever lui dan moe bent. Of blij, omdat zovelen beweren dat ik me dat maar inbeeld.  

Ginevra schreef op 21-12-2025 om 13:37:

Ik heb twee chronische ziektes. Ik sport al jaren, maar voel me vaak beoordeeld door anderen. Toen ik nog hardlooptraining deed kreeg ik onderweg commentaar van kerels die lullige opmerkingen maakten over mijn tempo. Ik ga vaak over mijn grenzen omdat ik me altijd wil bewijzen.
Ik ga niet meer naar de sportschool, door allerlei redenen maar ook omdat ik de blikken meen te voelen van allerlei fitgirls en fitboys die een mening lijken te hebben over mijn matige sportprestaties.

Ik weet niet of ik nou blij of boos moet zijn als mensen posten inderdaad dit soort gedachten en meningen te hebben. Boos, omdat het zo lullig is als je halfjankend probeert je grenzen te verleggen en mensen toch menen te weten dat je eigenlijk liever lui dan moe bent. Of blij, omdat zovelen beweren dat ik me dat maar inbeeld.

Daarom sport ik nu bij een Fisio groep, voor ouderen/chronisch zieken.Sporten in eigen tempo, goede controles, je sport onder begeleiding. Ik betaal hetzelfde als bij een sportschool.

Hemke schreef op 21-12-2025 om 16:55:

[..]

Daarom sport ik nu bij een Fisio groep, voor ouderen/chronisch zieken.Sporten in eigen tempo, goede controles, je sport onder begeleiding. Ik betaal hetzelfde als bij een sportschool.

Dit ja. 

de scrunch sportlegging

Je hebt nooit gehoord van revaliderende mensen?

Of mensen die door een ziekte kouwelijk zijn?

Wat vreselijk om dat raar te vinden.

Ik heb wel eens Woef woef woef! gezegd naar iemand die bleef staren naar mijn probleem tijdens sporten. Dan hebben ze iets om echt naar te kijken! Werkte heel goed.. 

Miepjecody schreef op 21-12-2025 om 17:54:

[..]

Je hebt nooit gehoord van revaliderende mensen?

Of mensen die door een ziekte kouwelijk zijn?

Wat vreselijk om dat raar te vinden.

Inderdaad. Ik "sportte" dan wel bij de fysio, maar had vaak een fleecevest aan. Aangezien ik onder mijn grens moest blijven met bewegen, kreeg ik het ook niet warm. De ruimte was wel koel, omdat anderen wel fanatieker konden bewegen en dat wil je niet in een warme ruimte.

Ik heb nou zonet iets raars met één van mijn cavia's, het beertje. Eergisteren, gisteren, vanmorgen lukte het eten niet en zat hij zwaar adem te halen. Probeerde wel wat te eten, maar kokhalzen, vochtig befje en zo zwak, dat ik dacht, die haalt de dierenarts niet. Dat heb ik wel vaker meegemaakt dat een cavia overlijdt onderweg naar de dierenarts, of in de wachtkamer. Ziek zijn en stress wordt ze dan teveel. Dus heb ik hem maar pijnstilling met ontstekingsremmer gegeven die ik nog had staan om het hem zo comfortabel mogelijk te maken. Dwangvoer ging er eigenlijk ook niet in.
Ondertussen was ik heel verdrietig, altijd zielig als zo'n beestje zo te zien aan zijn laatste reis begint.

Het hok verschonen stond ook op het programma vandaag en dan zit ik in de ren waar het hok instaat, de cavia's lopen dan wat om mij heen. Tot mijn stomme verbazing begon hij rond te scharrelen en at wat verse hooitjes. Zonet bij de avondgroente uitdelen hield ik hem een stuk bleekselderij voor de neus en weer verbazing, hij begon ervan te eten en zonder moeilijk doen at hij het op. Ik heb hem op schoot genomen en even flink bijgevoerd. Dat ging er met smaak in. Is nou die pijnstiller een wondermiddel? Zat er wat scheef in zijn bekkie dat weer weg is?
Ik snap er niks van, maar ik ben voorzichtig blij. Ik hoop dat hij weer de oude wordt.  🤞

Ráre nieuwsberichten  ;

2_Screenshot_2023-04-14_at_1158-copy.jpg

Jake Paul, de vriend van Jutta, heeft tijdens een boxwedstrijd 'zijn kaak op 2 plaatsen gebroken'.   Na de wedstrijd houdt hij een heel verhaal dat hij zo fijn geboxt heeft, God dankt  en zijn tegenstander zo goed is.
Kan dat, zo'n verhaal houden met een gebroken kaak?

0305-Geert-Wilders.jpg

Bericht twee :  "Geert Wilders laat zijn ooglidcorrectie ongedaan maken, omdat de kiezer dat wil."
Nou, volgens mij is een ooglidcorrectie niet ongedaan te maken, want er wordt een reepje huid uit het bovenooglid gehaald....

Wat moet ik van dit soort berichten geloven?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.