Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Poison
04-01-2026 om 10:34
ToetieToover schreef op 04-01-2026 om 10:19:
[..]
Natuurlijk ga je niet in je auto slapen. Maar je bént toch ergens? Waar mensen zijn? Die hulp willen geven als je daarom vraagt?
Het opstapje haak je vast in je deurportier aan de ‘kozijn’kant. Kijk maar eens als je volgende keer instapt, daar zit een ring.
Je bent toch ergens waar mensen zijn die je willen helpen… Nou na mijn late dienst in de ggz is er amper nog iemand buiten te bekennen hoor. Helaas. En degenen die wel buiten zijn zijn de personen die je niet helpen willen of waar jij geen hulp van wil.
Wieder
04-01-2026 om 10:46
ToetieToover schreef op 04-01-2026 om 10:19:
[..]
Natuurlijk ga je niet in je auto slapen. Maar je bént toch ergens? Waar mensen zijn? Die hulp willen geven als je daarom vraagt?
Het opstapje haak je vast in je deurportier aan de ‘kozijn’kant. Kijk maar eens als je volgende keer instapt, daar zit een ring.
In het bos ofzo, of aan het strand. Ik ben weleens ergens zonder mensen. Maar die haak is handig, waar koop je die?
Koettie
04-01-2026 om 10:48
Beterlaat2021! schreef op 04-01-2026 om 03:07:
[..]
Ze zeggen altijd : Doe het eerste jaar, iedere keer dat je sex hebt een knikker in een vaas. Daarna haal je iedere keer dat je sex hebt een knikker eruit. Die vaas raakt nooit meer leeg....
Die kende ik niet! Denk dat het bij ons nog wel lukt met die vaas weer legen. Maar hopelijk blijft dat ook zo
Wieder
04-01-2026 om 10:54
Kampeerder schreef op 04-01-2026 om 10:18:
[..]
Je eigen veiligheid en die van anderen heb je niet erg hoog staan?
Als alle sneeuw van je dak, in één keer op je vooruit schuift kun je niks meer zien. En de ruitenwissers liggen dan lam onder het gewicht van de sneeuw, die komen niet meer van hun plek.
En het vervelende is dat het in het eerste stukje vaak nog goed vastgevroren zit aan je dak. Doordat je de verwarming aan hebt, wordt je dak warm, en dan ineens kan de hele bubs in een keer gaan glijden.
Nee, mijn eigen veiligheid en die van anderen kan me niks schelen. Als dat je conclusie is, prima. Zoals ik zei, wat ik eraf krijg, haal ik eraf. En verder is mijn ervaring dat het met mijn methode best meevalt, nog nooit een klets sneeuw op mijn voorruit gehad en als degene die achter mij rijdt een hypothetische klets sneeuw van mij op zijn (of haar) voorruit krijgt, rijdt hij (of zij) te dicht op mij. En te dicht op iemand rijden vind ik dan weer raar, helemaal als het sneeuwt.
Oh, en het eerste bevroren stukje is als je een beetje moeite hebt gedaan geen bups maar en laagje dat je met je ruitenwissers zo wegveegt.
ToetieToover
04-01-2026 om 10:59
Poison schreef op 04-01-2026 om 10:34:
[..]
Je bent toch ergens waar mensen zijn die je willen helpen… Nou na mijn late dienst in de ggz is er amper nog iemand buiten te bekennen hoor. Helaas. En degenen die wel buiten zijn zijn de personen die je niet helpen willen of waar jij geen hulp van wil.
Ik ging uit van een behulpzame collega. Maar misschien heb je die niet. Bij een hotel/conferentie is er altijd wel een personeelslid te vinden.
Edit: zoek naar ‘auto dakkoffer opstap’
Herfstappeltaart
04-01-2026 om 11:29
Ik heb die opstap net aan mijn man laten zien en die beweert dat die beugel echt niet is gemaakt voor zo'n opstap. Daar is ie niet voor bedoeld en je kunt je auto er lelijk mee beschadigen (beweert hij). Wij nemen altijd een inklapbaar opstapje mee voor dit doel.
Kampeerder
04-01-2026 om 11:56
Wieder schreef op 04-01-2026 om 10:54:
[..]
Nee, mijn eigen veiligheid en die van anderen kan me niks schelen. Als dat je conclusie is, prima. Zoals ik zei, wat ik eraf krijg, haal ik eraf. En verder is mijn ervaring dat het met mijn methode best meevalt, nog nooit een klets sneeuw op mijn voorruit gehad en als degene die achter mij rijdt een hypothetische klets sneeuw van mij op zijn (of haar) voorruit krijgt, rijdt hij (of zij) te dicht op mij. En te dicht op iemand rijden vind ik dan weer raar, helemaal als het sneeuwt.
Oh, en het eerste bevroren stukje is als je een beetje moeite hebt gedaan geen bups maar en laagje dat je met je ruitenwissers zo wegveegt.
Je hebt het nog nooit meegemaakt, maar je weet wel hoe het afloopt?
Ik heb het wel meegemaakt. Net mijn rijbewijs, nooit aan gedacht en gaan rijden. Was maar twee centimeter of zo, leek echt niks, maar toen.......
Wieder
04-01-2026 om 12:28
Kampeerder schreef op 04-01-2026 om 11:56:
[..]
Je hebt het nog nooit meegemaakt, maar je weet wel hoe het afloopt?
Ik heb het wel meegemaakt. Net mijn rijbewijs, nooit aan gedacht en gaan rijden. Was maar twee centimeter of zo, leek echt niks, maar toen.......
Wellicht is onze definitie van sneeuwvrij maken anders. Twee centimeter is geen aangevroren laagje, da's gewoon nog sneeuw. In de 33 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, ben ik nog nooit in de problemen geraakt door sneeuw op mij dak. Jij wel. Misschien moet je het iets beter doen.
CharlieB
04-01-2026 om 12:46
Wieder schreef op 04-01-2026 om 12:28:
[..]
Wellicht is onze definitie van sneeuwvrij maken anders. Twee centimeter is geen aangevroren laagje, da's gewoon nog sneeuw. In de 33 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, ben ik nog nooit in de problemen geraakt door sneeuw op mij dak. Jij wel.Misschien moet je het iets beter doen.
Bedoel je dan:
1. ik ben nog nooit in de problemen geraakt door sneeuw op mijn dak want ik zorg ervoor dat ik het niet op mijn dak heb?
2. of ik laat "lekker" sneeuw op mijn dak en ik ben zo arrogant om te denken dat ik het dus best goed doe omdat ik het geluk heb gehad (nog) geen problemen voor anderen te veroorzaken?
Ik ben even kwijt in deze discussie waar wie het precies over heeft; geheel sneeuwvrij, half sneeuwvrij, een millimeter, een dikke laag.
Wieder
04-01-2026 om 13:31
CharlieB schreef op 04-01-2026 om 12:46:
[..]
Bedoel je dan:
1. ik ben nog nooit in de problemen geraakt door sneeuw op mijn dak want ik zorg ervoor dat ik het niet op mijn dak heb?
2. of ik laat "lekker" sneeuw op mijn dak en ik ben zo arrogant om te denken dat ik het dus best goed doe omdat ik het geluk heb gehad (nog) geen problemen voor anderen te veroorzaken?
Ik ben even kwijt in deze discussie waar wie het precies over heeft; geheel sneeuwvrij, half sneeuwvrij, een millimeter, een dikke laag.
Zoals ik al zei: de sneeuw dit ik weg kan halen met mijn handen (vooruit, met een ferme zwaai van mijn mouw) haal ik weg, het aangevroren laagje blijft zitten. Overigens doe ik dat niet alleen van mijn dak, maar ook van mijn motorkap, ik ben echt heel goed bezig. Verder vergeet ik ook de lampen niet, ik kan niet garanderen dat ik de kentekenplaten ook doe, want het kan zomaar zijn dat ik daar niet aan denk. Maar da's niet gevaarlijk, krijg ik hooguit een boete voor en da's verder mijn probleem, zo arrogant ben ik dan weer wel. Overigens zal ook dat wel meevallen, want ik rij ook al 33 jaar boetvrij. Wil niet zeggen dat ik nooit te hard rij of anderszins bewust danwel onbewust een verkeersregel overtreed, ik ben er alleen nooit op betrapt. Behalve die keer dat er op rij- en kentekenbewijzen gecontroleerd werd en ik mijn kentekenbewijs niet bij me had maar daar kreeg ik dan weer geen bekeuring voor omdat ik mijn gordel netjes om had en mijn lichten aan. Ook best raar, maar ik heb niet geprotesteerd.
CharlieB
04-01-2026 om 14:26
Wieder schreef op 04-01-2026 om 13:31:
[..]
Zoals ik al zei: de sneeuw dit ik weg kan halen met mijn handen (vooruit, met een ferme zwaai van mijn mouw) haal ik weg, het aangevroren laagje blijft zitten. Overigens doe ik dat niet alleen van mijn dak, maar ook van mijn motorkap, ik ben echt heel goed bezig. Verder vergeet ik ook de lampen niet, ik kan niet garanderen dat ik de kentekenplaten ook doe, want het kan zomaar zijn dat ik daar niet aan denk. Maar da's niet gevaarlijk, krijg ik hooguit een boete voor en da's verder mijn probleem, zo arrogant ben ik dan weer wel. Overigens zal ook dat wel meevallen, want ik rij ook al 33 jaar boetvrij. Wil niet zeggen dat ik nooit te hard rij of anderszins bewust danwel onbewust een verkeersregel overtreed, ik ben er alleen nooit op betrapt. Behalve die keer dat er op rij- en kentekenbewijzen gecontroleerd werd en ik mijn kentekenbewijs niet bij me had maar daar kreeg ik dan weer geen bekeuring voor omdat ik mijn gordel netjes om had en mijn lichten aan. Ook best raar, maar ik heb niet geprotesteerd.
Ja precies, jij haalt dus het sneeuw van je dak. Maar dan snap ik jouw sneer "misschien moet je het iets beter doen" niet zo goed. Dat was toch ook juist het punt van de poster? Een laag sneeuw heeft in het verleden problemen veroorzaakt, en dat doet ze nu dus beter. En moedigt dus mensen aan om hetzelfde te doen, omdat een laag sneeuw op je auto gevaarlijk kan zijn, voor jouzelf en voor een ander. En dat is dan niet omdat een ander te dicht op je rijdt, nee dat is omdat jij voor gevaar zorgt door met een laag sneeuw op je dak te gaan rijden.
Yumi
04-01-2026 om 15:02
Er is 'n vrouw bezig met een sneeuwschuiver, om de weg proberen schoon te krijgen.
Zou liever hebben dat ze de stoep sneeuwvrij maakte, dat heeft ook meer nut dan 'n stukje weg, denk ik zo ![]()
Miepjecody
04-01-2026 om 15:25
duizel schreef op 04-01-2026 om 09:43:
die haak snap ik ook niet. Waar maak je die vast?
Ik heb dus nooit geweten dat er een boete staat op het niet sneeuwvrij maken van het dak van de auto. Nu staat mijn auto in de regel in een garage dus het gaat alleen om de sneeuw die erop valt als ik ergens ben dus dat is zeker minder van toepassing voor mij.
Het klinkt wel heel logisch dat het niet veilig is. Ik denk dat het meer gebrek aan kennis is als onwil (al geloof ik ook dat het geen pretje is om sneeuw van je auto te schuiven terwijl je in een sneeuwbui staat).
Ik zie echt veel auto's rijden met sneeuw op de daken. Zou dit meer bekend gemaakt moeten worden? Ik denk dat die kennis hier ook weg zakt omdat dit weer zo weinig voorkomt in Nederland
Gebrek aan kennis? Kunnen mensen niet meer zelf nadenken?
Mama-Inge
04-01-2026 om 15:44
Yumi schreef op 04-01-2026 om 15:02:
Er is 'n vrouw bezig met een sneeuwschuiver, om de weg proberen schoon te krijgen.
Zou liever hebben dat ze de stoep sneeuwvrij maakte, dat heeft ook meer nut dan 'n stukje weg, denk ik zo
Ik heb ook een stuk weg schoon gemaakt, dan kan ik makkelijker weg rijden. Stoep hebben we hier in de straat niet, maar zou die er zijn, dan had ik die eerst schoon gemaakt. Het valt me wel op dat er maar weinig mensen hun pad naar de voordeur schoon maken. Wij hebben van thuis uit mee gekregen dat je dat moet doen en heb je buren die het niet kunnen, dan doe je dat daar ook even.
Netherfield
04-01-2026 om 19:11
Wat ik raar vind is dat mensen meteen dingen niet meer gaan doen omdat er sneeuw ligt. Heb gisteravond dochter naar een feestje gebracht over witte wegen, snelheid gehalveerd en ging prima. Ze bleef er slapen dus hoefde haar vandaag pas weer op te halen.
In een auto kan je niet zoveel overkomen denk ik dan.